beste beenbescherming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Re: beste beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:20

Bij mij zijn de gewone BR peesbeschermers nog steeds favoriet!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:10

Afbeelding

mij bevallen dit soort beschermers erg goed.
Ze zijn niet zo hard als peesbeschermers maar beschermen toch goed doordat er een een laag gel inzit.

Ik heb soort maar dan van kieffer.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:38

Citaat:
Omdat jij zelf niet zodanig kunt rijden dat het paard zijn benen neerzet waar hoort..?! Sorry maar ik vind dat echt onzin hoor, je paard helemaal inpakken. En je zegt wel; bij wijze van spreken maar het geeft wel de manier aan waarop jij denkt. Of is je paard zó knettergek dat hij zulke rare sprongen e.d maakt dat hij anders zijn benen finaal kapottrapt..?! (zelfs dat vind ik een zwak excuus. Dan zou ik kiezen voor ander voer, meer rijden o.i.d.)

dat vind ik dus onzin, wat voor onverwachte bewegingen een paard maakt heeft niets te maken met goed of niet goed kunnen rijden. een paard kan omdat het een dier is altijd een overwachte beweging maken waarbij het verkeerd af kan lopen.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:33

Ja, wat een rare opmerking is dat he. Wat is er mis met bescherming? Ik ben in het bezit van enkele goede paarden. Ik wil dus niet het risico lopen dat tijdens de wissels of appuyementen mijn paarden zichzelf kunnen blesseren. De paarden zijn dus niet knettergek en hoeven echt geen ander eten. Misschien heeft deze persoon zelf alleen nog maar achterstevoren op een koe gezeten, anders zou je niet zo'n ontzettend domme reactie geven. Ik blijf erbij: Bandages met het liefst nog een beschermer erover.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:24

imke schreef:
Ja, wat een rare opmerking is dat he. Wat is er mis met bescherming? Ik ben in het bezit van enkele goede paarden. Ik wil dus niet het risico lopen dat tijdens de wissels of appuyementen mijn paarden zichzelf kunnen blesseren. De paarden zijn dus niet knettergek en hoeven echt geen ander eten. Misschien heeft deze persoon zelf alleen nog maar achterstevoren op een koe gezeten, anders zou je niet zo'n ontzettend domme reactie geven. Ik blijf erbij: Bandages met het liefst nog een beschermer erover.

Rustig maar hoor Nagelbijten / Gniffelen jézus man, ik geef ook alleen maar mijn mening.. en een paard kan zich blesseren; Tuurlijk.! en dat ontken ik ook niet. Dat heb ik ook nooit ontkent. Alleen ben ik niet van mening dat een lapje stof zoals een bandage daadwerkelijk helpt, en daarbij een andere beschermer eroverheen: dat kan zijn, maar waarom die bandage er dan nog onder..?! en of die andere beschermer helpt dat ligt er nog maar aan welke beschermer het is. En ik vind jou opmerking wel heel overdreven hoor, ik vind het raar dat jij zomaar een oordeel hebt over iemands rijkunst en ervaring als je diegene zelf niet eens kent.!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:44

goh somige mensen zijn volgens mij echt TE Blond

als je GOED leest jah LEEST dan staat er..

ik ben voor een bandage.. jah oke daar hoort ook de onderlap bij, en eigenlijk nog een beschermer er over heen omdat je dan nog meer veilig heid.. hebt.. tuurlijk doe je dat niet om als je gaat rijden maar BEWIJS VAN SPREKEN!!!! Hamer

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:05

tesss schreef:
Maar die zijn mooi! Ja
Waar kan je die kopen als ik vragen mag?

Ze zijn van NEW: New Equine Wear.
In Nederland te koop, maar ik heb ze in Engeland besteld. Daar waren ze, inclusief verzendkosten, goedkoper dan hier.

Zie ook: http://www.rideyourbest.com/erol.html#3 ... %26meta%3D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:09

Ik heb sinds kort de escadron allroud, kost wat maar ze zijn ideaal. Kunnen ook gebruikt worden bij crossen. Heel het been rondom is beschermt ook tegen een balk die er tegen kan ketsen met springen Lachen. En ze zijn ook zo weer schoon met een doekje.
http://www.calevo.com/calevo/images/items/1170216g.jpg

edit:
Citaat:
Omdat jij zelf niet zodanig kunt rijden dat het paard zijn benen neerzet waar hoort..?! Sorry maar ik vind dat echt onzin hoor, je paard helemaal inpakken.

wat dan als je paard achter zo goed onderzet dat hij zn benen voor raakt Knipoog . Hoe verder hij onderzet hij beter hij draagt. Dat is dus gewenst. Alleen het aantikken van de voorbenen niet, wanneer een achterijzer op een been voor klapt kun je vervelende blessures krijgen.

JanTine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:59

ik gebruik zowel peesbeschermers en bandages.
maar vind peesbeschermers toch fijner in gebruik.
ook worden de pezen zo minder warm.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:03

randie schreef:
Ik heb sinds kort de escadron allroud, kost wat maar ze zijn ideaal. Kunnen ook gebruikt worden bij crossen. Heel het been rondom is beschermt ook tegen een balk die er tegen kan ketsen met springen Lachen. En ze zijn ook zo weer schoon met een doekje.
http://www.calevo.com/calevo/images/items/1170216g.jpg

edit:
Citaat:
Omdat jij zelf niet zodanig kunt rijden dat het paard zijn benen neerzet waar hoort..?! Sorry maar ik vind dat echt onzin hoor, je paard helemaal inpakken.

