[WN] Westernzadel zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa

Re: Westernzadel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:15

O ja ... dat is waar ook Bloos!

Maar goed, ook daar zijn problemen uit voort gekomen door een slecht passend zadel...

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:23

daarom ben ik ook niet van plan op een niet passend zadel te kopen!!! Knipoog

maar misschien wel een passend bij zadelmarkt!!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:26

Ga je gang... zoek maar een zadel wat past.. Neem wel een vergrootglas mee, en sluit een goede levensverzekering af. O en een uitvaardverzekering voor als de fender breekt terwijl je net lekker een rengalopje maakt buiten....

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:30

mikeyfreak schreef:
daarom ben ik ook niet van plan op een niet passend zadel te kopen!!! Knipoog

maar misschien wel een passend bij zadelmarkt!!!

Ik persoonlijk met mijn ervaring kan het je alleen afraden, het betreffende zadel waar ik het eerder over had is doorverkocht naar een smaller paardje, en die reageerde goed, volgens andere kenners was het een perfectie combinatie, na een jaar begonnen ook bij dit paard gedragsproblemen te ontstaan, ik heb er helaas geen foto's van, maar ook dit zadel is uit elkaar gehaald, en het was niet best.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:34

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:38

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:43

Oepsss.. ik had wel gekeken maar niet goed genoeg blijkbaar.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:51

Nou ja, ik geloof toch niet dat TS van haar voornemen is af te brengen

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:08

laat ik het zo zeggen.... ik ga gewoon ff lekker kijken, ik heb al goede ervaringen met zadelmarkt, maar dan wel met een veelzijdigheidszadel. ik laat zeker het zadel nog ff checken bij een zadelmaker!!! (maar dat lijkt me meer dan logisch..)

bedankt voor jullie opmerkingen!! ik zal zeker beter m'n ogen open doen... en word het niets... dan moet ik nog doorsparen Huilen ahaha

groetjes

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:36

Fyenna wat ben ik blij dat ik jou paard niet ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 01:11

Als je je zadel dan toch laat checken door een zadelmaker, waarom dan niet meteen een goede kopen? Maar ach ik ben ook blij dat ik jou paard niet ben met een scheve rug. Want mij maak je nog steeds niet wijs dat jij een goed passend zadel voor je pony met scheve rug bij de zadelmarkt terug vind. Daarvoor moet je echt aan maatwerk.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 01:21

mikeyfreak schreef:
laat ik het zo zeggen.... ik ga gewoon ff lekker kijken, ik heb al goede ervaringen met zadelmarkt, maar dan wel met een veelzijdigheidszadel. ik laat zeker het zadel nog ff checken bij een zadelmaker!!! (maar dat lijkt me meer dan logisch..)

groetjes

Als je met een zadelmarktzadel aankomt bij de gemiddelde zadelmaker beginnen ze te janken..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 01:40

hihihihihi inderdaad CC

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 02:24

@CC janken die man valt van z'n stoel van het lachen Knipoog Clown . Weer 1 die erin is getrapt en nu extra geld kwijt is omdat hij naast een DA/kraker/osteopaat ook nog eens extra geld moet neertellen voor een ander zadel (en dit keer 1 van hem Haha! )

TS doe wat je niet laten kunt, maar weet dat we je hebben gewaarschuwd. Overigens goede ervaringen met ZM ????????? ik kan me er echt niets bij voorstellen. Ik ben er hoogst persoonlijk ooit eens geweest, maar echt alle zadels die daar hangen zijn *piep* ik zeg maar 1 ding opvouwbare zadels Huilen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 02:56

Mas schreef:
Lees dit topic anders eens,
als je geen zin hebt in lezen: de 1ste pagina zegt al genoeg Knipoog

Whaha, het topic over onze 'zadelmarkt missie' bestaat nog steeds Lachen
Ik kon hem zelf allang niet meet vinden, bedankt voor de link! (hij blijft grappig Duivel )

Het topic is wel al ruim 3 jaar oud, maar aangezien de prijzen niet veel zijn veranderd, zal de kwaliteit van de materialen ook niet echt veranderd zijn. Alleen de verkopers hebben wellicht wat bijgeleerd in de tussentijd Tong uitsteken

Is het topic over het 'ontleed een zadelmarkt zadel' al genoemd?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:20

mikeyfreak schreef:
Mathilde schreef:
Er zijn inmiddels al zoveel topics over geweest, waar een ding zeer duidelijk uit naar voren komt; geeft je om je paard? Koop dan geen zadel van zadelmarkt Pling
@ mikeyfreak: buiten het kwaliteitsverschil wat je hebt onder westernzadels (waar die dingen van zadelmarkt niet onder vallen) gaat het niet alleen over de slijtage etc. Die dingen zijn gewoon levens gevaarlijk, en slecht voor je paard. En ja, ik heb er een in m'n handen gehad, en ik heb er eens een stukje meer gereden.

je hebt er dus geen gehad??? Bloos ....

ik zeg verder maar niets meer..

groetjes Haha!

