Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DinkeyGirl schreef:Bij mij is Ralf geweest van Hulsebos, super zadel en super service en ligt ook super op mn paard. Ik wil echt nooit meer anders! Volgens mij ligt het er ook maar net aan wie er komt hoor!
samantha5 schreef:larixfire schreef:PS. te koop Hulsebos WB 4 18 inch medium kamer 3 jaar oud, schneider leer
in zeer goede staat. Verleden week weer nagekeken door een goede zadelmaker.
larixfire schreef:DinkeyGirl schreef:Bij mij is Ralf geweest van Hulsebos, super zadel en super service en ligt ook super op mn paard. Ik wil echt nooit meer anders! Volgens mij ligt het er ook maar net aan wie er komt hoor!
Bij mij kwam Jan Hulsebos ????????????? die moet het toch wel weten of niet.
Tieme schreef:Er zullen wel meer zadelmakers zijn die een zadel op maat kunnen maken maar Daaleman is de enige die een zadel helemaal vanaf de boom op maat maakt.
hulsebos haalt gewoon standaard zadels uit engeland en verbouwd die en plakt er z'n merkje op.
DinkeyGirl schreef:Ja, iedereen blijft dat nu steeds maar zeggen. Maar ik heb een hulsebos zadel gemaakt van 2 kleuren leer (bruin met zwart). Ik heb zelf aan mogen geven wat welke kleur mocht krijgen. Bovendien zijn de zweetbladen 2 cm langer gemaakt en 2 cm verder naar voren gemaakt in verband met mijn lange bovenbenen. Verder heb ik een extra zachte zitting erin laten maken voor mijn rugprobleem. Ik heb het zadel precies zo geleverd gekregen als ik het besteld had, dus dat het standaard zadels zijn geloof ik niet, want dan had de mijne nooit zo geleverd kunnen worden.
harnessmaker schreef:Niet alle merken hebben een website..... sommig bedrijfjes zijn heel klein en vinden internet niet nodig.
Maar info over JR of pariani is waarschijnlijk wel t vinden bij Micha op bokt. Hij heeft veel contact met buienlandse merken.
Tieme schreef:DinkeyGirl schreef:Ja, iedereen blijft dat nu steeds maar zeggen. Maar ik heb een hulsebos zadel gemaakt van 2 kleuren leer (bruin met zwart). Ik heb zelf aan mogen geven wat welke kleur mocht krijgen. Bovendien zijn de zweetbladen 2 cm langer gemaakt en 2 cm verder naar voren gemaakt in verband met mijn lange bovenbenen. Verder heb ik een extra zachte zitting erin laten maken voor mijn rugprobleem. Ik heb het zadel precies zo geleverd gekregen als ik het besteld had, dus dat het standaard zadels zijn geloof ik niet, want dan had de mijne nooit zo geleverd kunnen worden.
Tuurlijk kan hij zo geleverd worden. ze geven je wensen als kleur enzo gewoon door aan de fabriek. en kleine aanpassingen als andere zweetbladen en andere zitting zijn zo gemaakt hoor.
samantha5 schreef:larixfire schreef:PS. te koop Hulsebos WB 4 18 inch medium kamer 3 jaar oud, schneider leer
in zeer goede staat. Verleden week weer nagekeken door een goede zadelmaker.
Beetje vreemde opmerking je zal niemand zo'n zadel aanraden maar je gaat hem wel in het zelfde toppic plaatsen.
Nogmaals ik ben super tevrede over mijn Hulsebos en mensen hebben altijd wel wat te zeiken. Gelukkig hebben we niet allemaal hetzelfde zadel anders zou het maar een saaie business worden.
Snoevie schreef:hallo bokkers,
ik wil,als de tijd daar is,een zadel op maat laten maken.
ik heb 2 bekenden gevonden,Hulsebos en Daaleman,die ik hier op bokt ook veel vorobij hoor komen.
met welke van de 2 heb je de beste ervaring,qua zadel en qua service ed?
brand maar los!
het is een flink bedrag,en ik wil me goed orienteren voor ik tot besluiten over zal gaan tegen de tijd dat het nodig is.
overigens,als je een andere volgens jou goede zadelmaker weet,laat maar horen.
Micha schreef:welkom taxi, maar aanpassingen in de fabriek is ook werken met demo zadels en per saldo zijn de kosten niet veel anders dus lever ik liever maatwerk waar ze weten voor welk paard en ruiter het vakwerk wordt.
maar terzijde ik zie dat je nieuw hier op boktforum bent... wat is je professie aangaande zadels want ik zie dat je nog een leeg profiel hebt.