Maar goed, ook daar zijn problemen uit voort gekomen door een slecht passend zadel...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mikeyfreak schreef:daarom ben ik ook niet van plan op een niet passend zadel te kopen!!!![]()
maar misschien wel een passend bij zadelmarkt!!!
crazycactus schreef:http://www.freewebs.com/saddlesores/index.htm
Lees dit even door voordat je aan zo'n goedkoop zadel begint.
mikeyfreak schreef:laat ik het zo zeggen.... ik ga gewoon ff lekker kijken, ik heb al goede ervaringen met zadelmarkt, maar dan wel met een veelzijdigheidszadel. ik laat zeker het zadel nog ff checken bij een zadelmaker!!! (maar dat lijkt me meer dan logisch..)
groetjes
Mas schreef:
mikeyfreak schreef:Mathilde schreef:Er zijn inmiddels al zoveel topics over geweest, waar een ding zeer duidelijk uit naar voren komt; geeft je om je paard? Koop dan geen zadel van zadelmarkt![]()
@ mikeyfreak: buiten het kwaliteitsverschil wat je hebt onder westernzadels (waar die dingen van zadelmarkt niet onder vallen) gaat het niet alleen over de slijtage etc. Die dingen zijn gewoon levens gevaarlijk, en slecht voor je paard. En ja, ik heb er een in m'n handen gehad, en ik heb er eens een stukje meer gereden.
je hebt er dus geen gehad???....
ik zeg verder maar niets meer..
groetjes
callippo schreef:Mas schreef:
Whaha, het topic over onze 'zadelmarkt missie' bestaat nog steeds
Ik kon hem zelf allang niet meet vinden, bedankt voor de link! (hij blijft grappig)
Het topic is wel al ruim 3 jaar oud, maar aangezien de prijzen niet veel zijn veranderd, zal de kwaliteit van de materialen ook niet echt veranderd zijn. Alleen de verkopers hebben wellicht wat bijgeleerd in de tussentijd
Is het topic over het 'ontleed een zadelmarkt zadel' al genoemd?
Citaat:A) ik zoek ook een westernzadel waarmee ik recreatief kan rijden en niet wedstrijdgericht..
B) daarom geef ik nu ook ff mijn mening... je moet maar ff op bokt rondvragen hoeveel er daadwerkelijk zo'n zadel hebben gehad (dus meer dan ff opgezeten en vastgehouden) en hoeveel er gewoon de grote meute volgen en en totaal geen eigen mening over hebben...tja we zijn een kudde ras net als onze grote vrienden de paarden!!!
C) de ligging van een western, dressuur, australian stock zadel komen "beina" allemaal op hetzelfde neer!! het moet je paard niet hinderen in zijn beweging en het mag dus nergens drukken
D) ik heb het daar ook niet over.. maar ik heb het over de slijtage van het leer!!! veiligheid en het welzijn van je paard staan bovenaan!! je hoort mij ook niet het tegenovergestelde beweren!!!
E) hij was compleet zo tegen de 700 euro!! behoorllijk wat geld voor een studentje lijkt je niet :S
F) wat denk je die pony begon zich zo te verzetten tegen het zadel dat ik er bijna de dierenbescherming op af had kunnen sturen!! gewoon te zielig voor woorden... vandaar het zadel terug gestuurd...
G) als jullie voor mij voor een nog niet volgroeide e-pony (behoorlijk scheve rug) een goed zadel onder de 700 euro kunnen vinden
H) helaas is het beina allemaal voor brede paarden....
I) daarom ben ik ook niet van plan op een niet passend zadel te kopen!!!