wat dan als je paard achter zo goed onderzet dat hij zn benen voor raakt Knipoog . Hoe verder hij onderzet hij beter hij draagt. Dat is dus gewenst. Alleen het aantikken van de voorbenen niet, wanneer een achterijzer op een been voor klapt kun je vervelende blessures krijgen.

sh*t hee, daar heb je een punt Nagelbijten / Gniffelen Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:25

Knipoog het levende voorbeeld is het paard van mijn zusje Haha!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:30

whaha tsjaa ik reageer soms nogal fel Bloos dus neem me niet kwalijk als ik per ongeluk iets fouts zeg Nagelbijten / Gniffelen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:35

Dan moet je misschien zorgen dat de voorhand wat meer heft, zodat het voorbeen op tijd weg is. Als je achterbeen zover onderkomt dat hij aantikt, zul je een stuk van dat stuwen moeten omzetten in dragen, dus verzamelen, zodat de voorhand ruimte krijgt. Nog steeds een rijtechnisch punt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:43

Dat zal misschien wel zo zijn, maar dat "probleem" is niet 1, 2 ,3 op te lossen. Dus dan maar zn benen kapot laten trappen Verward .

offtopic: Beetje apart ook hoe jij reageert, je kent het betreffende de paard niet. En laat het nou net een super taaie bok zijn in zijn mond, en die zich echt niet makkelijk laat rijden. En bij alle dingen die hij niet snap of niet wil, gewoon door de teugels heen het op een rennen te zetten Clown .
Maar ok ik zal het even doorgeven dat het nog niet goed is en ze zijn voorhand moet gaan heffen Ach gut .
* denk dat ze flipt* Aangezien ze al verschrikkelijk veel heeft bereikt met een verreden paard Knipoog .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:02

Ik geloof je direct dat ze veel heeft bereikt met haar paard en ik zeg ook niet dat het simpel is, alleen dat het een rijtechnisch probleem is. Of je dat accuut op kunt lossen met dit paard kan ik inderdaad niet beoordelen, maar ik zou wel adviseren om in die richting te werken. En je kunt het bij je zus ook brengen als "het kan nog beter" in plaats van "je doet het niet goed". Ik zeg niet dat ze het niet goed doet met het paard, maar geef een tip waar je weer verder mee zou kunnen komen.
Als zij tevreden is met hoe het nu gaat en niet een stijgende lijn wil vasthouden, dan is dat haar keuze, zit ik verder ook niet mee. Alleen moet je dan niet gaan klagen (nee, ik zeg niet dat je hier klaagt) dat het paard aantikt met z'n achterbenen.
Persoonlijk vind ik het leuk om steeds weer dat stapje verder te komen met mijn eigen "verreden" paard.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:03

Waratje schreef:
Ik geloof je direct dat ze veel heeft bereikt met haar paard en ik zeg ook niet dat het simpel is, alleen dat het een rijtechnisch probleem is. Of je dat accuut op kunt lossen met dit paard kan ik inderdaad niet beoordelen, maar ik zou wel adviseren om in die richting te werken. En je kunt het bij je zus ook brengen als "het kan nog beter" in plaats van "je doet het niet goed". Ik zeg niet dat ze het niet goed doet met het paard, maar geef een tip waar je weer verder mee zou kunnen komen.
Als zij tevreden is met hoe het nu gaat en niet een stijgende lijn wil vasthouden, dan is dat haar keuze, zit ik verder ook niet mee. Alleen moet je dan niet gaan klagen (nee, ik zeg niet dat je hier klaagt) dat het paard aantikt met z'n achterbenen.
Persoonlijk vind ik het leuk om steeds weer dat stapje verder te komen met mijn eigen "verreden" paard.

Ja ik ben het opzich wel met je eens, maar je krijgt dat probleem niet 1 2 3 weer goed en in die tijd kan een paard behoorlijk zijn benen kapottrappen hoor Scheve mond

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:21

Ik gebruik sinds kort peesbeschermers en strijklappen Lachen
Bevalt prima en ik vind zelf peesjes beter dan bandages denk ik
Maar bandages vind ik ook wel bescherming geven (veel zeggen van niet maar het geeft wel bescherming al is het niet zo veel)
ik zou als je echt voor de bescherming kiest, peesbeschermers kopen maar als je pony het niet nodig heeft kan je ook gerust bandages kopen Lachen
(Ik wil stiekem ook nog bandages omdat ik het zo mooi vind Haha! )

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:22

Citaat:

Tuurlijk is het logisch dat je steeds een stap verder wil, zij ook. Juist te graag waardoor ze gefrustreerd werd en het paard alleen maar moeilijker. Ze hebben nu even een stapje terug gedaan om er later weer 2 bij te zetten Lachen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:35

3 in 1 beschermers. Lachen

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:54

De peesbeschermers van Eskadron. Ja

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:05

hoi, omdat het hier om peesbeschermers gaat heb ik even een vraagje: Hoe weet je of je peesbeschermers goed zitten, dus of ze passen en of ze niet te strak zitten?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:39

uhm dat zie je Nagelbijten / Gniffelen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:46

Voor mij zijn dat bandages. Het been zit toch lekker ingepakt met een minimum aan schuurplekken. Ik kan goed bandageren (niet te strak/los) en een keer heeft m'n verzorgster de peesbeschermers te strak omgedaan waardoor er drukkingen zijn ontstaan en sindsdien heb ik het er niet meer zo op. Naar mijn mening zijn bandages niet slecht, mits goed omgedaan. Mijn paard komt natter onder peesjes vandaan dan bandages.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:02

Ik heb gisteren 3 in 1 beschermers van Veredus gekocht.

Super zacht en ademend en sluiten mooi om het been heen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:30

Afbeelding

Deze heb ik in het donkerblauw & heb gewone peesbeschermers van BR. Lachen