Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Basje98 schreef:@ secricicle: Overigens zou ik wel eens willen weten wat voor leuke voordelen het heeft dat je een paard de mond dichtsnoert met een sperriem?
Basje98 schreef:Het paard heeft daardoor wel minder mogelijkheid goed op het bit te kauwen.
Basje98 schreef:Waarom zou je m eraan doen als je hem niet nodig hebt?
runningkawa schreef:Wat een overtrokken reactie HNS
Basje98 schreef:Nou, je kan dan beter zien of je paard daadwerkelijk zo goed aan het bit is en jouw hand werkelijk zo zacht is... Als je goed kijkt kun je dat ook wel zonder sperriem zien maar sommige paarden zijn daardoor volgens mij wel belemmerd
Basje98 schreef:Als je goed kijkt kun je dat ook wel zonder sperriem zien maar sommige paarden zijn daardoor volgens mij wel belemmerd
Remember schreef:hns, wát versta jij onder dichtgesnoerd? Ok, ik heb een neusriem aan mijn hoofdstel zitten, die zit absolúút niet strak dus ze kan makkelijk haar mond wat openen, maar aan de andere kant, waarom zou ze in de mogelijkheid moeten zijn om haar mond echt helemaal open te doen onder het rijden? Zolang ik vriendelijk ben met mijn hand (en dat ben ik, durf ik met een gerust hart te zeggen) zal zij de behoefte niet hebben haar mond te openen en dus niet beperkt worden door de neusriem....
Citaat:Ok, ik heb een neusriem aan mijn hoofdstel zitten, die zit absolúút niet strak dus ze kan makkelijk haar mond wat openen
Citaat:maar aan de andere kant, waarom zou ze in de mogelijkheid moeten zijn om haar mond echt helemaal open te doen onder het rijden?
hns schreef:Ik wil je nou niet persoonlijke aanvallen maar ik hoor veel van dit soort verhalen en als ik ze zie rijden is alles anders.
hns schreef:Citaat:Ok, ik heb een neusriem aan mijn hoofdstel zitten, die zit absolúút niet strak dus ze kan makkelijk haar mond wat openen
Waarom heb je hem dan?
hns schreef:En waarom zou je niet de vrijheid en de mogelijkheid ertoe niet geven?
runningkawa schreef:Ja overtrokken
En niet een klein beetje ook
Nogmaals, herhaling
Ik vind het mooi en aangezien mijn paard er iden loopt, zonder als met heeft hij er ook geen last van.
Op foto's van Kawa zie je bij de dunne neusriem ook vaak dat hij doorhangt naar beneden omdat hij te los zit.
Vandaar nu een bredere, die kan net zo los, maar daar zie je het niet