Prijzen en ervaringen Wintec zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re: Prijzen en ervaringen Wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:59

Ik heb een Wintec Pro dressuur met equi suède met cair system Haha!
ik heb er een airoform singel van thorowgood bij en brede beugels en kiefferbeugelriemen
ik vind het het een heerlijk zadel
echt een aanrader OK dan!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:25

Arabesk schreef:

Ben er erg tevrede over. Als je paard nog groeit en breder wordt kun je er voor twee tientjes een bredere boom in laten zetten.

Of er zelf inzetten ... is heeeeuuul gemakkelijk! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:37

Tsja, als je voor de mooi gaat.. Het is wel kunststof, wordt wel minder mooi op den duur...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:56

Op den duur is leer ook niet meer mooi... Het duurt misschien wel wat langer, maar uiteindelijk slijt alles. Wat ik me afvraag is of dat cair systeem goed is? Dus goed voor je paard, gaat het niet snel stuk?? Laatst las ik namelijk hier ergens op bokt dat ze iemand hadden aangeraden om de wolgevulde kussens te nemen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:12

Lappie_Lap schreef:
Allemaal toppie dus! Maar die beugelriemen die ik erbij heb gekregen Ziek Dat zijn niet van die riemen waarover de anderen het hierboven hebben gehad ... ik vind ze er tenminste niet anders uitzien als een beugelriem die 'normaal' vast moet. Maar ik heb er één of andere kunststoffen riemen bij gekregen ... met de cijfers vd gaatjes en de lengte vd riem er wit opgeverfd (lekker opvallend Misselijk )
Maar het ergste is nog dat die dingen zoooooo ongelooflijk stug zijn! ... als je ze een gaatje langer/korter wilt maken moet je er vrijwel met je volle gewicht aanhangen om die dingen wat te kunnen bewegen .. met als gevolg dat je paard dan bijna om dondert Blauw oog
En het vervelendste is dat ik geen idee heb hoe je die dingen soepeler kunt maken. Kan er moeilijk wat vet of olie op doen.
Misschien toch maar m'n leren beugelriemen erbij pakken, gaat het verlengen/verkorten wat makkelijk ... dat moet ik nl. best wel vaak doen.

Maar, de beugelriemen/singels ed. die je erbij krijgt is toch per ruitersportzaak anders.

Ik denk dat je ze het beste zoveel mogelijk kan gebruiken... Dan worden ze vanzelf soepel Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:33

Gjilke op bokt heeft ook een wintec zadel, een Dressuur. En dan volgensmij ook nog een Wintec Pro. Rijd héérlijk. Zelfs voor lange buitenritten. Werkelijk een SUPER zadel! OK dan!

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:38

Ik heb een bruine Wintec Isabell Werth met luchtkussens.
Heb hem nu een klein maandje, ben er wel heel tevreden mee!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:48

Durf het bijna niet te zeggen met al die Wintec-fans hier, maar ik heb zelf een aantal veelzijdigheidszadels van Wintec gezien waarvan ik de beenligging van de ruiter beroerd vond. De benen kwamen door het zadel te ver naar voren te liggen ten opzichte van de heupen en rug. Er was geen rechte lijn naar beneden te trekken vanaf de heup. Ik weet niet meer welke types van Wintec het waren, maar ik heb dit bij twee verschillende types Wintec veelzijdigheid gezien. Mocht je dus een Wintec uitproberen, laat dan iemand vanaf de zijkant even naar je houding kijken.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:50

Mijn Isabell Werth is al een paar jaar oud en ziet er nog toppie uit hoor. Je ziet wel gebruikssporen in bepaald licht, maar hij is nog gewoon helemaal mooi zwart. Ik vind het heerlijk, dat kunststof. Lekker licht, dus niet zoveel gesjouw.

Heb ook wel eens met de wintec 500 dressuur gereden maar dat vond ik dan weer niks.. De zit zowel het materiaal niet. Dat equi-suede is veel fijner dan dat gladde materiaal.