Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: Duur/luxe paard --> duure/luxe zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:28

vind het een beetje logisch hoor. Als je een super duur paard kunt kopen, heb je meestal ook wel geld voor een super duur zadel niet?
Maar natuurlijk verdient elk paard een goed passend zadel.
Ahja, ik heb weinig centjes... Maar mijn paard heeft toch een goed zadel. Ik heb een barnsby, en heb er welgeteld 120€ voor betaald Vork Er zitten wel enkele stikseltjes los en een gat in mijn zweetblad Nagelbijten / Gniffelen Maar mijn 'goedkoop' paard heeft op die manier wel een goed 'goedkoop' zadel.
Kwestie van goed zoeken en niet kieskeurig zijn over het uitzicht,kleur of leeftijd van het zadel...

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:47

Hey Topicstarter, dit is een vooroordeel Haha!

Het kan zijn dat voor zich dat mensen die meer geld te spenderen hebben aan een paard, dat misschien ook aan tuigage hebben. Net als mensen met een paard uit lagere prijsklasse misschien minder geld te spenderen hebben. Maar dat betekend niet dat goedkope paarden met goedkoop tuig lopen.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:50

Paraat schreef:
Hey Topicstarter, dit is een vooroordeel Haha!

Het kan zijn dat voor zich dat mensen die meer geld te spenderen hebben aan een paard, dat misschien ook aan tuigage hebben. Net als mensen met een paard uit lagere prijsklasse misschien minder geld te spenderen hebben. Maar dat betekend niet dat goedkope paarden met goedkoop tuig lopen.

Maar er zijn ook mensen die jaren sparen voor een duur paard, en jaren voor een duur zadel. En mensen die een veulen met goede afkomst (=duur) toch voordeliger kopen vanwege de leeftijd. En mensen die een pony van de slacht halen, maar jaren sparen voor een goed zadel. Etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:09

hmm oke mensen met meer geld kopen vaak duurdere dingen.
maar je kan nog zo'n goede en mooie en dure passier kopen,als die niet helemaal goed past verkl**t die net zo goed de rug als een wintec van €400 die wel perfect past.

ik snap ook niet zo goed waarom sommigen vinden dat je met een goedkoop zadel je paard zijn rug kapot rijdt(okee ik heb het niet over zadelmarkt Knipoog ) want wintecs zijn ook prima en een JC of Rossner is ook prima kwaliteit(mits het allemaal goed past,uiteraard)

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:20

nee hoor, ik heb een aldi-paard (niet zo duur Knipoog)en een duurder zadel! Maar dat is omdat het zadel aanpasbaar is en mijn paard moet een goed zadel hebben omdat we endurance rijden.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:22

Sjee, waar men zich druk om maakt... Iemand met geld voor een duur paard heeft ws ook geld voor dure spullen, so what? Clown

Toevallig heb ik een heel mooi paard, maar behalve mijn hoofdstel en borstels vrijwel alleen maar tweedehandspullen Tong uitsteken

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:32

Ja ik ben het er deels mee eens maar wat er al gezegt word als je genoeg geld hebt voor een duur paard dan heb je het ook wel voor een goed zadel. Al hoewel ik heb een D-pony jaarling niets bijzonders aan maar als hij straks ingereden is dan koop ik ook echt een goed(dan maar duur) zadel, ik wil wel gewoon een goed zadel op z´n rug hebben (en ik wil lekker zitten hihi Vork )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:00

echt goed hoeft niet altijd duur te zijn!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:03

Snoevie schreef:
echt goed hoeft niet altijd duur te zijn!

Nee idd, ik heb een superfijn tweedehands kieffer zadel. Heb hem 3 jaar geleden tweedehands voor 500,- euro gekocht, ligt perfect en zit fijn, ik hoop er dan ook nog járen mee vooruit te kunnen Lachen

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:07

Mijn zadel is duurder dan mijn paard en daar heb ik zelf hard voor mogen werken. Of je nu een goedkoop paard of duur paard hebt, goed tuig is gewoonweg belangrijk. Of dat nu duur is of niet, het moet gewoon passen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:08

Elke86 schreef:
Mijn zadel is duurder dan mijn paard en daar heb ik zelf hard voor mogen werken. Of je nu een goedkoop paard of duur paard hebt, goed tuig is gewoonweg belangrijk. Of dat nu duur is of niet, het moet gewoon passen.

Amen OK dan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:24

ik heb een oude pony 23 jaartjes jong (vroeger zeer goede sportruin) en ik heb in oktober een nieuw zadel gekocht een euroriding Titaan2
En in november en december 3 rambo dekens..........

dus hoe duurder het paard hoe duurder de spullen nee dat denk ik niet...

Meer van hoe hoger het salaris hoe meer te besteden......bij mij op stal staan mensen zoals dierenarts direkteur rabobank en architeckt maar die hebben allemaal een recreatie paard.........maar wel dure spullen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:47

En zelfs van dat salaris hoeft niet eens altijd.

Die gaan misschien 4x per jaar op vakantie en hebben dan maar een gewoon zadel.
Terwijl een minder inkomen niet op vakantie gaat en alles spendeert aande paarden.

Ik denk dat het gewoon is, wat vind de persoon belangrijk en het niet uitmaakt wat die verdient en wat voor paard die persoon heeft

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:00

Mijn huis tuin en keukenpaardje niet bijzonder duur heeft wel degelijk een goed zadel op zijn rug. Het is een County die nieuw toch al gauw rond de 2000 euro kost. Kortom iets meer dan een half paard bij mij. Maar het paste het beste en is na 5 jaar nog steeds zo goed als nieuw. Vind dat toch wel heel belangrijk.

