Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WendyBZ schreef:Het zal best mogen, maar hier in Nederland niet. Dat een paard van nature zijn hoofd omlaag wil brengen en aan wil galopperen ben ik het niet mee eens. Het rijden van dravers onder het zadel is puur training en afwisseling. Wel om de rug sterker te maken, maar behoud ervan![]()
Wilawander schreef:Ook die stang en trens is misschien wel niet zo vriendelijk. Twee van die dikke bitten erin. Hoge tongboog, strakke kinketting en dan ook nog wieltjes in de zei geprikt.
Ja, wat is dan zielig?
Snoevie schreef:knightloekie schreef:volgens mij weten veel mensen niet hoe er op sommige (dressuur)stallen met paarden omgegaan wordt. Ik denk dat deze spullen alleen maar bedoeld zijn om het paard te helpen. En hier door beter en probleemloos kan presteren.
waarom zou het er op dressuurstallen minder vriendelijk aan toegaan?
denk dat het bij beide takken van de sport niet altijd even goed eraan toegaat.
mensen die deze spullen verdedigen gillen dan gelijk dat dressuur zo onvriendelijke hulpmiddelen heeft.
het is beiden niet erg paardvriendelijk(en bij springen natuurlijk ook...)
passieX schreef:\is dat eerste ding niet zo'n ding van de paardentandarts
Lida3 schreef:Dus verdiep je lekker eerst in een tak van de sport en rij ondertussen lekker verder met een slof
bij je 3 of 4 jarige en vraag je vervolgens af waar toch sommige problemen vandaan komen.
Inky_devil schreef:Die dingen zijn echt martelwerktuigen, no way dat iemand ooit in de buurt komt van mijn paard met zoiets. Dat je een beestje zoiets aandoet.
Het lijken idd allemaal atributen voor de draf en rensport.
WendyBZ schreef:1. Opzet: in NL nog nooit gezien, is hier niet toegstaan gok ik. hier doen ze óf een bitje, of onder de kin.
2. oorproppen, tegen het geluid en om ze in de laatste rond nog eens aan te kunnen zetten.
3. tonglepel
4. géén idee, nog niet eerder in de drafsport tegen gekomen.
5. die laatsten zijn beide tegen het dichttrekken. Als een paard zich opkropt kan de ademhaling afgesloten worden en vallen ze om. Dit gaat het tegen, simpel maar heel effectief. In nederland gebruiken ze vooral een rol of een plastic boog.
Op www.dravers.nl staat ook een hoop uitgelegd. Al deze foto's hebben al eens eerder op bokt gestaan, ik dacht in de eerste instantie dat er een oud topic omhoog was gehaald.
AfkuhENfifi schreef:Volgens mij is dat eerste voor de paardentandarts, Zodat het paard zn mond open houdt. Niet echt vriendelijk dus, maar wel nuttig/handig.. Ik weethet niet zeker hoor!!
unamie schreef:WendyBZ schreef:Draumpje: klopt inderdaad. Het gros van de dravers wordt namelijk gewoon op een enkel- of dubbelgebroken trens gereden.
tótdat blijkt dat het paard harder loopt met bepaalde (onvriendelijke) hulpmiddelen
én er een grote geldprijs in het verschiet ligt, want dan gaan alle goede zeden overboord![]()
overigens geld dat voor bijna alle paardensporten