Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DresslOver schreef:Misschien ook eens een tip; neem s een keer een western( reining) les op een goed geschoold western paard, zeker voor de engelse ruiters is dit heel goed (er is een verschil tussen engels en duits red. ) dan zien ze eens dat je ook zonder druk je paard nageeflijk kan rijden..
En Ludora heeft gelijk, het feit dat de TS moet komen vragen waar de bitten voor zijn veroorzaakt bij mij ook vraagtekens. Je zou toch denken dat een instructeur die weet waar hij/zij mee bezig is duidelijk en zonder problemen goed onderbouwt zou kunnen vertellen waarom en waarvoor je iets gebruikt.
Denk nu eens na wát je doet, wáárom je het doet, hóe je iets doet en wát voor uitwerking dit heeft op je paard..
Stephtj schreef:Ja, daarom ga ik morgen eens naar de paardenwinkel, zei kent veel van bitten. Zei zal me wel kunnen helpen welk bit gepast is voor men paard. Verder heeft men paard al een erg sterk temperament. Zoals vele Zelhems zeggen ze ? Maar het kan ook niet alleen doordat komen héMisschien ook hoe ze vroeger gereden werd.