DE marktplaatsneusriem in revisie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Re: DE marktplaatsneusriem in revisie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:56

Wow wat een verbetering zeg!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:17

Mooi!
Waar heb je het zwarte leer weer zo knap mee gekregen? Speciaal poets spulletje?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:23

Ik ben afgelopen vrijdag ook gelijk bij de schoenmaker langs gegaan, hij heeft ook speciale witte verf voor mijn besteld, voor het ontvetten heeft hij ook een speciaal goedje wat het leer niet beschadigt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 09:40

Sjuimpje schreef:
Ik ben afgelopen vrijdag ook gelijk bij de schoenmaker langs gegaan, hij heeft ook speciale witte verf voor mijn besteld, voor het ontvetten heeft hij ook een speciaal goedje wat het leer niet beschadigt.

Oh kijk eens, wat voor spul heeft ie voor jou besteld dan? Aangezien dit wel goed werkte is het wel iets voor de toekomst he!
Ik heb gewoon ontvet met huishoudammonia, weet niet of dat schadelijk is, maar het hangt nog aan elkaar Tong uitsteken !

Het zwarte leer heb ik gewoon goed gepoetst, zadelzeep, vet en ben er met lederbalsem op geweest. Het was echt slecht onderhouden!

@RUBYWHITE: hihi, ja betrapt, maar weet je, ik heb hem eigenlijk niet nodig, ik denk dat ik hem maar doorverkoop, interesse? Vork

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:43

Als ik die neusriem had gehad had ik hem ook schoongemaakt met amonia of azijn oid. Maar dat durf ik niet op een Passier en Döbert neusriem te gebruiken Knipoog
Ik weet niet wat voor spul het is en welk merk, hij verwacht het woensdag of donderdag binnen te hebben dus dat is nog even afwachten.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:59

Sjuimpje schreef:
Als ik die neusriem had gehad had ik hem ook schoongemaakt met amonia of azijn oid. Maar dat durf ik niet op een Passier en Döbert neusriem te gebruiken Knipoog
Ik weet niet wat voor spul het is en welk merk, hij verwacht het woensdag of donderdag binnen te hebben dus dat is nog even afwachten.

Deze neusriem is van leer, die van Döbert en Passier ook.
Zolang het leer is maakt het geen verschil.
Is maar net welk merkje er aan hangt.
Dus ook om te ontvetten maakt het niet uit.
Wat wel uitmaakt is wat het ontvettende goedje doet met de structuur van leer.

Nou kan ik hier wel alle trick of the trade gaan neer schrijven maar je begrijpt waarschijnlijk al..... wat ik in 20 jaar heb geleerd omtrend leer en bewerking ga ik niet zo prijsgeven.

Laat ik maar bij mijn oude beroep en hobby blijven: koksgeheim!

Maar ik laat jullie niet helemaal verstoken van info hoor!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:01

Mocht zo'n chemisch goedje een neusriem van een paar tientjes beschadigen dan is dat jammer, met een neusriem van 200 euro neem ik liever geen risico.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:49

Snap ik.
Maar daarom zou ik ook niet zelf gaan pi#len en het laten doen door een proffecional.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:17

Zo die is mooi opgelapt!
Helaas wel spijtig dat dit nog maar eens bevestigd hoe oneerlijk sommige verkopers kunnen zijn.