ANKY-pads

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JEstheR

Re: ANKY-pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:58

Ik vind de licht blauwe erg mooi Haha!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:03

Volgens mij ligt het ook wel een beetje aan het zadel.
Ik reed eerst met een glad leren dressuurzadel, en daar gleed hij steeds onderweg.
Nu rijd ik weer met mijn eigen wintec veelzeidigheid,
en hij blijft perfect liggen!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:49

Ik vind Anky pads de beste pads die ik heb omdat ze bij mij keurig blijven liggen, niet schuiven, gaan trekken op de schoft en veel zeet opnemen. Anky heeft meer rustigere kleuren dan PK.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:59

Ik vind ze ook heel fijn en ze blijven bij mijn pony wel goed liggen Haha! en ze nemen heel goed vocht op en de haren sla je er zo af. ook in de wasmachine blijven ze mooi.m ik denk dat bij jouw pony een vanille kleurige mooi is.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:49

ik zou als ik zou was bij nouvel pads gaan, ook de rustigere kleuren al anky ze heeft maar deze zijn niet recht maar gaan wel met de rug mee, ik ben er erg tevreden over!
http://www.nouvelpads.moonfruit.com/(en ze zijn wat leuker geprijst)

Ook de PK pads schijnen erg fijn te zijn, maar daar heb ikzelf nog geen ervaring mee!

Ik denk dat bv. Steenrood, BBlauw en Olijf erg goed zullen staan!

Fantasii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:45

een lichtblauwe vindt ik inderdaad erg mooi staan.
ook seagrean, een witt, of een roze zijn leuk.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:56

Suusje92 schreef:
Nou ik vidn ankypads maar avge dingen ze zijn ent als die andere pads alleen wat slechter:) Ik vidn dat je zo'n br met dikke vulling of bont eronder meot nemen helpt ook:D en doe dan groen of blauw bij je pony stata ook mooi;)

ja en neem jij maar eens een les nederlands

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:26

Ben opzoek naar een ROOD ANKY PAD. Opsturen naar België. In goede staat. Graag PB aun! Alvast bedankt!!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 21:48

omarlover ik zag er straks nog 1 op bokt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 02:46

Als je weer bespiering moet/wilt/gaan kweken vind ik de passierpads een absolute aanrader, geen mode kleuren, wel goede kwaliteit/pasvorm etc...

mijn ervaring: als een ankypad of ander dek gaat schuiven/schuren dan ligt dat aan de pasvorm van het zadel, 99 van de 100 keer past het zadel net niet meer goed.
Schuren is ook vaak een kwestie van onderhoud Ja

er is een setjes topic op bokt, daar kun je een site vinden van alle kleruen die passen op jouw kleur paardje Lachen
want niet alle kleuren zijn nog te verkrijgen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:09

de nouvel pads zijn net zo recht aan de bovenkant als Anky's volgens mij.

ik heb 2 Anky's,en het verschilt wel per paard hoe hij blijft zitten onder het zadel,maar verder ben ik wel tevreden,al liggen de PK pads beter.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 11:56

Zouden jullie een ANKY 2e hands kopen? of is de kwaliteit al weg?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:01

Ik vindt het gewoon rot dingen. Ik werd er zo moe van dat ik 2 nieuwe voor 30 euro samen verkocht heb.

Ik zie ze ook bij niemand goed liggen. Overal trekken ze op de schoft !! Het is wel een super kwaliteit, kleur blijft mooi en neemt goed het zweet op. Met het model is 3x niets !!

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:28

Snoevie schreef:
ik heb 2 Anky's,en het verschilt wel per paard hoe hij blijft zitten onder het zadel
Dat klopt.
Ik was ook een grote fan van de Anky pads. Ze lagen perfect op mijn paard, paste precies *LOL*
Nu heb ik er een ander paard bij en daar passen ze voor geen meter op Huilen . Hij heeft ook een veel hogere schoft, daar zal het wel door komen. Ik trek het dekje goed in de kamer, waardoor ik een plooi krijg achter het zweetblad (niet mooi), om vervolgens binnen 5 minuten weer strak op de schoft te trekken Verward
Voor hem dus geen Anky pads meer!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:25

Ik vind ze ook niks... Ze trekken bij mijn paard enorm op de schoft. Moet ook zeggen dat ik ook bij niemand op stal die pads mooi vind liggen, er zit gewoon totaal geen pasvorm in! Mijn paard heeft ook wel een erg hoge schoft, dat scheelt natuurlijk ook. Zadels passen perfect, worden ook regelmatig nagekeken, maar zo;n pad blijft op mijn paard niet liggen. Ik heb er dan ook geen Lachen

De kleuren zijn inderdaad mooi en het stof is volgens mij ook super... maar die vorm, dat vind ik niks...

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:39

als ze zó erg op de schoft schuren, wat de meeste ook bij mijn pony doen, kun je daar niet wat tegen doen? als je netjes kan naaien misschien een stukje "schoft" uit het dekje halen, maar dat is zonde, maar wel beter voor de schoft? of vaseline op de schoft smeren.. dat glijd beter, dat heb ik ook gedaan bij mijn pony.. Haha! is een idee..? Bloos

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:08

mijn pony is vanzich zelf eigenlijk "rond"scheelt dat?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:39

Le_onie schreef:
als ze zó erg op de schoft schuren, wat de meeste ook bij mijn pony doen, kun je daar niet wat tegen doen? als je netjes kan naaien misschien een stukje "schoft" uit het dekje halen, maar dat is zonde, maar wel beter voor de schoft? of vaseline op de schoft smeren.. dat glijd beter, dat heb ik ook gedaan bij mijn pony.. Haha! is een idee..? Bloos

Het meest simpele lijkt mij toch echt gewoon een ander merk dekje kopen...

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:06

Ludora schreef:
Ik vindt het gewoon rot dingen. Ik werd er zo moe van dat ik 2 nieuwe voor 30 euro samen verkocht heb.

Ik zie ze ook bij niemand goed liggen. Overal trekken ze op de schoft !! Het is wel een super kwaliteit, kleur blijft mooi en neemt goed het zweet op. Met het model is 3x niets !!

Ludora, moet zeggen dat ik ze bij mij nog nooit heb zien trekken op de schoft ;)(of zie jij meer dan mij ? hihi..) Liggen netjes, trekken niet en blijven ook netjes en mooi liggen.. Blijven mooi van kleur, goede zweetopname.. nee:
I love anky-pads..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:29

dito hierzo... 1 X gehad dat de pads gingen schuiven... zadelmaker erbij zadel bij laten leggen en voila niets geen geschuif meer....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:37

ik geloof ook wel dat het gedeeltelijk aan je zadel ligt als ze 'trekken' en dan icm de rechte vorm,heb je dat sneller.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:38

Ik heb er één, maar heb hem nog niet getest..Maar ik denk dat als je het voldoende naar voor legt en in de kamer trekt dat het wel blijft liggen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:54

missblue schreef:
Ik heb er één, maar heb hem nog niet getest..Maar ik denk dat als je het voldoende naar voor legt en in de kamer trekt dat het wel blijft liggen?

Als je zadel goed past is er geen probleem Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:08

Denk echt dat het meer aan de vorm van je paard en het recht zijn van het dekje ligt. Natuurlijk ook wel je zadel, maar dan zouden alle dekjes moeten schuiven en niet alleen die van ANKY...

Antheaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:19

Anky pads zijn wel fijn, leuke kleurtjes. Maar totaal geen pasvorm.