A-symmetrische beugels, ervaringen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Re: A-symmetrische beugels, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:38

Hallo, haal die avater eens weg!! Ik wil vannacht nog wel kunnen slapen hoor Haha!!

Nou, ik heb ze eigenlijk altijd al met de lange kant naar binnen hangen dus ik zal niet veel verschil meer merken Knipoog Maar ik wist eigenlijk ook niet (nav dit topic) hoe ze nu wel of niet moesten hangen. Ik weet nu ongeveer wel dat ik ze goed heb Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:40

Sorry voor de late reactie maar ik heb ook A-symmetrische beugels en merk niks van verschil! Dat wou ik ff zeggen..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:20

Ik rijd al jaren met a-symm.beugels! En ik vind ze ideaal! Ze zitten echt prima! En ik kan gewoon duidelijk verschil merken als ik op een paard stap die een zadel erop heeft liggen met rechte beugels!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:21

Maar ik zie toch wel heel vaak dat ze nog verkeerd gebruikt worden!
De beugels hebben een korte en een lange boog. En die lange boog moet in de richting van de buik van het paard zitten,en de korte naar buiten! Knipoog
En niet andersom,wat ik vaak zie! Knipoog

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:24

Iedereen zegt wat anders... Nu weet ik het echt niet meer! Zijn ook geen plaatjes op internet te vinden.. :S Bel morgen ruitersportzaak wel ff :p

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:31

Revanches schreef:
Maar ik zie toch wel heel vaak dat ze nog verkeerd gebruikt worden!
De beugels hebben een korte en een lange boog. En die lange boog moet in de richting van de buik van het paard zitten,en de korte naar buiten! Knipoog
En niet andersom,wat ik vaak zie! Knipoog

Dat komt vaak omdat de meeste ruiters een verkeerd advies krijgen. Eerst had ik ze zoals je het beschrijft maar toen zei mijn instructeur dat ik ze andersom moest doen. Het werd mij te ingewikkeld en ik ben weer overgestapt naar gewone beugels Haha! Ik moet trws ook heel eerlijk bekennen dat ik amper verschil voelde met de asymmetrische beugels.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:05

Nou, ik heb net gereden met de a-symetrische beugels. Daar heb ik al heel lang mee gereden, maar dan had ik altijd de lange kant buiten.
Vandaag dus gereden met de korte kant buiten. Ik geloof dat ik het nog geen 10 minuten heb volgehouden (en dan tel ik het instappen nog mee). Mijn god, wat staan je voeten zo scheef zeg. Het zou voor mijn enkels echt funest zijn. Dus toen ben ik maar afgestapt, om m'n gewone (rechte) beugels er maar weer aan te hangen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:52

Goh, ik heb juist een heel andere ervaring, welliswaar met blokjes, maar ik heb de hele les geen last gehad van mijn knieën en enkels en dat terwijl ik normaal wel van één van de 2 aan het eind last heb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:03

De korte kant hoort buiten.
Ik heb er ook wel eens mee gereden. Het effect was na een keer of 5 weg. De beugelriemen rekten mee, dus toen hingen ze weer gewoon. Kan ook aan de kwaliteit van de riemen gelegen hebben hoor. Maar als ze uitrekken heb je er niets aan.
Ik heb nu goede beugelriemen en normale beugels.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:06

germie schreef:
De korte kant hoort buiten.
Ik heb er ook wel eens mee gereden. Het effect was na een keer of 5 weg. De beugelriemen rekten mee, dus toen hingen ze weer gewoon. Kan ook aan de kwaliteit van de riemen gelegen hebben hoor. Maar als ze uitrekken heb je er niets aan.
Ik heb nu goede beugelriemen en normale beugels.

Precies!
Maar als je beugelriemen uitrekken,heb je geen goede kwaliteit beugelriemen!
Nee die horen niet mee te rekken! Knipoog