driehoeksteugel of Wiener/Weense teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: driehoeksteugel of Wiener/Weense teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:38

stuk voor stuk talentjes dus Knipoog

maar daar ging het topic niet over he!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:42

shetlandpony's zijn nu eenmaal ook goed uit te zitten...

ik begrijp het wel hoor Ja en het idee erachter is zeker niet verkeerd, maar vind het gewoon een eng idee dat beginnende ruiters direct geconfronteerd worden met hulpteugels. Zo lijkt het gebruik van hulpteugels voor jonge ruiters misschien sneller als vanzelfsprekend... met alle gevolgen van dien Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:05

shetjes zitten idd heerlijk, weet ik uit mn kindertijd toen ik meer dan de helft kleiner was als nu Nagelbijten / Gniffelen

maar weet je, ik was op een bijscholoingsdag voor mensen van FNRS manege;s en daar werd dus geregeld gezegd dat rijden met bijgezette paarden goed is en zo "hoort"

ook in mn theorieboek van de Orun staan een aantal hulpteugels beschreven en staat er bij dat die bij een beginnende ruiter gebruikt dienen te worden zodat het paard nageeflijk loopt, de rug ontspant en de ruiter beter laat zitten

er zit een kern van waarheid in, maar ik zou raar opkijken als ik een manege zag met allemaal bijgezette paarden!
ben sowieso geen fan van vastzittende hulpteugels maar los daar van vind ik niet dat je manegepaarden zo bij moet gaan zetten.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:09

ja het is inderdaad een nogal dubbele situatie Ja

er wordt al zo snel naar hulpteugels gegrepen... maar aan de paarden moet er natuurlijk ook gewoon gedacht worden.
Als alle manegepaarden gewoon zo getraind zijn van met een vriendelijke teugel ook gewoon de rug te gebruiken ben je er natuurlijk al weer een stuk beter uit.