Nu ik: Zadelbontjes vs gelpad, vs NIKS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Nu ik: Zadelbontjes vs gelpad, vs NIKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:43

jups...en mensen blijven informeren Lachen

want er zullen ook weer genoeg mensen zijn die het voor de mooi doen en wel weten hoe en wat
maar ook altijd weer mensen die het voor de mooi doen en dat niet weten ... Lachen

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:45

Wat ik wel eens zou willen weten: Wat is nu beter een bontje of een gelpad?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:17

oei haha, daar kan ik niet op antwoorden, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een Gelpad.
waarom? omdat ik een bontje altijd voordeliger vond, ivm zweet opnamen en dergelijke

ik weet alleen een paar nadele van een gelpad haha
*kan lekken soms brokkelen
* veroorzaakt warmte plekken
* is niet zweetopnemend (volgens mij juist verergerd!)

maar het is ook shokabsorberend en drukverdelend.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:01

Ik rijd met een gelpad onder mijn dressuurzadel. 4 jaar geleden heb ik dit zadel 2e hands gekocht en een deskundig iemand heeft mij geadviseerd en kijkend naar mijn paard met haar hoge schoft (ook smal) adviseerde zij mij een gelpad. Ik rijdt daar al 4 jaar mee, zonder over na te denken....... En het gaat prima!!
Door dit topic (en andere) ga ik nu best twijfelen. Ik kan er wel eens een zadelmaker naar laten kijken (naar paard+zadel) maar ben bang dat die NATUURLIJK een nieuw zadel adviseert. En daar zit ik even niet op te wachten....

Ik denk er nu dus over om het pad eens te verwijderen en kijken hoe dat gaat. Vanochtend ga ik rijden, dus probeer ik het gelijk uit.
Ik ben alleen zo bang dat het pad wel degelijk een heel goede funktie had en dat mijn paard nu problemen krijgt met haar rug, Of is dat te somber bekeken????

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:10

Joh je kan best naar die zadelmaker toe hoor. Die kunnen je gewoon vrijblijvend advies geven. Als zij jou echt aanraden om een ander zadel aan te schaffen zal het wel nodig zijn en kan je dat advies beter opvolgen.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:19

oosterhoff schreef:
Joh je kan best naar die zadelmaker toe hoor. Die kunnen je gewoon vrijblijvend advies geven. Als zij jou echt aanraden om een ander zadel aan te schaffen zal het wel nodig zijn en kan je dat advies beter opvolgen.

Maar als ik paard EN zadel wil laten beoordelen, dan moet zo iemand toch bij mij thuis komen..... Dat zullen ze ook niet voor niets doen. Maar goed, dat maakt mij dan niet zoveel uit, daar wil ik wel voor betalen, hoor!!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:23

je kan toch ook met paard en al (als je tenminste een trailer hebt) naar een zadelmaker toe gaan?!
Dat heb ik gister bijvoorbeeld nog gedaan.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:31

Nee, ik heb geen trailer Huilen Huilen

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:04

Heb nu 2 keer met mijn nieuwe bontje gereden en moet zeggen dat mij pony veel beter zijn rug en benen gaat gebruiken. Het is schokdempend en dat is voor mij de reden geweest dat ik het gekocht heb. Mijn pony is nogal een draak en niet alle rijlessen gaan zo fijn. Dus mocht hij er van door gaan, heb ik geen zin in een pony met zere rug.