Iemand bekend met deze spullen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Iemand bekend met deze spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:06

precies.........er zijn zoveel dingen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

is dat eerste ding niet zo'n ding van de paardentandarts ohja, ik weet niet wie het schreef maar dat ding gaat toch niet de neus in (Op de foto?)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:57

WendyBZ schreef:
Het zal best mogen, maar hier in Nederland niet. Dat een paard van nature zijn hoofd omlaag wil brengen en aan wil galopperen ben ik het niet mee eens. Het rijden van dravers onder het zadel is puur training en afwisseling. Wel om de rug sterker te maken, maar behoud ervan Verward

als je een paard alleen maar laat draven en stappen wordt ie de rug zo stijf als een plank
omdat de rug in draf niet voldoene gebogen word
in galop moet een paard zijn hele wervelkolom buigen/gebruiken om een sprong te kunnen maken
paarden die te weinig sprong hebben (zoals dravers) gebruiken hun rug te weinig
hoe meer sprong hoe meer de rug wordt gebogen en dus des te leniger is/word het paard!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:17

Wilawander schreef:
Ook die stang en trens is misschien wel niet zo vriendelijk. Twee van die dikke bitten erin. Hoge tongboog, strakke kinketting en dan ook nog wieltjes in de zei geprikt.

Ja, wat is dan zielig?

Ik ken wel amazones die met stang en trens rijden (twee dikke bitten dus), méy hoge tongboog, kinketting strak en ook sporen met wieltjes aan. Het ziet er vrij heftig uit allemaal, die twee bitten en die lange prikkers met tandwielen aan hun laarzen.
En toch vind ik dat ze heel vriendelijk en netjes rijden.
Natuurlijk gebruiken ze de teugels wel eens, en natuurlijk geven ze wel eens een prik met hun sporen, maar daar zijn die hulpmiddelen toch ook voor ? Als je ze maar goed gebruikt is er niks mis mee.

En overal heb je uitzonderingen. Ik was bij een ZZ-licht wedstrijd en op het losrijterrein vond een meisje dat haar paard niet voldoende voorwaarts was. Ze had al flinke sporen met wielen aan, maar er werden nóg langere gehaald, ook met wielen, en die deed ze om. Verder kwam er een lange zweep bij, dus ik wachtte al af wat er ging gebeuren.
Ja hoor, ze trapte beide sporen hard in haar paard, zodat de spoor van ongeveer 5 à 6 cm bijna helemaal in het paard verdween. Gelijktijdig haalde ze meerdere keren de zweep bovenhands over haar paard. Arm dier.
De lange sporen bleven aan tijdens de proef, gelukkig mag je geen zweep gebruiken in ZZ-licht. Ook tijdens de proef bleef ze prikken en schoppen, en steeds maar plukken en trekken aan haar teugels. De stang lang constant horizontaal in zijn mond, lekker met zo'n hoge tongboog (kon ik niet zien, maar die zal er ook wel in hebben gezeten).
Gelukkig werd ze wel laatste, en terecht. Eigenlijk had de jury haar moeten aanspreken natuurlijk, zo'n rijstijl hoort niet op dit niveau.
Naderhand kwam madam de kantine in gelopen, rinkel de kinkel met haar mega sporen en haar laklaarzen. Ze liep er rond alsof ze Anky zelf was, wat een kakmadam. Zulke bitches zouden geen paarden mogen hebben.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:00

Adviseer iedereen met dit soort vragen lekker even een dagje naar een entrainement te gaan
en vragen te stellen en vooral te kijken hoe deze paarden na de training worden verzorgd.

Zullen er een hoop minder vragen zijn en er veel geleerd worden over het goed verzorgen van
je paard na inspanning want laten wij niet vergeten dat dit allemaal topsporters zijn.

Onzin over een rug van een draver menig rijpaard mocht willen dat zijn/haar rug zo goed was.

Wij hebben een draver gehad die had gekoerst en daarna nog een leuke carriere had als
western paard en menigeen was jaloers op haar wendbaarheid en de dame in kwestie
kon ook nog een leuk sprongetje maken en dit allemaal op een eenvoudig bitje.

En in haar koercarriere heeft ze ook kennisgemaakt met de zg. martelwerktuigen volgens sommige.

Dus verdiep je lekker eerst in een tak van de sport en rij ondertussen lekker verder met een slof
bij je 3 of 4 jarige en vraag je vervolgens af waar toch sommige problemen vandaan komen.