Jazeker wel! Ik heb er een waar die voor gemaakt is: als decoratiemateriaal voor mijn stand! Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:29

callippo schreef:
Mas schreef:
Lees dit topic anders eens,
als je geen zin hebt in lezen: de 1ste pagina zegt al genoeg Knipoog

Whaha, het topic over onze 'zadelmarkt missie' bestaat nog steeds Lachen
Ik kon hem zelf allang niet meet vinden, bedankt voor de link! (hij blijft grappig Duivel )

Het topic is wel al ruim 3 jaar oud, maar aangezien de prijzen niet veel zijn veranderd, zal de kwaliteit van de materialen ook niet echt veranderd zijn. Alleen de verkopers hebben wellicht wat bijgeleerd in de tussentijd Tong uitsteken

Is het topic over het 'ontleed een zadelmarkt zadel' al genoemd?

ge-wel-dig topic blijft het Knipoog
Maarre dat bijgeleerd lijkt me toch sterk hoor Haha!
Dat laatste topic wat je noemt, dat is toch het onderschrift van Bitch?
deze?

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:30

Ik heb even wat zitten knippen en plakken...

Citaat:
A) ik zoek ook een westernzadel waarmee ik recreatief kan rijden en niet wedstrijdgericht..

B) daarom geef ik nu ook ff mijn mening... je moet maar ff op bokt rondvragen hoeveel er daadwerkelijk zo'n zadel hebben gehad (dus meer dan ff opgezeten en vastgehouden) en hoeveel er gewoon de grote meute volgen en en totaal geen eigen mening over hebben...tja we zijn een kudde ras net als onze grote vrienden de paarden!!!

C) de ligging van een western, dressuur, australian stock zadel komen "beina" allemaal op hetzelfde neer!! het moet je paard niet hinderen in zijn beweging en het mag dus nergens drukken

D) ik heb het daar ook niet over.. maar ik heb het over de slijtage van het leer!!! veiligheid en het welzijn van je paard staan bovenaan!! je hoort mij ook niet het tegenovergestelde beweren!!!

E) hij was compleet zo tegen de 700 euro!! behoorllijk wat geld voor een studentje lijkt je niet :S

F) wat denk je die pony begon zich zo te verzetten tegen het zadel dat ik er bijna de dierenbescherming op af had kunnen sturen!! gewoon te zielig voor woorden... vandaar het zadel terug gestuurd...

G) als jullie voor mij voor een nog niet volgroeide e-pony (behoorlijk scheve rug) een goed zadel onder de 700 euro kunnen vinden

H) helaas is het beina allemaal voor brede paarden....

I) daarom ben ik ook niet van plan op een niet passend zadel te kopen!!!

Hier mijn eerlijk bedoelde reacties:
A) Weet je paard waar hij rugpijn heeft gekregen? Op een wedstrijd of in het bos. Is de 1e erger dan de 2e? Natuurlijk niet. Sores (dat zijn drukplekken van niet passende zadels : zie een eerder topic hierover) komen al na een half uur stappen. En dan maakt het dus niet uit waar je stapt.

B) Ik heb - gelukkig- nooit zo'n zadel gehad. Maar ik krijg zat mensen aan de deur die zo'n zadel gerepareerd willen hebben. Dat doe ik niet meer, om 3 redenen:
1 Ik kan aan de gang blijven, want karton is niet te repareren
2 De zadels zijn zo beroerd slecht van kwaliteit (o.a. holle polyester, geplakte boom Verward ) dat ik ze vaak niet repareren KAN
3 Ik me eigenlijk wel verantwoordelijk voel als er iemand met zo'n (al dan niet gerepareerd zadel) van zijn paard af vliegt en met een hersen fractuur tegen een boom ligt....

C) De liggingen van deze typen zadels hebben weinig met elkaar gemeen. Een westernzadel ligt duidelijk anders op een paard dan een engels zadel. En als jij onder een westernzadel kunt zien hoe die ligt (wel of geen bridging / rocking) mag je bij in dienst komen als "door zadel kijker". Wij gaan dan heeeeel veel zadels verkopen. Kletskoek natuurlijk. Noch jij, noch ik, noch welke verkoper dan ook kunnen met 100% zekerheid vaststellen of een westernzadel perfect ligt - ongeacht het merk. Dus eerst even lezen hoe dat in zijn werk gaat, alsvorens -bij wie dan ook- een zadel te gaan passen, want met je huidige stelling gaat dat vrijwel zeker verkeerd.

