Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welshcobfan schreef:uitvinding is goed, maar mijn paard verslaat alle dekens
Welshcobfan schreef:Ik wil niet narekenen hoeveel geld het me in totaal heeft gekost![]()
Ik heb nu alleen maar een uitrijdeken en een nieuw zweetdeken. De rest heb ik weggegooidDus niet alle paarden zijn geschikt om in te pakken
daantjuhhh schreef:Ja mijn paard heeft vorig jaar 2 winterdekens gesloopt.
Alleen ik heb geen idee hoe?
Geen prikkeldraad, en geen weidemaatje..
(tenminste niet direct bij hem in het land)
Maar goed, die zijn niet zo close dat de een hem kan slopen van de ander..
En toch zat er een scheur van 30 cm in!
daantjuhhh schreef:Ja mijn paard heeft vorig jaar 2 winterdekens gesloopt.
Welshcobfan schreef:daantjuhhh schreef:Ja mijn paard heeft vorig jaar 2 winterdekens gesloopt.
Dat ken ik idd ook, zou het door het rollen komen? of zullen ze gewoon zelf in hun dekens bijten en zo proberen te verscheuren?
Karin schreef:Paarden in het wild zorgen er idd zelf wel voor dat ze een plek opzoeken waar geen steekbeesten zitten. Onze paarden zijn 'veroordeeld' tot dat omheinde weitje en hebben vaak geen keus.
Beetje jammer dat je het fenomeen 'vliegendeken' zo belachelijk maakt. Ik ken paarden (waaronder die van mezelf) die elke zomer wel zo gigantisch lek worden gestoken door dazen en ander ongedierte. Die staart, daar trekken die insecten zich weinig van aan. En ervoor op de loop gaan helpt niet, gaan ze alleen maar meer door zweten wat nóg meer steekbeesten aantrekt. Nee, dan 'pest' ik hem liever door hem in te pakken. Hij is me er duidelijk dankbaar voor.