Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: Hoelang doe jij met een hoofdstel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:26

wat je natuurlijk ook kunt doen met zo'n sloper is een kunsstof hoofdstel, al raad ik het persoonlijk niet aan omdat die in principe onbreekbaar zijn dus de kans dan groot is dat je paard iets oploopt ipv dat je hoofdstel kapot is..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:43

Ik heb 12 jaar geleden een hoofdstelletje gekocht voor Jip. Ik reed er wedstrijden mee, maar ook naar buiten en in de stromende regen en naar het strand, door de zee enzovoorts. Heb het in het begin wel heel goed onderhouden, goed in het vet gehouden en bijna na elke keer gebruiken schoonmaken enzo (eerste half jaar, daarna ben ik daar ook mee gestopt).
5 jaar geleden was dat hoofdstel nog steeds in zeer goede staat, reed er nog steeds veel mee buiten, maar maakte het zelden schoon en vetten gebeurt ook niet meer zoveel.
Toen kochten we Duvel en Jip zijn hoofdstel paste daar ook precies bij, dus ben ik het ook voor hem gaan gebruiken. In de tussentijd heb ik de neusriem vervangen, niet omdat die stuk was, maar omdat ik een iets bredere neusriem mooier vond staan bij Duvel. En ik heb een keer een nieuwe frontriem met strass voor mijn verjaardag gekregen, maar de oude frontriem is nog steeds heel.
Ik rijd nu nog steeds met dit hoofdstel, waarvan het kopstuk met keelriem en de bakstukken en de teugels nog steeds bij het originele hoofdstel behoren dat ik ruim 12 jaar geleden heb gekocht. En het verkeerd nog steeds in een zeer goede staat!
Nu heb ik geen slopende paarden, maar ik ben er de laatste jaren echt niet meer zuinig op geweest. Poetsen doe ik zelden en ik rijd er net zo makkelijk mee naar het strand, door de zee, enzovoorts. En dat allemaal met een hoofdstel dat slechts 30 gulden heeft gekost!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:51

heb een kieffer die ouder is als ik (zo;n 20 jaar) en ziet er als nieuw uit! gebombeerd leer, donkerbruin echt mooi!
En heb een andere kieffer, zwart ook gebombeerd nu zo'n 2 jaar.. Die kan nog jaren mee.

Heb nog een ander hoofdstel, 4 jaar geleden voor 20 euro bij divoza gekocht, word iedere dag gebruikt en bijne nooit schoongemaakt. Is alleen een beetje vaal geworden maar verder nog prima te gebruiken.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:58

Ik heb 2 lemetex hoofdstellen, rijd er nu 5 jaar mee en nog in nieuwstaat (worden elke dag gebruikt en regelmatig schoongemaakt en ingevet)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:45

Mijn eerste hoofdstel voor mijn eigen paard kocht ik 7 jaar geleden en die heb ik nog steeds. Met aanschaf van dergelijk materiaal investeer ik liever in kwaliteit dus voor hoofdstellen kijk ik niet zo neer op de prijs.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:08

Ze gaan bij mij niet zo snel stuk (ja, tijdje geleden van een paard gevallen die zo liep te bokken dat de teugels over z'n hoofd gleden en hij erin ging staan, toen brak ie bij het bakstuk, maar dat hoofdstel was niet van mij Tong uitsteken )
Mijn eigen paard is geen sloper en heb dus alle hoofdstellen nog heel. Helaas heb ik ook een hoofdstellenverslaving Koe (voor 1 paard 2 simpele trainingshoofdstellen, eentje met een mexicaanse neusriem waar ik nooit mee rijdt en 2 met een brede neusriem waarvan ik de ene net gisteren gekocht heb.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:48

Ik ben ontzettend zuinig op m'n spulletjes, dus ik kan er vrij lang mee doen. Alleen ik wil altijd alles nieuw, dus moet er over een jaar weer een splinternieuw hoofdstel komen.

Haha!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:54

we hebben al ong 10 jaar een IR maar die is pas bij het bakstuk gebroken gewoon aan elkaar laten stikken bij de ruitersportzaak.
verder rijd ik thuis met andere hoofdstellen dan op wedstrijd. Thuis hoeven ze niet super mooi te zijn deze hebben ook meer te verduren. gewoon goed onderhouden en dan gaan die dingen minstens 10 jaar mee van een goede kwaliteit leer dan, hoeft niet duur te zijn.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:02

Ik heb een hoofdstel van Imperial (heel erg fijn leer) en met dit hoofdstal doe ik al bijna 5 jaar.
Echt super onderhouden doe ik het niet, maar mijn paard mag er niet mee schuren.

ThyrlaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:05

ik heb 10 jaar geleden een duur (140 gulden ) ijslands hoofdstel gekocht.
Het is nog steeds in super goede staat.
Ik moet alleen wel eens een gaatje bijmaken omdat het leer toch iets is uitgerekt in de loop van de tijd.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:40

nu al 4 jaar Haha! en het is een gewone global van 39,95 Haha!
alleen de sperriem en de frontriem heb ik veranderd.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:43

Ik heb er 4 jaar mee gedaan toen knapte mijn kopstuk. Heb gewoon een nieuw kopstuk gekocht (KIEFFER). Nou heb ik in een jaar tijd 3 nieuw kieffer kopstukken gehad. En hij ging laatst ook weer stuk, nu maar een goedkoper kopstuk gehaald.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:43

Ik had eerst een oud tweedehands ding dat later stuk ging;).. Ik heb nu net een kieffer aachen gekocht;).. het lijkt me een super sterk hoofdstel

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:09

Gewoon tot ik op een begeve moment een nieuwe wil omdat hij toch minder mooi wordt. Maar toch wel een jaar of 3
Heb er 3,5 Clown van mn pony liggen, waarvan ik er 1 voor mn paard gebruik voor het longeren. Daarnaast heb ik er ook 1 voor mn paard

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:50

ik heb een hele goedkope (20 euro geloof ik, zonder bit)
die gaat toch al een jaar of 3 mee, eerste jaar intensief gebruikt, daarna bij jong paard gebruikt om te beleren, nu hangt die mooi te wezen in mijn kamer (geen paard meer die het past)

voor mina (belgisch trekpaard)
heb ik een halsterhoofdstel (van pmarena)
wordt toch al een hele tijd intensief gebruikt (vorig jaar mei ofzo)
alleen een van de bakstukken het haakje is geknapt (mevrouw ging er tijdens longeren op gaan staan, daar was het haakje niet tegen bestand)
dus met wat prutsen een nieuw haakje eraan, en nog een extra haakje tussen de keelriem (die was toch wat krap)

verder heb ik voor haar nog een koudbloedhoofdstel, net een gewoon hoofdstel, maar 3 maal zo breed en sterk Clown
die gaat toch ook al 2 jaar mee, bij haar gebruikt en nog een jonge koudbloed ermee ingereden.
deze kostte toch wek 70-100 euro als ik me niet vergis.

MoniekXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:23

mijn hoofdstel gaat ook al heel lang mee, ik denk dat als je het gewoon een beetje schoonmaakt enzo. je het best wel lang goed en mooi kunt houden.