Passier GG of kn sympfonie (oud model)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Micha

Re: Passier GG of kn sympfonie (oud model)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:37

Sampie schreef:
Moet ik dit serieus nemen ?! Aanpassen en corrigeren behoort hier natuurlijk bij.

Ja Mischa dat was zeker wel de intentie...............

Ter info ik ga over een week naar Gerry toe met paard en zadels, maar ze gaat toch echt m'n zadel niet aanpassen >>> daarvoor moet ik naar een ZADELMAKER vertelde ze me. Zij geeft aan wat er moet gebeuren. Dus hoe het nou precies zit met die cursus weet ik ook niet, dat vraag ik volgende week wel. Daarom had ik ook het idee dat een zadelpasser iets anders is dan zadelmaker. Wie het weet mag het zeggen.

Maargoed dit heeft helemaal niets meer met het topic te maken..................... Doei, doei

mee eens maar misschien wel leuk als je wat meer info kunt geven wat Gerrie over de opleiding kan vertellen..... meld dat ook even hier op boktforum ter info. vertel ook even wie volgens haar goede zadelmakers zijn en waarom....

Ik ben heel nieuwsgierig open dan tegen die tijd even een nieuw topic ik denk dat er met mij wel velen nieuwsgierig zullen zijn.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:56

Loopt al lekker....... er zijn al meerdere mensen die wel verslag willen doen. Alleen nu nog Unamie. Ik heb van haar nog geen reactie gehad....... heel oprecht: ik vind dat toch jammer.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:22

Micha schreef:
Loopt al lekker....... er zijn al meerdere mensen die wel verslag willen doen. Alleen nu nog Unamie. Ik heb van haar nog geen reactie gehad....... heel oprecht: ik vind dat toch jammer.

here I'm
niet te snel oordelen hoor, geduld is een schone zaak Tong uitsteken
naar mijn idee heeft het weinig zin... en of ze er nu op zitten te wachten, ik denk het niet Scheve mond

met welk doel zouden we dan op bezoek gaan?
tja kijken en vragen stellen...maar dat heb ik al zo vaak gedaan
en Patrick is er al ook al 1 keer geweest
en vindt de waterpasmetode en de richtbok nonsens,
en ik denk niet dat dat gaat veranderen na een 2e bezoek

ik wil best, maar zowiezo wil ik dat eerst even bespreken met hun
en het is voor mij ook niet echt naast de deur.
maar ik zou het kunnen combineren met een bezoek in de buurt
woon nl zelf in het westen, hij in het noorden Clown

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:36

AikePeer schreef:
Hallo ik ben opzoek naar een nieuw zadel omdat mijn euroriding na 1,5 jaar nog niet licht zoals ik wil.

Nou ben ik helemaal weg van de passier GG, maar ook werd mij aanbevolen de kn sympfonie (oude model)
Nog steeds twijfel ik sterk tussen een tweedehands of een nieuw zadel!
Ik kan maandag een passier gg kopen 3 maanden gebruikt, zadelmaker komt kijken hoe hij licht.
Dit zadel kost echt nog € 1500 euro!
Erg veel geld, maar dan weet ik na genoeg zeker dat het zadel door niemand "verpest" is.
Ook is er dan bij dat zadel gekeken of hij goed ligt.

Op marktplaats staan echter een paar dezelfde zadels voor gemiddeld € 900,-, ook zijn deze zadels af te halen 90 km bij mij vandaan.
Ook kan ik een kn zadel van 16 jaar oud kopen voor 300 euro.

Graaaagg wil ik tips/adviezen/ervaringen enzovoorts!

Hier een snel en duidelijk advies.
Als dit echt je probleem is en echt wil hebben dat het opgelost wordt het volgende;
Vergeet 80% van wat hier over het onderwerp of juist niet over het onderwerp gezegd is.
Vraag je eerst af waarom je zo graag een ander zadel wil.
Is het helemaal niet goed of gaat hij alleen maar scheef, of wil je zomaar een ander zadel.
En als hij scheeft ligt op je paard moet je zeker weten of deze scheefheid door je zadel wordt veroorzaakt.( en niet door je paard of jezelf).
Maar een scheef op het paard liggend zadel kan grofweg 4 oorzaken hebben.
a.Niet passend of scheef vanuit het zadel zelf.
b.Scheef opgevuld
c. Wordt door ruiter veroorzaakt.
d.Wordt door paard veroorzaakt.

Dus als je met je oude zadel verder wilt moet er eerst onderzocht worden of deze scheef is, in de boom of montage van de kussens of scheef opgespannen zitting leer of scheef is opgevuld.
Omdat deze discusie al weer aardig uit de hand loopt, bieden wij je aan, als je met het zadel naar de werkplaats komt ,geheel gratis je zadel te controleren op scheefheid van het zadel of opvulling.
Daar mag je bij zijn. Zonodig de- en monteren wij het kussen om de boom te controleren. Ik beloof hierbij plechtig dat wij je zadel niet SCHEEF zullen maken en als wij dit wel doen krijg je van mij een nieuw zadel. (normaal zijn hier natuurlijk kosten aan verbonden, maar in dit uitzonderlijke geval bieden wij deze service gratis aan).
Hierna moet je beslissen of je een zadelmaker laat komen om te zien of het zadel wel het goede model en de goede maat voor je paard is en of hij door opvullen weer bruikbaar kan worden.
Is je zadel scheef en of onbruikbaar zal je opzoek moeten naar een andere.
Is de conclusie bruikbaar en je wil er op blijven rijden zullen de andere oorzaken van het scheef gaan opgelost moeten worden.
Want als de scheefheid niet veroorzaakt wordt door het zadel kan je duizend nieuwe zadels kopen maar het probleem zal blijven.
Hopelijk heb je meer aan dit advies en het aanbod dan aan de discusie die nu weer ontstaan is.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 01:45

Waar het mij hier om gaat is het volgende:

Er zijn hier mensen op bokt die bepaalde dingen die zehoren of zien als de waarheid verkondigen.
Of dit correct is of niet is niet eens aan de orde, het gaat om de manier van informatie oppikken en uitdragen.
Maar als je dat doet, doe het dan goed en onderbouwd.

De klok hebben horen luiden en nu op zoek naar de klepel.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 09:41

bestfit je hebt pb!
Dit vind ik pas service! Je hebt niet eens met de zaak te maken maar biedt het toch aan.. super!