Bij Lusitano's en Andalusiërs een stang?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Bij Lusitano's en Andalusiërs een stang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:11

andelusiers heben en laag gehemette. of dat bij lusitanos ook is weet ik niet. Maarstang hoeft niet. gewoon ongebroken trens kan ook.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:12

Niet elke andalusier heeft dat, ik heb er een aantal gereden allemaal met een gewoon enkelgebroken bitje. Ze hadden er geen van allen problemen mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:41

R_ChiChi schreef:
Pardon?
Hij heeft papieren, brandmerk alles erbij?!
En jij beweert dat hij géén Lusitano is. Het spijt me maar ik vind dit wel heel hard. Het is een Lusitano. Hij loopt zelfs zo.

Dit snap ik niet? Het is dus een gewone kruising (niets mis mee hoor) en dan zeg je dat hij brandmerk en papieren heeft? Dat kan dus echt niet. Ik ken verschillende geimporteerde paarden, maar een kruising met papieren en brandmerk heeft er nog nooit tussen gezeten.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:48

Haha erg gezellig hier en ik kom me er ook even mee bemoeien:P

Ten eerste vind ik dat Penny opzich wel verstand heeft van paarden, ze zou iig nooit met opzet een paard pijn doen en ze zou altijd het beste willen en daarom vraagt ze ook advies op bokt omdat ze het beste voor haar paardje wilt en daarom ook dit topic omdat ze zich afvraagt of met stang rijden fijner is voor haar paard dan met een trens.
Mijn advies is met een trens rijden en als hij daar niet goed op loopt wat anders uitproberen maar eerst met een basis bit beginnen, dan kan je altijd nog verder kijken.
En ik denk dus zeker niet dat penny er gelijk een stang in flikkert zoals hier word beweerd alleen als dit beter zou zijn, maar dat betwijfel ik.
Verder denk ik zeker niet dat penny rachel gebruikt alleen voor de foto's want dat heb ik iig niet uit de gesprekken met haar opgemerkt, waarom heeft ze dan umi gereden een week voor rachel, toch ook niet voor de foto's? Maar daar zal ik me verder niet mee bemoeien.
Ook vind ik niet dat penny jullie (rachel en zillah) der paarden afkraakt want we hebben het er vaak genoeg over gehad, er zijn wel feiten die ze heeft verteld bijvoorbeeld dan Bianca mijn instructrice rachel geen les wilde geven door manier van rijden en dat de bak waar umi in gereden word te zwaar is, maar aan de andere kant heeft penny wel weer geregeld voor rachel dat ze in de bak bij marjet mocht rijden met miran en umi.

Verder laat ik het hier maar bij, je weet nu me mening over de stang en daar gaat dit topic om toch

Oh ja en zillah heeft idd wel gelijk dat picasso niet helemaal zuiver is zoals je in het begin wel beweerde maar dat zeg je nu zelf ook wel en ik heb je ook nooit met hackamore zien rijden op repel alleen met halster en touw maar daar weet ik het fijne verder ook niet van

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:12

nu ga ik me er maar ook weer eens mee bemoeien Clown

Citaat:
Ook vind ik niet dat penny jullie (rachel en zillah) der paarden afkraakt want we hebben het er vaak genoeg over gehad, er zijn wel feiten die ze heeft verteld bijvoorbeeld dan Bianca mijn instructrice rachel geen les wilde geven door manier van rijden en dat de bak waar umi in gereden word te zwaar is, maar aan de andere kant heeft penny wel weer geregeld voor rachel dat ze in de bak bij marjet mocht rijden met miran en umi.

