Afgelopen woensdag ben ik dus met mijn paard bij de zadelmaker geweest. Ze heeft verschillende merken op zijn rug gelegd. In combinatie met mijn eigen wensen om mijn houding te verbeteren, kwamen daar 2 merken zadels naar voren: de euroriding en passier. een hoop anderen vielen bij voorbaat al af omdat ze niet mooi op mijn paard lagen. Ik ben toen een paar verschillende euroridings gaan proberen (want passier vond ik wat duur
)
Ik heb o.a. van euroriding de luxor, diamant en de titan II geprobeerd. De eerste viel meteen af, daar merkte ik geen verschil mee met mijn huidige zadel, de diamant en de titan vond ik allebei wel fijn. Maar de Titan sprong er wel uit, ik zat daar meteen een stuk rechter op, wel een diepe zit en wat meer opgesloten door aardige wrongen, maar dat heb ik wel nodig. Ik had nog wel het gevoel voldoende vrijheid te hebben voor een onafhankelijke zit. Het is een zadel met hele zachte kussens, dus dat is voor mijn paard ook wel prettig.
Dit is mijn nieuwe zadel geworden:

EURORIDING TITAN II
Een superzacht dressuurzadel. De extra diepe zit en anatomisch gevormde kniewrongen zorgen voor een optimale zit van de ruiter. Het hoogaardige met wol gevulde kussen zorgt voor de ideale aanpassing aan elke paardenrug.