witte haren op benen door peesbeschermers etc.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re: witte haren op benen door peesbeschermers etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:48

Mijn paard heeft ook van die lelijke witte plekken. Bij zijn vorige eigenaar zijn ze een keer vergeten de beschermers af te doen, en waarschijnlijk zaten ze erg strak.
Ik heb ook het idee dat als je paard eenmaal witte plekken heeft dat er dan ook sneller nieuwe bij komen, omdat die huid dus al een keer beschadigd is geweest.
Ik had hele mooie beschermers met 4 van die bandjes, ik gebruikte ze misschien een paar keer in de week en had ze altijd los om, maar toch kreeg mijn paard er al heel snel witte plekken van. Die beschermers zijn dus weg. Maar vond het wel raar dat mijn paard daar toch witte plekken van kreeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:08

vonneke schreef:
Bij mij op stal staan verschillende paarden die witte haren op de voorkant van de benen hebben.

Ik heb een paard gehad die dat ook had. Zag eruit alsof het van de peesbeschermers was, echter: dit paard was door de draad gegaan en het draad had precies wat haar in strepen losgesneden. Op die plekken is wit haar teruggegroeid.

Van peesbeschermers heb ik nog nooit ellende gehad verder. Ben ze ooit een keer vergeten af te doen, kwam er de volgende dag achter maar het paard had gelukkig alleen wat dikke benen die na stappen en afspoelen binnen het half uur weer dun waren.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:18

Renske_ schreef:
in de wei bewegen ze en op stal lopen de benen vaak iets op en gaan de peesjes strakker zitten, dus gaan ze knellen.
al moet ik zeggen dat ik een paar x ze ook vergeten ben af te doen, en niets geen witte plekken

Ik durf dat niet te bevestigen. Ik ken een geval die een nacht met beschermers heeft omgelopen. Ik weet niet hoe strak ze zaten. Maar het leken wel brandwonden wat eronder vandaankwam.

hvmepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:01

het komt idd dat de peesbeschermers te strak zitten en dus knellen of dat ze te lang om hebben gezeten