Ik vind 140 euro niet zoveel. Normaal kosten zo'n hoofdstellen rond de 180-210 euro (met teugels erbij): http://www.selleriephoenix.com/brides.html Ik ben ook best wel geinteresseerd, vind het een mooie prijs.
@yetse: Dat hoofdstel wat jou fries om heeft is precies wat ik zoek alleen misschien nog iets breder. Waar heb jij dat hoofdstel gekocht? En wat was de prijs ongeveer? Ik heb iemand gevonden die ook iberische hoofdstellen verkoopt, maar ze reageert niet meer op mijn mailtjes, ik had namelijk gevraagd of ze een foto wilde sturen. Zodra ik een foto heb gekregen zal ik hem wel even posten in dit topic.
@ziggy_janet: mijn hoofdstel heb ik bij trekking-saddles.webshop.com gekocht. Yetse staat nog steeds op de fotopagina van de Iberische hoofdstellen, grappig! Ik ben daar zeer goed geholpen, vriendelijke mensen!
Ik vind 140 euro te veel geld voor een hoofdstel zonder teugels, het hoofdstel is voor 'erbij', dan is dit voor mij een te duur grapje. Vergeet de verzendkosten niet! Er komt nog eens 19,95 euro per hoofdstel bij! Dus bijna 160 euro.
en hoe duur was dat hoofdstel van je Fries dan? ik vind 140 exclusief teugels ook aan de dure kant worden. dat had ik eigenlijk niet verwacht weet niemand iets wat dichter in de buurt die ook wat soortgelijks maakt of in bezit heeft om te verkopen?
wow, dit hoofdstel is ook helemaal mijn smaak, alleen die prijs is wat minder 265 euro
Ja, maar hoe ziet het eruit? Is het even mooi en speciaal (gekruiste neusriem, kwaliteit leer...)? Ik spaar dan liever nog wat door tot ik iets kan kopen dat ik 100% mooi vind. Ik vraag me wel af of waar je zo iets tweedehands kunt kopen, als dat al bestaat...
Dit WAS mijn Portugese hoofdstel, hebben jullie een idee.
@Shakir: Tuurlijk heeft het geen gekruiste neusriem, maar de kwaliteit was supergoed, mooi soepel leder. Het merk was Zaldi. En het had dresuurteugels met dezelfde gespen als het hoofdstel. Als ik een hoofdstel koop, wil ik het wel compleet hebben en niet 100.000 zaken afmoeten voor bijpassende teugels.
Hebben jullie er al nagedacht wat voor teugels je hier aan zou doen (de medieval croise)?
Ik heb en jaar geleden een advertentie gezien op marktplaats waar iberische hoofdstellen werden aangeboden. Toen was ik nog niet toe aan een hoofdstel maar was opslag verliefd. Heb die vrouw toen een mailtje gestuurd. Paar maand geleden weer op marktplaat gekeken maar kon nooit die advertentie meer vinden. Wist het email adres van die vrouw ook niet meer. Heb het mailtje weer gevonden, die ze toen naar mij had gestuurd. Heb een mailtje gestuurd of ze foto's wilde sturen. Ik kreeg maar geen mailtje terug, naar een maand kreeg ik een mailtje dat ze mijn niet vergeten was en ze de foto's zo snel mogelijk zou sturen. Heb ze niet gehad, en ze reageerd ook niet meer. Ik was op slag verliefd op dat hoofdstel, ik wil ook persee die hebben. De vrouw die in die iberische hoofdstellen handeld is de eigenaresse van stal valk. Weet iemand of ze nog steeds iberische hoofdstellen verkoopt. De site, www.stalvalk.nl is onder constructie dus daar staat ook nog niet zo veel op.
en hij IS TE KOOP! ik heb het gebruikt met dit bit voor het lange lijnen werk, en voor het rijden met een gewoon bit, maar ik ben over op bitloos. dus stuur maar PB-tje, als je het wilt hebben. kwaliteit is erg goed, allemaal megasoepel gedubbeld leer, en echt koperen gespwerk/ versieringen.
jeetje er zitten wel gave hoofdstellen bij ik ga voor mijn vakantie naar spanje en eigelijk wil ik gewoon uitzoeken van te voren waar ruitersportshops zitten (of kennen ze dat daar niet ?) misschien wel een goed idee, je ziet t gelijk en je kan gelijk naar de kwaliteit van t leer kijken, tis alleen nog even wachten tot de zomervakantie