Dat vind ik wel weer, teminste wat Zillah allemaal verteld heeft!!. Maarja zolang ik weet dat ik op de goeie weg ben trek ik me er niks van aan ik heb er ook zat verstand van! heb 2 jaar opleiding paardenhouderij gevolgd en heb allerlei boeken gelezen en dus al een aantal jaar eigen paarden, en een jong paard ingereden.M'n instructrice weet heus wel wat ze zegt en die vind dat het goed gaat. Ik wil ook niet eens les van Bianca maar daar gaan we het maar niet over hebben, heb nu aardige buren Knipoog heb zo ook m'n verhalen over bianca..maarja daar ga ik het nu niet over hebben in dit topic. En dan nog Bianca weet niet hoe ik nu rijd, de laatste paar jaren ben ik dressuurmatig aan t rijden, in hun tijd sprongen we alleen maar en reden we buiten. Nu ben ik al veel ouder en heb inmiddels meer ervaring opgedaan. Les van Bianca zou ik zowizo niet willen, hebben we ook nooit gevraagd...
En die zware bak...ik kan moeilijk zeggen dat Simon een andere bak aan moet gaan leggen. Wegen over dat doe ik niet in de winter met een jong paard dus ik moet het er maar mee doen. Dat ie zwaar is weet ik zelf ook wel, een paard kan best wel wat hebben. Eerst rustig aan opgebouwd en nu kan Umi er makkelijk 40min in.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:31

Ja maar ik geef alleen maar aan dat het penny heus niet om de foto's gaat... ze biedt jou toch ook aan om bij marjet te rijden en regelt dat dan???
En verder heeft iedereen wel iets aan te merken op elkaar rijstijl dus dat is zo erg nog niet vind ik!!!
Ik bedoel ik heb ook wel wat over jou en penny te zeggen maar jullie vast ook over mij dus trek het je dan ook niet aan

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:44

Ik heb zeker wel met Hackmore gereden, en bedankt Charlot. Het is wel zo. Ja

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:03

Trouwens niet aanvallend bedoelt voor rachel over die bak want daar kan je niks aan doen maar ging mij meer om het idee dat penny dan aanbiedt om bij marjet te kunnen rijden snap je?

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:44

ja idd. maar ik heb niks gezegd over foto's Knipoog dat was zil dan Tong uitsteken
maar dan nog ik rijd mijn paarden echt niet met GEWELD hoor...anders was Umi al lang niet meer te rijden, die zou dat nooit pikken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:50

gaat wel lekker offtopic hier trouwens Haha! kunnen jullie dat niet in PB doen?

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:03

Clown sorry...en nu weer ontopic...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:11

Ja. Haha!

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:51

edit. Verkeerde reactie in verkeerde topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:56

Moderatoropmerking:
SVP ontopic en vriendelijk tegenover elkaar blijven als het kan Lachen Dat kan idd ook per pb

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:09

Ik zou ook eens beginnen met een goed passend trens bit en geen stang. Je zocht ook een mexicaanse neusriem die zouden we ruilen maar misschien ook wel verstandig dat je dat opeens af gezegt hebt. Als je je paard net hebt dan is een mexicaan ook niet direct verstandig. Haha!

Zou beginnen met een eenvoudig hoofdstel en een eenvoudig bit en niet direct met allerlei hulpmiddelen. Ook een hackamore zou ik niet doen. Je hebt punt één een hele rustige hand nodig en je paard zou een hackemore dan eerst moeten leren accepteren. En dan heeft ze wel heel veel om aan te wennen.

Succes

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:24

Misschien heb ik het even gemist in het verhaal... Bloos

Maar wat kan hij eigenlijk allemaal al?

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:52

inderdaad, ik zou niet teveel verschillende dingen met hem gaan doen dan wordt daar raakt hij alleen maar van in de war, dressuur en western is weer iets heels verschillends. Mexicaanse neusriem lijkt me niet echt nodig voor hem. Met een gewoon Engels hoofdstel en een trens kun je ook gewoon buiten rijden. Vooral omdat je hem pas net hebt zou ik niet teveel verschillende dingen gaan doen.

Ben het met Nouvel eens over die hackamore, je hebt er een hele rustige hand en ervaring voor nodig.