zadelperiekelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: zadelperiekelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:20

mij werd door een zadelmaker ook gezegd dat mijn zadel groot genoeg was voor mij...
Echter in de ruiterzaak hielden we het ding eens goed onder het licht en zagen we dat de zitbeenknobbels 10 cm verder naar achteren zaten als normaal...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:58

trisca schreef:
ik heb vanmorgen een Stubben Maestoso gekocht bij Kootstra. Ik heb je volgens mij inderdaad gezien saden Clown
Het zadel was niet te klein. Heb nu gewoon weer een 17,5. Moest ook geen 18 hebben volgens Kootstra.

Nu weer afwachtten Knipoog

Die heb ik ook, zijn heerlijke zadels hier zul je geen spijt van krijgen!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 10:07

saden schreef:
Het klopt wel hoor.
Ik ga morgen mijn zadel weer gebruiken. Ik had vandaag geen tijd meer. Ik hoop dat hij van mijn andere zadel ook iets kan maken. Dat is nmelijk een rossner. Ik heb geen geld voor twee stubbens voor een paard.

haha ik dacht al... Zou wel heel toevallig zijn... Ik zag je inderdaad met een rosner. Is hij daar ook een beetje over te spreken?

Ik weet zeker dat het zadel niet te klein is voor mij, secricible. Kootstra heeft bij een klant van mij wel aangedrongen op een 18 inch en hij kijkt daar goed naar. Naar zijn mening rijden er verschikkelijk veel mensen op een te klein zadel. Dus als hij zegt dat het goed is zo, ga ik daar ook vanuit.
Wel bedankt voor de tip, het zou inderdaad wel een reden kunnen zijn dat het zadel niet goed ligt. Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:16

Kun je niet eens een boomloos zadel proberen? Dat is voor het paard meer een gevoel van zonder zadel rijden. Omdat je zei dat je wel goed zonder zadel kunt rijden..
De zadels van barefoot kun je gratis testen.
Mijn paard reageert er érg goed op!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:44

Hij wou hem wel weer goed maken maar het zadel is iets scheef in de boom. Daar kon hij niks aan doen. Maar het zadel gebruik ik maar een of twee keer in de week. Het was niet zo heel dramatisch. Alleeen de kamer was veel te smal en hij klapperde een beetje. We zullen zien vrijdag of zaterdag of hij er weer wat moois van heeft gemaakt.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 14:33

MysticTinker schreef:
Kun je niet eens een boomloos zadel proberen? Dat is voor het paard meer een gevoel van zonder zadel rijden. Omdat je zei dat je wel goed zonder zadel kunt rijden..
De zadels van barefoot kun je gratis testen.
Mijn paard reageert er érg goed op!

Mag je met zo'n zadel de dressuurring in?

Ik probeer eerst Kootstra, ik hoop dat deze optie niet meer nodig is. Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:52

Ik heb goede ervaringen met Kootstra. Eigenlijk moesten we wat minder reclame voor hem maken. Hij heeft het al zo druk Bloos Knipoog

De Maestoso is een fijn zadel hoor. Krijg je vast geen spijt van. En laat vooral in dit topic weten hoe het afloopt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:59

trisca schreef:
Mag je met zo'n zadel de dressuurring in?

Ik probeer eerst Kootstra, ik hoop dat deze optie niet meer nodig is. Knipoog

Jazeker mag je daarmee dressuren Ja
Van barefoot heb je de londen versie, dan is de dressuur versie, maar er zijn ook andere boomloze zadels, er zijn er ook waarbij je totaal geen verschil zien met een boomzadel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:53

Nou ik heb ook een Hulsebos en die past gelukkig goed en heb er gelukkig nooit problemen mee gehad, maar ik ga na dit verhaal niet naar Hulsebos voor het bijvullen als dat eens nodig mocht zijn

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 21:46

inderdaad. Ik zal jullie op de hoogte houden van de afwikkeling van Hulsebos. Ik heb woensdag gebeld, donderdag belde hij terug dat ik mijn geld terug zou krijgen, vrijdag belde ze op. Ze wilde het zadel het liefst voor dinsdag hebben.
ik vandaag bellen dat mij dat niet lukt en mijn vriend rijdt er donderdag langs..

