[WN] Wat voor kleur is mijn zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Re: Wat voor kleur is mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:05

Al het leer wordt met olien uiteindelijk donkerbruin. Je kan een blanko hoofdstel ook kleuren, het zal dan met de tijd ook nog donkerder worden.
Er zijn westernbomen speciaal voor zware paarden, ook in fabriekszadels.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-07 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige size-codes verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:08

Niemand wil natuurlijk horen dat zijn of haar westernzadel van slechte kwaliteit is maar helaas is dat in dit geval toch echt zo. Hoe je het ook wendt of keert, dit zadel kan voor rugproblemen gaan zorgen vanwege de kwaliteit. Je kan beter €500 uitgeven voor een degelijk fabriekszadel dat goed past dan al het geld wat je over een tijdje aan de DA mag uitgeven. Dus koop alsjeblieft een nieuw zadel en laat dit zadel lekker liggen. Als je even geen geld voor een nieuw zadel hebt neem dan het zekere voor het onzekere en ga met je VZH-zadel rijden totdat je genoeg geld hebt om een kwalitatief goed westernzadel aan te schaffen. Kijk dit topic eens door van Aafkefb, daar staan allemaal leerzame en handige weetjes in zodat je je wat meer kan inlezen over westernzadels. viewtopic.php?f=128&t=687546

Maar idd, ik zou er ook een dark oil westernhoofdstel bij doen als ik ermee door zou blijven rijden.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:32

Mensen, mensen, mensen. Écht weer Bokt op z'n smalst hier Odetje heeft het zadel niet eens zelf gekocht en ze geeft aan geen expert te zijn. Uiteraard kan iedereen ongeveer zien of een zadel een beetje goed ligt, maar deze kennis houdt ook een beetje op op een gegeven moment. Zeker als iemand niet bekend is met westernzadels en bijbehorende kwaliteit.

Wat geeft jullie het recht haar zó aan te vallen? Voel je je daar dan beter om? Stelletje zotten Zou jij het leuk vinden als je als donderslag bij heldere hemel half Bokt over je heen krijgt??
Denk hier maar eens na over het volgende. Een oude uitspraak maar o zo waar:

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Laat Odetje maar mooi met rust en geef alleen wat tips over wat ze daadwerkelijk wilde weten..

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:34

En lezen is ook een kunst...

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:52

Tja Kim_89 ze slaan nogal eens door hier Haha! .

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:57

Vertel mij wat.. Het is gewoon een achterlijke kinderachtige bende hier soms Dan ga je je gewoon schamen voor je medemens zo ongeveer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:06

@Kim_89: als ik 5 blz van je berichten doorworstel en zie dat er 2 van in WN zijn geplaatst kan ik niet anders oordelen dat jij hier ook alleen maar komt voor je 'positieve' bijdrage Cool

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:12

Wat is nou je punt? Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 07-01-07 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:14

Dat je een behoorlijk grote mond hebt voor iets waar je normaliter je gezicht niet laat zien.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:16

Heb je daar problemen mee? Ik zeg toch niets over het zadel maar enkel over jullie achterlijke reacties. En daarvoor hoef ik hier niet regelmatig te komen. Je zou eens bij jezelf na moeten gaan of jouw reacties en die van anderen nou zo menselijk zijn. Odetje kan er niks aan doen! Zij wist dit niet, en nu wel maar het kan best allemaal wat genuanceerder en vriendelijker.

Odetje komt in een topic waar ik ook te vinden ben en ze heeft de link geplaatst dus zo kom ik hier terecht. Ze voelt zich hier heel rot om, ik weet niet of jullie dat door hebben.

Weet je voldoende of ben je van plan om mijn bestaan hier op Bokt nog verder te gaan traceren en uitpluizen? Jij moet detective worden, dat past je wel denk ik Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:22

Misschien zijn die reacties wel gestoeld op jaren ervaring met dit soort zadels en wat het de paarden heeft aangedaan.
Heb jij daar ook ervaring mee ??

Dat Odet niet wist wat ze zich op de hals haalde door dit zadel te laten zien geloof ik graag, maar die is nu weer een ervaring rijker. Zo kun je het ook zien.
Ik hoop dat het resultaat is dat ze héél kritisch blijft kijken naar de ligging van dit zadel én de gedragingen van het paard.

Persoonlijk vind ik dat ik al behoorlijk genuanceerd was dit keer Cool
Misschien zou jij daar ook eens een voorbeeld aan kunnen nemen.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:26

Denk er maar eens over na HOE iets gebracht wordt. Je kunt ook je punt maken zonder iemand meteen de grond in te trappen. Ze is 14, kom op! Jij bent wel even wat ouder denk ik! Ze geeft aan geen expert te zijn op westerngebied, is het dan nodig om iemand aan te vallen alsof ze wél een expert zegt te zijn maar dit dus niet is?