Maar goed het is net waar mensen hun prioriteiten leggen natuurlijk

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:04

Tuurlijk ik ben zo iemand ik ga ong 3x per jaar op vakantie en vlieg dan ook luxe....maar ik heb zeker de komende 5 jaar geen rijbroek gekocht......voor pony zeker afgelopen 5-8 jaar geen dekens in 2003 voor het laatst een chabrak....het enige wat ik gedaan heb is Prince zijn spaar-rekening gespekt die heeft nu meer dan 12000 euro op zijn rekening.....

Ik was het helemaal zat kocht ineens een zadel 3 dekens en ik ga as zaterdag een broek jas en cap en chabrak kopen..........daarna doe ik weer normaal.

diorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:19

mijn zadel was ook veel duurder dan mijn paard.. Ja

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:28

ik heb een goedkoop zadel (in vergelijking met andere zadels) het is een boomloos zadel en ligt perfect op mijn goedkope pony. ik had een heel duur ijslander zadel op mijn pony liggen en dat paste absoluut niet. dus ja liever een goedkoop zadel die past dan een duur zadel die gewoon poedersuiker zit!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:29

dure paarden heb ik niet, (altans ik heb zelf niet veel voor betaald Tong uitsteken )
dure zadels wel Haha!
een goekoop zadel kan soms beter passen dan een dure
ik ken zat mensen met een héél duur zadel dat voor geen meter ligt en knelt bij de schoft Sigaar
een paard kopen en dan pas de conclusie trekken
dat je eigenlijk geen geld meer hebt voor een (goed) zadel vind ik niet kunnen

overigend zijn goede zadel niet altijd duur
ik heb een kennis die een heel mooi (ouder) bruin stubben dressuur zadel te koop heeft
voor 250 euro
ziet er nog heel mooi uit en is net helemaal opnieuw gevuld
maar voor die prijs heb je ook een goedkoop (nieuw) merkloos zadel
het ligt dus niet altijd aan het geld maar aan de keuze die je maakt Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:45

In mijn geval klopt de stelling ook totaal niet. Ik ben een recreatie ruiter met een recreatie paard maar ik hecht wel veel waarde een degelijke en mooie spullen. Mijn zadel was in verhouding tot mijn paard dus vrij prijzig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:55

okay anders gezegd iemand die een paard koopt van 30.000-50.000 euro zal niet zo snel een wintec 500 op zijn paard leggen.

Nee mensen die zoveel geld kunnen missen aan een paard zullen idd duurdere spullen kopen maar je heb ook rijke mensen die niet zoveel geld uitgeven.

Is net wat RK zei is maar net wat je er voor uit wil geven

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:16

Avanti was een relatief goed kope pony...maar ik kocht wel voor hem een n nieuw kiefferzadel en hoofstel... het heeft dus niks te maken denk ik met duur paard dure spullen en goedkoop-->>> goedkoop dat hoeft helemaal niet ...
en zoals ik al zei een goedkoop zadel kan beter liggen dan een dure dat zag ik aan layla ookal lag het zadel goed volgens deskundige ze weigerde het te accepteren waarna ik heb omgeruild voor een wintec wat ze wel accepteerde en die ligt ook op mn huidige paard beaugino... (ik zelf vond mn kieffer beter zitten maar ja t gaat om mn paard )
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 15-12-06 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:19

Als je jou een luxe paard kan veroverloven , kan je jou ook een luxe zadel veroorloven .
En je ziet nou toch niet luxe paarden met een wintec zadeltje *Grinnik*
Mij houd het helemaal niet bezig . Ik koop wat ik mij kan veroorloven Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:12

ik heb een goedkoop paard met daarop een zadel wat precies 2x zo duur is Bloos Haha! Tja, paard met moeilijke rug en baasje dat perse een goed zittend en comfortabel handgemaakt westernzadel wil ,dan krijg je dat he Knipoog Op mijn tuig bezuinig ik niet omdat je daarmee een paardenrug finaal kan verklooien (zadels dan). Op mijn eigen kleding daarentegen, die haal ik meestal bij de legerdump of aanbiedingen van de paardenwinkel.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:23

ik heb een duur paard, ik had een duur zadel, die nu als decoratie in de kast hangt. Ik heb nu een 2e hands zadeltje terug gekocht, wat nog geen 10% van mijn paard heeft gekost, en mijn paard heeft nog nooit zo fijn gelopen. Ik wil goede, degelijke, veilige passende spullen voor mijn paard. Dat dit goedkope zadeltje nu toevallig heel goed past, is mooi meegenomen toch? Diegene aan de kant bij een wedstrijd staat weet niet dat ik er zelf keihard voor werk, dat ik niet elke week uitga, of nieuwe kleren koop. Dan ben ik misschien in andersman ogen het verwende trutje met een goed paard en dure spullen, maar ik ben wel degene die die spullen en het paard zelf gekocht heeft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:54

runningkawa schreef:
Een verwende huppeltut heeft er misschien wel hard voor gewerkt?
Niet iedereen met een merkzadel krijgt dat van papie en mamie

Toen ik 17 was kocht ik een nieuw kieffer zadel, maar had er zelf voor gewerkt
En geen eigen paard Lachen

Ik had ook eerst een eigen zadel (stubben) en later pas een paard. En ook zelf voor gewerkt. Ook voor het paard. Nooit iets gekregen op paardengebied. Zelfs m'n allereerste rubberen rijlaarzen heb ik van een krantenwijk bij elkaar gespaard.
Als je je paard als veulen koopt, dan zijn zadels al snel net zo duur of nog duurder dan de aanschafsprijs van het paard.