'goedkope zadels'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: 'goedkope zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:57

(off topic) het zou je maar gebeuren Nagelbijten / Gniffelen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:57

ik ken ook wel mensen van 100 kilo die nog met gemak en zonder een schuivend zadel op stijgen terwijl hij nog niet is aangesingeld...
een zadel wat goed past schuift ook niet als er 100 kilo aanhangt Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:59

om een boom te breken moet je wel erg zwaar zijn denk ik?
slank ben ik helemaal niet,maar ik heb op vele zadels gereden en dit nog nooit meegemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:04

LiSSy schreef:
ik ken ook wel mensen van 100 kilo die nog met gemak en zonder een schuivend zadel op stijgen terwijl hij nog niet is aangesingeld...
een zadel wat goed past schuift ook niet als er 100 kilo aanhangt Knipoog

Ik ben zelf 100 kilo geweest, en tijdens het opstijgen, bewoog mijn zadel echt wel.
Daarna lag het weer goed, maar tijdens het opstijgen had ie het wel even zwaar. Ik klim trouwens nu via een krukje, ook omdat het gewoon beter is voor je zadel.

Snoevie schreef:
om een boom te breken moet je wel erg zwaar zijn denk ik?
slank ben ik helemaal niet,maar ik heb op vele zadels gereden en dit nog nooit meegemaakt

Mwoh, zwaar, als je beweegt, maak je ook meer gewicht dan je weegt, ik denk dat het bij een kilo of 120 toch wel behoorlijk zwaar wordt voor je zadel.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:06

Hemel weer zo'n topic.
Ik heb pas geleden ook een topic geopend over een nieuw (goedkoop) gekocht zadel.
Deze is van S&K en oh wat een gezeur erover.
Ik was een dierenbeul en ga zo maar door.
Maar waarom moet goedkoop altijd duurkoop zijn?
Als iedereen met een passier of kieffer zou moeten rijden zouden vele mensen moeten afhaken want dan is het allemaal erg duur.
En een goedkoop zadel hoeft echt niet een paardenrug naar de klote te helpen,de manier waarop sommige mensen rijden daarentegen wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:07

Iemand bij mij op stal heeft een S&K zadel, die wilde ervan af, miss dat ik die eens zal ontleden? Is het er een met suede op de kussens?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:08

'hemel' ?

tja er lopen zoveel topics op bokt dat je bij wijze van spreken geen nieuwe zou kunnen openen.......

en goedkoop hoeft helemaal geen duurkoop te zijn,je moet bij elk zadel goed oppassen(ja ook bij die dure kieffer of stubben)

en waarom alleen goedkope zadels ontleden,ik wil weleens een duur merk ontleed zien,haha Tong uitsteken

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:12

Snoevie schreef:
oke,maar wat adviseren jullie dan voor iemand die geen 1000 euro kan neertellen voor een kwalitatief goed zadel?

Een goede degelijke tweedehands Stubben Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:17

jup! of jc (eventueel tweedehands) zijn ook superzadels Haha! en niet zo overdreven duur als stubben of kieffer enz

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:17

again wintec

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:18

Snoevie schreef:
en waarom alleen goedkope zadels ontleden,ik wil weleens een duur merk ontleed zien,haha Tong uitsteken

Toevallig is dat afgelopen vrijdag gedaan door Harnassmaker en mij, maar ik moet nog even het topic maken. Het gaat hier om een Zaldi en een Kieffer.

Komt er zsm aan!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:18

trouwens, geef toe: als een goed lederen handtas al 100€ kost,
hoe goed/slecht is de kwaliteit dan van een zadel van 100€?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:19

Bitch schreef:
Snoevie schreef:

Toevallig is dat afgelopen vrijdag gedaan door Harnassmaker en mij, maar ik moet nog even het topic maken. Het gaat hier om een Zaldi en een Kieffer.