Wilde eerst niet reageren maar wordt af en toe moe dat mensen gaan zeuren over iets waar ze
niets van af weten.
Een vraag stellen ok heel goed, maar sommige domme reactie's nee dank je.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:14

Snoevie schreef:
knightloekie schreef:
volgens mij weten veel mensen niet hoe er op sommige (dressuur)stallen met paarden omgegaan wordt. Ik denk dat deze spullen alleen maar bedoeld zijn om het paard te helpen. En hier door beter en probleemloos kan presteren.

waarom zou het er op dressuurstallen minder vriendelijk aan toegaan?
denk dat het bij beide takken van de sport niet altijd even goed eraan toegaat.

mensen die deze spullen verdedigen gillen dan gelijk dat dressuur zo onvriendelijke hulpmiddelen heeft.

het is beiden niet erg paardvriendelijk(en bij springen natuurlijk ook...)

ik verdedig helemaal niets...
Maar nu we er toch op doorgaan:
Ik vind gewichten aan de hoeven binden paard onvriendelijk. Ik vind mensen die de hulpmiddelen tegen het paard gebruiken (door onwetendheid) paardonvriendelijk

Ik vind over het algemeen dressuur en springen niet paardONvriendelijk. Helemaal niet. Maar er zijn een hoop mensen die het wel ONvriendelijk maken. En dat kan al zijn door je paard te poetsen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:46

ja dat is zo.
gewichten aan je paard hangen?ik hoorde dat ze dat bij tuigers doen om ze meer knie actie te geven........bah

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:57

passieX schreef:
is dat eerste ding niet zo'n ding van de paardentandarts
\

Nee. Die ziet er heel anders uit.

Afbeelding

Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:02

dan ben ik toch wel benieuwd waar dat ding op de foto dan wel voor bedoeld zou moeten zijn.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:13

even een stipje, wil dit even blijven volgen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:15

snoevie even terug lezen Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:41

ah oke sorry dan heb ik dat gemist

hns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:51

Lida3 schreef:
Dus verdiep je lekker eerst in een tak van de sport en rij ondertussen lekker verder met een slof
bij je 3 of 4 jarige en vraag je vervolgens af waar toch sommige problemen vandaan komen.

En dit slaat op? Nors opkijken
Ik rijd geen paarden van 4 jaar.
Mij werd laatst nog gevraagd of ik eentje van 3 en half zou willen inrijden.
Maar ik vind dat dat alleen maar schade veroorzaakt.
En ik ben daarbij ook helemaal geen aanhanger van 'hulpmiddelen' zoals de martingaal en de slof,
Er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze doen en later raar opkijken als hun paard naar de slacht moet.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:57

[/quote]

En dit slaat op? Nors opkijken
Ik rijd geen paarden van 4 jaar.
Mij werd laatst nog gevraagd of ik eentje van 3 en half zou willen inrijden.
Maar ik vind dat dat alleen maar schade veroorzaakt.
En ik ben daarbij ook helemaal geen aanhanger van 'hulpmiddelen' zoals de martingaal en de slof,
Er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze doen en later raar opkijken als hun paard naar de slacht moet.[/quote]

Het slaat niet echt op jou maar het is meer algemeen bedoelt maar wat ik niet overhard zeg en alleen denk vertel jij in je laatste regel.

Dit bedoelde ik er dus mee te zeggen proficiat dat je het begrijpt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:01

Inky_devil schreef:
Die dingen zijn echt martelwerktuigen, no way dat iemand ooit in de buurt komt van mijn paard met zoiets. Dat je een beestje zoiets aandoet .
Het lijken idd allemaal atributen voor de draf en rensport.

Oké, ik snap dat het er niet echt lekker uitziet, maar hoe kun je nu al bij voorbaat de conclusie trekken dat dit martelwerktuigen zijn?! Zo te zien heb je zelf ook geen serieus idee waar het voor dient.

Lijkt mij logisch dat je je eerst in iets verdiept, voordat je er conclusies over gaat vellen...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:08

Zijn het geen onderzoeks materialen ofzo?

Zoals dat ding in het oor, is dat niet is van temperatuur ofzo?

