Wel of geen hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Re: Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:24

Ik wil voor het andere paardje een zadel erbij. Ik wil misschien nog eens een zadel wat wat zachter is maar ik wil niet dieper of opgesloten gaan zitten. Daar kan ik niet tegen en dan gaat mn paard stilstaan omdat de hulpen niet meer doorkomen. Ik wil dan ook een model dat wel zacht is maar je niet in een houding dwingt en dan kwamen spalding cadence en hulsbos ultimate 11 en D in de richting. Maar daarom twijfel ik nog hoor want dan zou ik het alleen doen omdat het zachter is dus moet het wel echt heel heel goed passen en geschikt zijn voor zowel mij als mn paard wil ik de overstap nemen. Ik heb ook een fijn kn gezien die dezelfde maten heeft als mijn huidige kn dus misshcien dat ik die ook wel koop en laat aanpassen. En anders zit ik nog over een Passier Grand Gilbert te denken omdat je daar je paard nog net iets beter bij aanvoelt dan bij een kn.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:04

ik heb zelf een hulsebos zadel, heb nog nooit in een fijner zadel gezeten, erg zachte zit e.d.

die van mij staat trouwens te koop wegens verkoop paard.

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:06

ik ken ook mensen met een hulsebos en die zijn super
tevreden.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:27

ik hoor idd wel verhalen over dat de service niet goed is van hulsebos maar in principe heb je daar niks mee te maken als je een 2e hand zadel aanschaft, je kunt je eigen goede zadelmaker kiezen natuurlijk. verder heb ik nog nooit 1 woord gehoord van iemand die het zadel NIET fijn vond..

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:17

Dit is echt de laatste keer dat ik reageer op een Hulsebos topic. Ik reageer altijd serieus in topics en nou heb ik het idee dat ik niet serieus genomen word en daar baal ik goed van Boos!
TS-er vraagt om ervaring; ik heb ervaring met Hulsebos EN HOE!!!
Meerdere topics zijn hierover geweest,de rug van mijn paard was bijna naar de kl**, doordat Hulsebos maar bleef volhouden dat het zadel goed pastte. Het is veel te klein aangemeten, mijn paard begon te kreupelen door gebruik van dit zadel. Ik heb ze erbij gehad en ze dachten dat het aan mijn paard lag. Nonsens! Het paard ging steeds slechter lopen door het zadel, Hulsebos wilde mijn zadel niet passend maken, ze bleven volhouden dat het goed paste! Het zadel knelde gigantisch op de schoft en helde sterk naar achteren. Hulsebos heeft het 1x opgevuld om te proberen of het zadel naar voren zou kantelen, het zadel knelde alleen maar meer. Overleg met Hulsebos was niet meer mogelijk, ze bleven volhouden.
Ten slotte ben ik maar naar Van Triest gegaan en die heeft de COMPLETE boom moeten aanpassen.
Nu loopt mijn paard goed, blessurevrij en werkt weer graag en daar draait het allemaal om.
Je betaalt 1600 euro voor het 'op maat gemaakte' zadel en wat krijg je ervoor? Een slecht passend zadel en een nogal asociale manier van communiceren. Probeer dan maar eens rustig te blijven.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:27

Nou, jouw verhaal lijkt wel heel erg op het verhaal van mijn vriendin Ach gut

Yetse schreef:
Dit is echt de laatste keer dat ik reageer op een Hulsebos topic. Ik reageer altijd serieus in topics en nou heb ik het idee dat ik niet serieus genomen word en daar baal ik goed van

Ik heb even je vorige post teruggelezen en ik denk dat die inderdaad om iets meer uitleg vroeg zoals je die nu net inmiddels gegeven hebt.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:35

Jodievanmij schreef:
Ik wil voor het andere paardje een zadel erbij. Ik wil misschien nog eens een zadel wat wat zachter is maar ik wil niet dieper of opgesloten gaan zitten. Daar kan ik niet tegen en dan gaat mn paard stilstaan omdat de hulpen niet meer doorkomen. Ik wil dan ook een model dat wel zacht is maar je niet in een houding dwingt en dan kwamen spalding cadence en hulsbos ultimate 11 en D in de richting. Maar daarom twijfel ik nog hoor want dan zou ik het alleen doen omdat het zachter is dus moet het wel echt heel heel goed passen en geschikt zijn voor zowel mij als mn paard wil ik de overstap nemen. Ik heb ook een fijn kn gezien die dezelfde maten heeft als mijn huidige kn dus misshcien dat ik die ook wel koop en laat aanpassen. En anders zit ik nog over een Passier Grand Gilbert te denken omdat je daar je paard nog net iets beter bij aanvoelt dan bij een kn.