Ze deden eerst echt banketstaaf, Kan je vandaag dat zadel niet brengen.. Duuuhh ik heb wel meer te doen! Zij laten mij zo 2x 5 maand wachten en ik moet binnen een halve week dat zadel brengen..
Nu wordt het toch donderdag, ze wilde kennelijk het zadel niet zo graag dat ze het kwamen halen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:00

Komt niet erg proffesioneel over als ik dit zo lees, hun reactie zegt al genoeg over klantvriendelijkheid Bloos

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:55

mijn vriend heeft vandaag op weg naar een vergadering het zadel bij Hulsebos afgeleverd. We krijgen maandag het geld op de rekening hebben ze toegezegd. Tevens hebben we het zwart op wit dat we het zadel hebben ingeleverd en het geld terug krijgen.

Met dat zadel uit mijn kast, valt er een hele last van mijn schouders...

Ik zal jullie op de hoogte houden zodra ik iets van Kootstra hoor.

Wordt vervolgd dus.. Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 18:11

Ondanks dat het wel een oud topic is denk ik dat veel mensen geinteresseerd zijn in de afloop van mijn zadelperiekelen.

We hebben het volledige aankoopbedrag van het Hulseboszadel terug gekregen, incl. het geld van de beugelriemen, beugels en singel. Erg netjes, maar ergens ook volledig terecht.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van Kootstra dat mijn Stubbenzadel morgenochtend voor mij klaar ligt.

Wat gaan wij aan de borrel als dat ding goed ligt. Jullie kunnen je vast wel voorstellen na 15 maand ellende stap ik er het weekeinde dus voor het eerst weer op..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:38

Nou pak die borrel maar alvast, als Kootstra het niet passend krijgt krijgt niemand dit meer voor elkaar Knipoog

Ik ben heel erg benieuwd naar je nieuwe zadel, hoe bevalt het? En een foto is natuurlijk ook erg leuk om te zien Tong uitsteken

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:35

En hoe is je nieuwe zadel. Ik neem aan dat je vanmiddag er wel even op hebt gezeten.
Ik heb maar weer een bontje er ondergelegd. Zonder ligt het zadel wel goed maar het paard loopt niet lekker en nu vandaag weer mijn lammetje er onder en hij liep wel fijn.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:20

Ik heb vandaag een 15 min op het nieuwe zadel gezeten na een 15 min longeren.

Goldy was erg gespannen en begon binnen een half rondje te briesen. Ze ging ontspannen en liet haar hoofd zakken.
Wel wilde ze in draf nog niet echt doorlopen, ze heeft echt heel veel slechte ervaringen. Ze wilde rustig lopen, maar liet daarbij wel haar hoofd zakken, kwam over de rug en had een fijn schuimbekkie..

en dat gevoel was zoooo lang geleden.

Ik ga dus vanavond aan de borrel.
Ze was nog niet helemaal 100%, maar liep wel door het lijf en over de rug. Ik ben zooooo blij!!!

Proost Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:25

Fijn voor je hoor.Ze heeft niet geprobeerd te stijgeren o.i.d.?
Ik hoop dat het allemaal in stijgende lijn voortzet,doe wel rustig aan hè.Ik ben hartstikke blij voor je.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:55

Nou ik zei je toch pak die borrel maar alvast? Haha!

Missy heeft voordat ik een zadel bij hem weg gehaald heeft ook van alles en nog wat op haar rug gehad. Toen mijn zadel klaar was zei Kootstra ook tegen me verwacht niet dat dit een wondermiddel is en dat je haar direct lekker aan het lopen hebt. Er gaat tijd overheen voordat ze weer durft te ontspannen.

Maare heb je ook een foto? Ben wel erg benieuwd naar je nieuwe zadel Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:34

Ik zal binnenkort even foto's maken.
Vandaag heeft Goldy voor de 2e keer onder het nieuwe zadel gelopen. Ze liep nog wat voorzichtig in het begin, maar elke minuut kwam er vertrouwen bij. Ze liep te briesen, liet haar hoofd lekker zakken om aanleuning te zoeken (wat ze dus nooit deed), lekker schuimebekkie Vingers aflikken

Ook gebruikt ze haar rug nu zo dat ik even moet wennen met de bewegingen weer uitzitten..echt niet te geloven.

Wat me ook opvalt is dat ze bijna niet meer met haar staart zwaait, terwijl we altijd tijdens de training wel op leken te steigen. Vork

Ik heb gewoon van vreugde op het paard zitten te janken als een klein kind.. Bloos

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:42

nou mooi dat het toch eindelijk allemaal goed lijkt! OK dan! Lachen