Je kunt heel eenvoudig en duidelijk je punt maken zonder iemand dus te vermorzelen Lachen Oké? Weer wat geleerd op sociaal gebied he Knipoog ?
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 07-01-07 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:35

Iemand van 14 is dan nog niet 'volwassen' maar ook geen kind meer. En van een beetje kritiek zal niemand dood gaan, in tegendeel daar wordt je 'hard' van.
It's a big ugly world out there.

Verder denk ik dat je mijn eerste bericht maar een terug moet lezen.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:16

Helaas Kim_89 : jij vertoond een afwijkend gedrag, van hetgeen Halfdik (en haar vriendenkring) als "acceptabel" aanvaardt: Dus jij zit nu in de min. En laat die 14 jarige nou gewoon het mijnenveld inlopen die die ervaren beterweters hebben gelegd, anders vervelen ze zich zo....

Kom op Halfdik, laat je niet op je kop zitten. Dat pik je toch allemaal niet van een bezoeker die hier maar 1x per week komt. Wat denken ze wel niet: per slot ben jij DE Bokt western veteraan, die 7 x 24 uur achter haar monitor zit, om de (western-) wereld in de gaten te houden en waar nodig te verbeteren.

Zal ik jullie (in een nieuw topic), om de gemoederen wat te sussen, een verhaal vertellen?
Dat van die "ervaren" sportvis adviseur in dat grote warenhuis, die zo beroemd werd (vanwege zijn adviezen), dat ie zelfs een eigen TV-show kreeg?

MVG Louis

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:35

Dus?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 19:37

Dit wordt een beetje een vijandig topic Verward
Ik heb het antwoord op mijn vraag dus hier kan een slotje op..

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:40

Haha oke, Odetje Knipoog Goed idee! Lachen

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:56

@Odetje92,
Heel verstandig voor iemand van maar 14 jaar OK dan! .

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 19:57

sablou schreef:
@Odetje92,
Heel verstandig voor iemand van maar 14 jaar OK dan! .

Ben altijd verstandig al zeg ik het zelf.. btw over 8 dagen 15 jaar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:00

De vijandigheid komt wel van Kim vandaan... van je vrinden moet je het hebben...

Hopelijk heb je wat aan de info gehad Odetje Ja Je moet maar zo denken, een gewaarschuwd mens telt voor twee, leeftijd maakt
niet uit !

@Sablou: kinderachtigheid ten top zeg....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:04

Sorry, ik wil geen ruzies uitlokken Lachen Mijn punt heb ik gemaakt, je moet iemand niet de grond in trappen. In het vervolg zal ik mijn mond ook wel houden, dit heeft totaal geen zin en wordt enkel tegen je gebruikt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:48

Odetje, de reacties hier waren misschien wel wat te hard geschreven. Maar ik denk dat ze alleen maar het beste met jou en je paard voor hadden/hebben. En zich niet gerealiseerd hebben dat ze het hier met een 14 (okee bijna 15 Knipoog ) jarige te doen hebben.
Maar ook ik heb al verschillende van dit soort zadels gezien, en het kwaad wat ze kunnen doen. Genoeg gezien met afgebroken fenders, gebroken bomen en ga zo nog maar even door. DE manier waarop gebracht was alleen niet zo geweldig, vind ik eerlijk gezegt. Maar ik hoop wel dat je je nu realiseert dat je eigenlijk een gevaarlijk stukje zadel hebt liggen, en ik raad je dan ook het niet meer op je paard te leggen. Spaar alsjeblieft een poosje door voor een aardige 2e hands zadel. Daarvan mag je iets meer verwachten dan het soort wat je nu hebt.
Kwa kleur is het idd zoals men al gezegt heeft een darkoil.

@Kim nee je zit geen ruzie uit te lokken, er zit iemand hier gewoon te wachten tot hij de kans krijgt iemand anders een stoot onder de gordel te kunnen geven. Kinderachtig noem ik het niet eens meer. Eerder een hele domme vorm van marketing..............lees klantenwegjaaggedrag. En ik heb er maar 3 woorden voor...............DOM DOM en heel erg DOM.

En nu zit ik zit met smart te wachten op dat verhaal van die hengelaar die een eigen tv programma kreeg. Daar ik geboren en getogen ben in de hengelsportdetailhandel ben ik heeeeeeeeel nieuwschierig.