Ik vind het er niet zo fijn uitzien, maar als het een positief effect heeft, ?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:13

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:31

Die eerste.. Scheve mond Gelukkig ken ik ze niet, ben er niet bekend mee en wil er ook niet bekend mee zijn denk ik! Vind dat ding hardstikke zielig! Bloos!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:42

Oee, die dingen zien er niet zo lekker uit. Nagelbijten / Gniffelen
Maar verder heb ik er geen verstand van.. Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:58

WendyBZ schreef:
1. Opzet: in NL nog nooit gezien, is hier niet toegstaan gok ik. hier doen ze óf een bitje, of onder de kin.
2. oorproppen, tegen het geluid en om ze in de laatste rond nog eens aan te kunnen zetten.
3. tonglepel
4. géén idee, nog niet eerder in de drafsport tegen gekomen.
5. die laatsten zijn beide tegen het dichttrekken. Als een paard zich opkropt kan de ademhaling afgesloten worden en vallen ze om. Dit gaat het tegen, simpel maar heel effectief. In nederland gebruiken ze vooral een rol of een plastic boog.

Op www.dravers.nl staat ook een hoop uitgelegd. Al deze foto's hebben al eens eerder op bokt gestaan, ik dacht in de eerste instantie dat er een oud topic omhoog was gehaald.

Ter aanvulling.
Het vierde komt wel degelijk voor in de Drafsport, wij hebben een merrie gehad die soms haar neusvleugels vacuum zoog. Redelijk paniekerig voor een paard om een paar tellen geen adem te kunnen halen, zeker tijdens een wedstrijd. Dit smeer je dus vol in met glijmiddel en dan kan je het zo de neus in duwen, dat houd dan de neus vrij.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:01

AfkuhENfifi schreef:
Volgens mij is dat eerste voor de paardentandarts, Zodat het paard zn mond open houdt. Niet echt vriendelijk dus, maar wel nuttig/handig.. Ik weethet niet zeker hoor!!

Dat eerste ding lijkt me niet voor de paardentandarts... Want een paard heeft dan geen bit in. Heeft ie dat wel dan kan er nooit geveild ed worden

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:05

Gewichten aan de hoeven zijn bij ons Toe Weights.

Aan de opmerking dat dat dieronvriendelijk is kan ik al merken dat je totaal geen enkel idee heb van de Drafsport.

Wat wij willen is dat een paard zo makkelijk mogelijk loopt, want des te minder moeite met lopen, des te sneller het paard zal gaan.
Als een paard heel erg 'onder zich' blijft kan een paar extra GRAM ( wat denk je dat een peesbeschermer weegt of een springschoen weegt ? ) helpen om de benen iets meer te laten strekken.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:07

he... als ik zo zou moeten zeggen waar het me aan doet denken is dat pijn... Koe

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:09

unamie schreef:
WendyBZ schreef:
Draumpje: klopt inderdaad. Het gros van de dravers wordt namelijk gewoon op een enkel- of dubbelgebroken trens gereden.

tótdat blijkt dat het paard harder loopt met bepaalde (onvriendelijke) hulpmiddelen
én er een grote geldprijs in het verschiet ligt, want dan gaan alle goede zeden overboord Ja
overigens geld dat voor bijna alle paardensporten

Mag jij mij vertellen hoe je een paard harder kan laten lopen door hem een onvriendelijk ding aan zijn hoofd te hangen?
Ik geloof dat een hoop mensen niet snappen dat je een draver die niet wil draven, of geen talent heeft om hard te draven met geen enkel verschrikkelijk onvriendelijk hulp(? ) middel tot harddraven te dwingen is.

Is dat met springen of dressuur anders? Kan je een paard totaal dwingen als het niet wil of als het geen talent heeft?

Ik denk dat een hoop mensen hier maar eens langs een draversstal moeten komen ( ik zeg dit bij elk topic, soms krijg ik een PB van ik kom langs, maar eigenlijk heb ik gewoon nog nooit iemand langs gehad.... Zegt genoeg? )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:30

even een reactie op een aantal reacties eercer in het topic
ipv in de verdediging te schieten en te melden dta er in andere takken van de sport ook allerlei hulpmiddelen gebruikt worden is in mijn ogen een beetje zinloos, ik bedoel het is algeeen bekend dat er in elke tak en laag van de paardenwereld hulpmiddelen vorkomen die niet echt diervriendelijk zijn , dat is een feit

er word gevraagd naar waar deze middelen voor dienen
maar inmiddels weten we van de helft nog steeds niet wat het is of wat het doet Lachen
(onder de links in de beginpost staan ook nog allerleid dingen

ik persoonlijk ben inmiddels heel benieuwd, dit omdat ik niet bekend ben met de draf en rensport maar wel nieuwschierig

dus als iemand eens een lijstje zou willen maken wat wat is en wat het doet ...heel graag