Komt er zsm aan!

whaaaaaaah, hou me op de hoogte!!! ben erg benieuwd! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:21

Bitch schreef:
Snoevie schreef:

Komt er zsm aan!

oww ik ben héél erg benieuwd!
om wat voor zadel gaat het?

over stubben gesproken,daar ben ik zelf niet gek op,ze zitten vaak zo hard!(ik heb een verwende kont)

*edit,zie dat het om zaldi en kieffer gaat,sorry
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 07-11-06 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:21

T'is dat er vanavond 'grey's anatomy' was, anders was het al af geweest Bloos

edit:naam aangepast
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-06 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:26

het is grey's anatomy (sorry kon het niet laten Tong uitsteken )

maar ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe sloop-topic!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:10

Bitch schreef:
El_Beauty schreef:
Nou ik heb een nieuw goedkoop zadel gekocht van 170 euro van een zadelmarkt en moet je eerlijk zeggen zie geen verschil met het kwaliteit van een duur zadel van de 350 euro of meer..
Het zit hetzelfde en het rijd hetzelfde niks meer of minder aan..
Duurdere dingen hoeven niet altijd betere kwaliteit te hebben kijk maar naar het t.v programma "kassa" daar komen ook goedkopere dingen vaker op 1 dan de duurde dingen dus nee beetje onzin dus..

zie net dit topic van je... ligt goed he, je zadel Knipoog

Als je beter leest wijsneus weet je hoe het komt, dus niks komen uitleggen, beter hou je gewoon wijs je mond..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 08:05

maar dat heeft niets met de pasvorm van het zadel te maken,een passier kan net zo slecht passen.......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:40

Je hebt echt geen kieffer nodig om lekker te rijden, een wintec of IR kan net zo goed zijn. Voor het merk hoef je het niet altijd te doen. Waarom zou ik een kieffer kopen als ik voor 260 euro een goed zadel heb? Net of iemand van een afstand kan zien: ooohhooo je hebt een kieffer!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:54

Heb zelf al veel zadels kunnen uit proberen daar op verschillende stallen te hebben gewerkt. Dus heb de nodige kennis van zadels passen, kwaliteit enz. Heb voor mijn eigen paarden een Kieffer vzh en een Merovech vzh. De Merovech is 8 jaar oud en heeft 750 gulden gekost toendertijd. De Kieffer is 14 jaar oud. Die kieffer is inmiddels voor de tweede keer aan singelstoten vernieuwen toe en voor de 3 keer opvullen. De Merovech is net zo veel gebruikt en heeft nog prima singelstoten en moet nu voor het eerst worden opgevuld. Ziet er net zo goed uit als de Kieffer, terwijl je van de prijs wat anders zou verwachten. (zadels worden wel heel goed onderhouden).
Dan het zitten. Ik zit op de Merovech net zo lekker als op de Kieffer. De Merovech pak ik het liefst voor het zadelmak maken daar het een fijne stevige zit heeft.
Pasvorm paard. De merovech past op mijn paard van 1,70m met hoge schoft. Op mijn 3 jarige van 1,65 met normale schoft maar ook op de pony van 1,49m. De kieffer past alleen goed op die van 1,70m. Daarnaast hadt ik ook nog een Merovech springzadel die ook op alle 3 paste. Deze heb ik nu verkocht daar ik niet meer mag springen.

Voor mij is de Merovech een heel goed zadel die zeker niet onder doet voor een Kieffer. Prijs zit nu zo rond de 500 euro

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:07

Bitch schreef:
Snoevie schreef:

Komt er zsm aan!

Verdrietig Vergeet je niet wat mensen? Boos!

Even on-topc, waarom perse kiezen tussen deze 2 merken terwijl er nog zoveel andere (goedkope) merken zijn?
Ik zou er voor kiezen om eerst naar de rug te kijken, vervolgens naar bijpassende zadels en ze dat te selecteren op prijs.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:12

niemand wil toch perse kiezen tussen twee goedkope merken?dat is nergens gezegd hoor,het was alleen een vraag namens mijn nichtje,en toevallig ging het om een IR zadel en een ZM zadel

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:14

Bitch schreef:
Snoevie schreef:

Komt er zsm aan!

En ik heb een drie jaar oude Hulsebos liggen die ook uit elkaar gaat. Moet nw. boom in.
Dus uit elkaar en weer opbouwen tot "nieuw" zadel.
Moet bitch nog even bellen maar misschien wil ze er wel bij zijn om foto's te maken.

Edit: he gaat hier om wat info zodat je een beeld kan vormen hoe een zadel wordt gemaakt. Niet over wel of geen kwaliteit of andere bedoelingen.
Laatst bijgewerkt door harnessmaker op 08-11-06 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:14

Snoevie schreef:
niemand wil toch perse kiezen tussen twee goedkope merken?dat is nergens gezegd hoor,het was alleen een vraag namens mijn nichtje,en toevallig ging het om een IR zadel en een ZM zadel

Ik zie het al, verkeerd gelezen Bloos

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 23:06

geen probleem hoor Knipoog
maar je merkt wel dat de meningen flink verdeeld zijn.