Maar klapperde jouw zadel eerst wel en zonder dit dekje dan niet?
En zoals Precious20 ook al aangeeft, lijkt mij het beter om de oorzaak aan te pakken in plaats van een gevolg.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rissjuh17 schreef:een nieuw zadel erg is overboden en als je t zo kan oplossen.. hij had geen pijn geen last.. als dit wel t verhaal was geweest was er allang een nieuw zadel gekomen..
Visconti schreef:Nee mijn zadel klapperde nooit. Het enige wat mij tegenstond (en wat mij eigenlijk tegenstaat aan alle boom zadels) is dat ze zo onfelxiebel en niet mee bewegen met de rug. Dat probeer ik een beetje te creeëren door er een mega duur shabrak onder te leggen
Visconti schreef:Mijn zadel past goed hoor, en hij schuift/klappert niet. Maar dit shabrak is zacht en flexiebel. Als mijn paard een stap naar voren zet waardoor zijn rug "veranderd" word er niet meteen extra druk uit geoefend door het zadel maar zakt het eerst in een zachte vulling voordat het het zadel raakt.
Eigenlijk zou ik het liefst boomloos gaan maar mijn paard heeft een behoorlijk hoge schoft dus dat risico durf ik nog niet helemaal te nemen.
Jenbuc schreef:ik gebruik zo'n bontje omdat me zadel anders niet past..
Rede:
ik moet anders een maatzadel en daar heb ik hoe graag ik het ook wil geen geld voor.
ben er druk voor aan het sparen maar het kan nu niet anders,.
ik heb een paard met een ingezakte rug en een mega schoft.
ik wil hier over graag geen tegen andwoorden waar ik niks aan heb zoals. dan past je zadel niet en blablabla.
wel een andere oplossing wat betreft een ander zadel wat wel zonder bontje gaat passen
want ik rij liever zonder bontjes maar nu kan het gewoon niet anders.
als ik het zadel zo op de rug leg aangesingeld en wel ligt hij perfect,zit ik er op zakt hij naar benede door de druk van mij.
voor het westernzadel gebruiken we een speciale build up pad.
dat je met engels niet.
graag dit dus niet als discussiepunt.
ps. boomloos kan ook niet bij mijn paard.
verder zijn alle optie's geprobeerd
Woestein schreef:Waarom een bontje (gelpad ben ik op tegen en helemaal sinds de publicatie van de onderleggers test in de bit een aantal jaren terug)
sronnie schreef:xFioon schreef:mijn zadel past aleen goed als er een gelpad onder ligt
dus daarom heb ik die eronder
Oke, dat begrijp ik. Wat ik me afvraag, heb je hierbij een zadelmaker gehad?
Jessbub schreef:een vriendin van mij reed wel met gelpad omdat hij een zwakke rug had, ze reed al met een extra dik shabrakje en toch met een goed liggend zadel.
Precious20 schreef:Een gelpad hoor je in principe ook op de blote rug van je paard te gebruiken, wil je de druk echt beter verdelen. Dan kan het wel gaan schuren en heet worden, met brandblaren als gevolg.
Verder ademt het materiaal ook niet. Dat is ook al geen pluspunt.
RicardoOpa schreef:Precious20 schreef:Een gelpad hoor je in principe ook op de blote rug van je paard te gebruiken, wil je de druk echt beter verdelen. Dan kan het wel gaan schuren en heet worden, met brandblaren als gevolg.
Verder ademt het materiaal ook niet. Dat is ook al geen pluspunt.
Kan het met chabrak dan geen kwaad, naast het feit dat een gelpad niet ademt?
milo schreef:neem het me niet kwalijk maar ik vind het vreemd. ik denk dan dat de mensen die bontjes dragen voor de mooi hier niet gaan reageren in dit topic.
OemmiejO schreef:Ik vind het netjes staan.
xFioon schreef:nee,maar wel mensen die er wel wat verstand van hebben, en ook kunnen zien of het goed ligt..