D) Als jouw veiligheid en het welzijn van je paard boven aan staan, zou ik:
1 Niet naar ZM rijden (zonde van je benzine)
2 Eens iets meer over westernzadels gaan lezen (ik heb zat tips voor je)

E) Ik vraag me vaak af waarom mensen wel een paard hebben (met alle kosten van eten, hoefsmit, dokter, stalling, verzekering, etc. etc.) maar geen € 1000 kunnen opbrengen voor een zadel. Heb je dan vooraf niet goed nagedacht? Ik wil graag een nieuwe Chevy rijden, kan die eigenlijk ook wel kopen. Maar ja, dan komen de benzinekosten, wegenbelasting, verzekering, etc. etc. En dan ga ik na 3 jaar fietsbanden kopen omdat ik geen geld heb voor GoodYear?

F) Lees ik dit nou goed? En dan toch weer zelf gaan modderen met een zadeltje van € 400? Denk eens goed na, zou ik zo zeggen.

G) Pony heeft al een scheve rug. En dan toch zonder zadelmaker aan de slag? In de hoop dat dat zadel wel goed komt te liggen? Ik denk dat je beter een wekkerradio kunt kopen en voor je pony een zak wortelen.

H) Welke merken zijn voor brede paarden? Wie verteld je dat? Waar haal je die wijsheid vandaan? Westernzadels worden in alle breedtes gemaakt en door vrijwel alle bekende merken. Blijft natuurlijk wel de vraag: welke is nou breed en welke is nou smal?

I) Gelukkig een goed voornemen. Helaas hebben 20% van de westernruiters met dat zelfde voornemen, een niet correct passend westernzadel gekocht. Heb jij de notie en het inzicht (door zicht) om wel goed te slagen?

Mag ik je een goede tip geven:
Ga niet naar zadelmarkt. Met het geld dat je zo uitspaart, kom je eens naar een Saddle Clinic, of ga je naar een Bokt lid, dat al eens op zo'n clinic was: ze geven je graag advies. Vervolgens vraag je mensen hier op Bokt die een 2e hands zadel aanbieden of je het zadel na 4 weken mag terug brengen (met geld terug) als het zadel niet zou passen. Iemand met liefde voor paarden is best bereid om hier iets met je over een te komen, bijv. tegen een kleine vergoeding. Zoek op die manier een goed passend zadel. Er zijn er zat rond de € 800 waar jij en je pony nog veel plezier van kunnen hebben.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:26

Ook ik ben er ooit eens ingestonken Boos!

Het was achteraf een pikkepoelie zadel van de hoogste orde.Gelukkig heb ik er niet veel mee gereden, en toen ik een ander paard kocht ging die alleen al door het lint als ik met dat zadel in de buurt kwam. Nu heb ik de goede 2e hands.

Paard blij, ik blij.

Maar je komt er vanzelf wel achter, hoop wel te vroeg dan te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:21

Amen Sablou Afgod Nu hopen dat de TS er iets mee doet.

Koop gewoon geen westernzadel van ZM, die dingen zijn 1 grote rotzooi van binnen. In de ZM winkel zijn meeste westernzadels scheef als je er goed naar kijkt, de boom ligt scheef, de onderkant is totaal niet recht etc. Ik snap ook niet dat je wel een eigen paard hebt met alle kosten daarbij maar je gaat besparen op het zadel. Daar heb je dan weer geen geld voor, dat is toch vreemd? Terwijl het zadel juist het allebelangrijkste is voor een paard, wil je een paard dat happy en gezond is dan koop je een zadel wat goed ligt en een goede kwaliteit heeft. Zonder een goede zadelmaker die weet wanneer een zadel goed ligt dan zul je beide factoren niet vinden, al zeker niet bij zadelmarkt. Je krijgt waar je voor betaald en bij ZM betaal je niet veel dus... vul zelf maar aan. Ga toch voor een leuke 2e hands en koop die bij een westernstore die eerlijk en oprecht omgaat met zijn of haar klanten. Lonestar is btw ook niet echt bekend om zijn goede service kwa passen. Hij vermeld dat de zadels goed liggen maar op de een of andere manier krijgen paarden wel drukplekken van het zadel Verward Er is ook een topic in TR daarover.