Is een equestor zadel dan niet een optie. Hun zadels zijn zo gemaakt dat je heel veel contact hebt met je paard. Ook geven ze het paard een enorme beweginsvrijheid, met name bij de schouder. Ik heb daar een zadel besteld. Helaas nog niet binnen, maar dat zijn echt heerlijke zadels. En het aanmeten daar gaat heel goed en nauwkeurig! Er werd erg goed de tijd voor genomen en heb op verschillende zadels een tijdje kunnen rijden. Kijk anders even op
www.equestor.nl

Dit is overigens voor mijn nieuwe paard, de hulsebos hebben we nog steeds en daar ben ik ook tevreden over!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:15

@Bar: daarom verwees ik ook naar eerdere topics, daar sta ik nl veelvuldig in Knipoog
Nu weten jullie het in elke geval.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:26

Je kunt het Hulseboszadel toch proberen, pas als het op het paard ligt en je hebt er zelf op gereden, weet je of het goed is.
Als je zelf vindt dat het goed op je paard past en het lekker zit, vraag je ook je zadelmaker er goed naar te kijken en met je eigen gevoel en zijn advies kom je wel tot een goede keus
Er zijn behalve slechte verhalen toch ook heel veel tevreden HB gebruikers.
Ik heb ook een Passier op mijn paard gepast en lag voor geen meter, evenals een Stubben. Op de Stubben heb ik nog even gereden, zat wel fijn. Op de Passier heb ik niet eens gereden, want die drukte al op de schoft bij het opleggen.
Geen paard en geen ruiter zijn gelijk, gewoon proberen, kritisch zijn en het komt goed. O ja, natuurlijk goede afspraken maken over het passen met de verkoper. Succes.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:26

Yetse schreef:
Dit is echt de laatste keer dat ik reageer op een Hulsebos topic. Ik reageer altijd serieus in topics en nou heb ik het idee dat ik niet serieus genomen word en daar baal ik goed van Boos!
Meerdere topics zijn hierover geweest,de rug van mijn paard was bijna naar de kl**, doordat Hulsebos maar bleef volhouden dat het zadel goed pastte. Het is veel te klein aangemeten, mijn paard begon te kreupelen door gebruik van dit zadel. Ik heb ze erbij gehad en ze dachten dat het aan mijn paard lag. Nonsens! Het paard ging steeds slechter lopen door het zadel, Hulsebos wilde mijn zadel niet passend maken, ze bleven volhouden dat het goed paste! Het zadel knelde gigantisch op de schoft en helde sterk naar achteren. Hulsebos heeft het 1x opgevuld om te proberen of het zadel naar voren zou kantelen, het zadel knelde alleen maar meer. Overleg met Hulsebos was niet meer mogelijk, ze bleven volhouden.
Ten slotte ben ik maar naar Van Triest gegaan en die heeft de COMPLETE boom moeten aanpassen.
Nu loopt mijn paard goed, blessurevrij en werkt weer graag en daar draait het allemaal om.
Je betaalt 1600 euro voor het 'op maat gemaakte' zadel en wat krijg je ervoor? Een slecht passend zadel en een nogal asociale manier van communiceren. Probeer dan maar eens rustig te blijven.

dit betekend dat de service bij jou niet goed is geweest, maar het betekend niet automatisch dat hulsebos zadels dan slecht zijn

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:30

#Ymke# schreef:
philipoom schreef:

De rugproblemen had ie al en toen wilde wij een hulseboszadel dus eerst over de rugproblemen gehad en gevraagd wat zij er mee konden en dat hebben ze prima opgelost.

Juist, je bent een potentiele klant. Wacht maar tot je daadwerkelijk een hulseboszadel hebt gekocht en je paard krijgt dan rugproblemen.

Ze heeft het zadel al en het paard loopt er prima mee!
Ik heb er ook vorig jaar een laten aanmeten, paard was toen net 4. Ondanks zijn veranderende bespriering ligt het zadel WB 2 prima en persoonlijk hoef ik ook geen ander zadel meer. Ik las net een stukje dat de hulsebos veel te koop worden aangeboden, maar dit geldt ook voor passier, KN, kieffer noem maar op! Het is maar waar je goede ervaringen mee hebt denk ik!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:32

