Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Omdat jij zelf niet zodanig kunt rijden dat het paard zijn benen neerzet waar hoort..?! Sorry maar ik vind dat echt onzin hoor, je paard helemaal inpakken. En je zegt wel; bij wijze van spreken maar het geeft wel de manier aan waarop jij denkt. Of is je paard zó knettergek dat hij zulke rare sprongen e.d maakt dat hij anders zijn benen finaal kapottrapt..?! (zelfs dat vind ik een zwak excuus. Dan zou ik kiezen voor ander voer, meer rijden o.i.d.)
imke schreef:Ja, wat een rare opmerking is dat he. Wat is er mis met bescherming? Ik ben in het bezit van enkele goede paarden. Ik wil dus niet het risico lopen dat tijdens de wissels of appuyementen mijn paarden zichzelf kunnen blesseren. De paarden zijn dus niet knettergek en hoeven echt geen ander eten. Misschien heeft deze persoon zelf alleen nog maar achterstevoren op een koe gezeten, anders zou je niet zo'n ontzettend domme reactie geven. Ik blijf erbij: Bandages met het liefst nog een beschermer erover.
tesss schreef:Maar die zijn mooi!
Waar kan je die kopen als ik vragen mag?
Citaat:Omdat jij zelf niet zodanig kunt rijden dat het paard zijn benen neerzet waar hoort..?! Sorry maar ik vind dat echt onzin hoor, je paard helemaal inpakken.
randie schreef:Ik heb sinds kort de escadron allroud, kost wat maar ze zijn ideaal. Kunnen ook gebruikt worden bij crossen. Heel het been rondom is beschermt ook tegen een balk die er tegen kan ketsen met springen. En ze zijn ook zo weer schoon met een doekje.
http://www.calevo.com/calevo/images/items/1170216g.jpg
edit:Citaat:Omdat jij zelf niet zodanig kunt rijden dat het paard zijn benen neerzet waar hoort..?! Sorry maar ik vind dat echt onzin hoor, je paard helemaal inpakken.
wat dan als je paard achter zo goed onderzet dat hij zn benen voor raakt. Hoe verder hij onderzet hij beter hij draagt. Dat is dus gewenst. Alleen het aantikken van de voorbenen niet, wanneer een achterijzer op een been voor klapt kun je vervelende blessures krijgen.
Waratje schreef:Ik geloof je direct dat ze veel heeft bereikt met haar paard en ik zeg ook niet dat het simpel is, alleen dat het een rijtechnisch probleem is. Of je dat accuut op kunt lossen met dit paard kan ik inderdaad niet beoordelen, maar ik zou wel adviseren om in die richting te werken. En je kunt het bij je zus ook brengen als "het kan nog beter" in plaats van "je doet het niet goed". Ik zeg niet dat ze het niet goed doet met het paard, maar geef een tip waar je weer verder mee zou kunnen komen.
Als zij tevreden is met hoe het nu gaat en niet een stijgende lijn wil vasthouden, dan is dat haar keuze, zit ik verder ook niet mee. Alleen moet je dan niet gaan klagen (nee, ik zeg niet dat je hier klaagt) dat het paard aantikt met z'n achterbenen.
Persoonlijk vind ik het leuk om steeds weer dat stapje verder te komen met mijn eigen "verreden" paard.
Citaat:Als zij tevreden is met hoe het nu gaat en niet een stijgende lijn wil vasthouden, dan is dat haar keuze, zit ik verder ook niet mee. Alleen moet je dan niet gaan klagen (nee, ik zeg niet dat je hier klaagt) dat het paard aantikt met z'n achterbenen.
Persoonlijk vind ik het leuk om steeds weer dat stapje verder te komen met mijn eigen "verreden" paard.