Ook ik ben absoluut niet happy met de service van hulsebos! Ook voor mij nooit een nieuwe bij HB zelf vandaan, dan maar een 2de hands die aangepast wordt door een andere zadelmaker als hulsebos! Maar liever zelfs dat niet als het zadel nieuw tot een jaar of 6 oud is! Dan zitten we namelijk nog steeds met het bomen probleem, de bomen die HB gebruikt zijn op zijn zachts gezecht van eigenlijk goedkope kwaliteit! Hij heeft op een gegeven moment het zelfs een hele tijd gepresteerd om een JC bomen te gebruiker(fabrikant stond in de boom gestanst die mijn zadelmaker uit het zadel trok omdat hij gebroken was)
Betaal je 1600 euro voor een zadel wat en slecht ligt, gemaakt is met materiale die in een middenklassers zadel worden gebruikt en ook nog eens een service krijgt van *piep*
Doe dan mij maar voor de helft van het geld(€800) een JC zadel wat eigenlijk precies het zelfde is qua materiaal alleen staat er dan JC op ipv Hulsebos!
Wat betreft de zadels van Senior, nooi geen kwaad woord(athans niet uit mijn mond)! Goed aan te passen en blijven goed qua gebruikt materiaal!

Junior is helaas voor het geld gegaan ipv het in leven houden van het vakmanschap van zijn vader!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:32

Moortje ik ben het helemaal met je eens.....

ik heb hiervoor een county gehad, geweldig zadel, maar hij lag niet goed op de rug, dus ging de ruiterzaak het maar meer opvullen (want dan zou het wel goedkomen)...nou de naden voor bij de boom stonden gewoon op springen....en het lag nog niet goed, maar ze namen het zadel niet terug..... Uiteindelijk maar verkocht met veel verlies en toen overgegaan op hulsebos, waar ik absoluut geen spijt van heb...

De service is overal verschillend......en verschilt ook per keer. Vaak zijn ze ook niet even kundig in elk probleem....

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:37

@libris bedoel je mij of..? Haha!

Alle negatieve verhalen gaan hier bijna over de service. Zoals ik al eerder zei, een 2e handsje kun je aanlaten passen door wie dan ook. De service is bij SOMMIGEN misschien slecht maar dat betekend niet dat het zadel slecht of niet fijn zijn
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 11-01-07 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:38

Maargoed, dit is een discussie die zal blijven lopen. Een partij is tevreden, en 1 partij helemaal niet en ik snap niet waarom hulsebos niet meer moeite doet om die laatste partij ook tevreden te maken.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:40

Helemaal met je eens!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:41

noortje schreef:
@libris bedoel je mij of..? Haha!

Ja jou bedoel ik. De zadels kunnen gewoon goed zijn, ondanks de service...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:45

nu ik er zo over nadenken he, van de 10 mensen zijn er 5 tevreden en 5 helemaal niet tevreden. Dat betekend dus dat je 50% hebt dat je een rotservice treft, een slecht zadel, slecht passend etcetc.. als je dat van te voren weet begin je er toch niet aan. Nagelbijten / Gniffelen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:50

Ik heb ook en tweedehands hulsebos (wb4 medium op een d-pony), en ook ik heb ik verschillende topics al gezegd dat ik tot nu toe 100% tevreden ben wat de zit betreft, en de ligging op het paard.

Ik heb nu een gebroken boom, dus of de service ook goed is zal binnenkort blijken!

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:54

noortje schreef:
Yetse schreef:

dit betekend dat de service bij jou niet goed is geweest, maar het betekend niet automatisch dat hulsebos zadels dan slecht zijn

Mijn verhaal is vergelijkbaar met die van Yetse. Alleen bij mij is de boom scheef. Ik heb 3.5 jaar discussies met hun gehad en nooit hebben ze toegegeven dat het zadel slecht zou zijn. Lijkt mij dat als je al ruim 3 jaar telkens weer voor hetzelfde probleem moet komen dat je dan toch eens achter je oren gaat krabbelen. Ik heb er een andere zadelmaker bij gehaald die Hulsebos nog gebeld heeft over mijn zadel. Het enige wat ze konden zeggen was dat het onmogelijk was, want zij verkopen geen scheve bomen en als ik een probleem had moest ik ze maar bellen......
Van mij kunnen ze de boom in. Het is dat ik geen geld heb voor een nieuw zadel anders had ik de fik erin gestoken! Nu word er een nieuwe boom ingezet en volgende week woensdag word ie weer afgeleverd. Op deze manier is een zadel van 1500 euro ineens 2000 euro geworden en dan heb ik niet eens de keren berekend dat ik 70 euro moest betalen aan voorrij kosten en opvullen.
Wat mij betreft is en de service en de kwaliteit ronduit slecht. Ik kon er nog beter een zadelmarkt zadel opleggen!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:10

drenthie schreef:

Mijn verhaal is vergelijkbaar met die van Yetse. Alleen bij mij is de boom scheef. Ik heb 3.5 jaar discussies met hun gehad en nooit hebben ze toegegeven dat het zadel slecht zou zijn. Lijkt mij dat als je al ruim 3 jaar telkens weer voor hetzelfde probleem moet komen dat je dan toch eens achter je oren gaat krabbelen. Ik heb er een andere zadelmaker bij gehaald die Hulsebos nog gebeld heeft over mijn zadel. Het enige wat ze konden zeggen was dat het onmogelijk was, want zij verkopen geen scheve bomen en als ik een probleem had moest ik ze maar bellen......
Van mij kunnen ze de boom in. Het is dat ik geen geld heb voor een nieuw zadel anders had ik de fik erin gestoken! Nu word er een nieuwe boom ingezet en volgende week woensdag word ie weer afgeleverd. Op deze manier is een zadel van 1500 euro ineens 2000 euro geworden en dan heb ik niet eens de keren berekend dat ik 70 euro moest betalen aan voorrij kosten en opvullen.
Wat mij betreft is en de service en de kwaliteit ronduit slecht. Ik kon er nog beter een zadelmarkt zadel opleggen!

dan weet jij niet waar je het over hebt, heb je ooit 1 van die zadels losgehaalt. Nogmaals service is voor sommigen misschien minder maar de zadels zijn in de meeste gevalleng ewoon goed in orde

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:26

noortje schreef:
dan weet jij niet waar je het over hebt, heb je ooit 1 van die zadels losgehaalt. Nogmaals service is voor sommigen misschien minder maar de zadels zijn in de meeste gevalleng ewoon goed in orde

Dan weet jij ook niet helemaal waar je het over hebt. Gek he, dat er zoveel mensen zijn met zulke slechte ervaringen. Het gaat hier niet alleen over de service, want is bij zoveel winkels rot. Als hulsebos gewoon eerlijk maatwerk levert en goede bomen en zadels levert naar waar je voor betaald, dan is service niet eens nodig. Daar begint het probleem al. Het is toch te gek voor woorden dat je 1700,- betaald voor een zadel wat kwalitatief gewoon de helft minder waard zou zijn. Het is belachelijk dat er al zo snel bomen buigen, breken, scheuren etc. Als ze dat eens gaan oplossen, en echte zadels gaan leveren, dan hoeven ze ook niet te zuchten als de zoveelste belt met dezelfde klacht. Én maar stug vol blijven houden dat ze nog nooit gehoord hebben van de klacht "scheve zadels".

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:27

noortje schreef:

Het zadel is uit elkaar gehaald waar ik bij stond en er is mij precies uitgelgd wat er mis aan is en hoe het zou moeten zijn.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:33

van ongeveer een groepje van 10 mensen die ik ken die ook een hulsebos heeft, ben ik de eerste die pech heeft gehad met een scheurtje in de boom, helemaal kosteloos gemaakt en goed afgeleverd...en dat na 5 jaar....
Ondanks diit scheurtje ga ik ook niet zeggen dat het een slecht zadel is, dit had bij ieder zadel kunnen gebeuren....het is gewoon pech...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:54

Ook ik heb voor 2 va mijn paarden een hulsebos en het bevalt me prima, het zit heerlijk, ziet er mooi uit en past prima. De jongste van mij is 5 en ik heb ze 2 keer gebeld om even te kijken of het zadel nog goed past(i.v.m groei en spierontwikkeling) en dit telefoongesprek verliep op een aangename manier en binnen 3 dagen kwamen ze al langs om even te kijken naar de ligging. Mijn andere paard loopt nu 7 jaar rond met een zadel van hun en ik heb nog nooit problemen gehad, ook na het opvullen ziet alles er weer piekfijn uit.
Ik ben door hun nog nooit aso behandeld niet door de telefoon en ook niet op mijn stal, en als ze op concoursen staan zijn ze altijd super vriendelijk zelfs als ik vertel dat ik al 2 zadels van ze heb, dus het vriendelijk zijn van hun kant gaat niet alleen om de verkoop(lees. geld verdienen). Het lijkt mij dat ook hulsebos hun naam positief willen houden, en bij elk merk zadel heb je wel eens iets wat stuk gaat of dat de pasvorm niet helemaal goed is.
Zo heeft iedereen zijn ervaring met een merk, ik vind dus de pads van anky helemaal bagger, terwijl een ander er dus weer zeer over te spreken is.
Als ik de Ts was zou ik gewoon bellen voor een afspraak en een paar zadels proberen, vind je het niks kan je altijd nog eerlijk zijn en zeggen dat je toch liever een ander zadel neemt.