zadelmaker maakt zadel scheef --> wel of niet betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: zadelmaker maakt zadel scheef --> wel of niet betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:44

unamie schreef:
@Orsine
natuurlijk hoort een zadel over de hele lenge te dragen
zegt hij soms van niet Nagelbijten / Gniffelen
sterker nog een boom hoort ook over de hele lengte te dragen!
net als bij een westernzadel
misschien past zelfs dit model boom ook niet bij je paard
dat zou kunnen
welk merk zadel heb je trouwens ?

@Yvonniej
zadels waar spijkers uit steken...
het moet niet gekker worden Verward

aan de bovenkant, zeg maar richting mijn been.

Ik ben erg teleurgesteld en zal ook zeker eens gaan kijken wat de beste oplossing is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:17

Dit is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal.
Als ik een ander persoon naar mijn paard zou laten kijken, ongeacht DA, fysio, osteo of zelfs een psychopaat Clown , die het niet met mijn zadelmaker eens is dan laat ik hun dat zelf uitspreken, dan maar een meeting van hun allen met mijn paard erbij en laat ze van gedachten wisselen.

Ik ga er vanuit dat TS die zadelmaker had omdat ze er vertrouwen in had.. dan roept ze er iemand bij, fysiotherapeut, en er onstaat een meningsverschil.
Wat nu als de fysio eerder was geweest en de zadelmaker die fysio een prutser had genoemd met geen verstand van zaken?

En als iemand iets minder commercieel ingestelt is kan dat vrij standvastig of zelfs arrogant overkomen Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 08:19

Alane schreef:

iid maar toevallig is deze kant (o.a. financieel) de dupe geworden Sigaar
een zadel dat scheef ligt is gewoon niet goed gevuld, daar kun je lang en kort over praten
scheef is scheef!!
er zijn nogal wat mensen die dezelfde klacht hebben bij deze zadelmaker Scheve mond

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:13

alane natuurlijk is dit maar een kant van het verhaal en de betreffende zadelmaker heeft al duidelijk laten weten aan mij dat hij het er niet mee eens is, maar dit is wel zoals het in mijn ogen is gegaan.

Ik ben naar deze zadelmaker gegaan op aanraden van de betreffende DA by the way, omdat zijj vond dat er iets aan mijn zadel moest gebeuren. Natuurlijk dat ik dan verwacht dat alles goed verloopt, een DA erwijst niet zomaar. Maar toen ik dus een tijd later met het verstelde zadel terugkwam bij de DA was deze er helemaal niet over te spreken.

Er is dus NOOIT van tevoren gezegd door iemand dat de zadelmaker een prutser is.
Tevens hebben MEERDERE mensen onafhankelijk van elkaar dezelfde conclusies getrokken toen ze het zadel zagen met mijn paard.

Natuurlijk is het beter om met iedereen om de tafel te gaan zitten, maarja probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met de hektiek van tegenwoordig, iedereen heeft haast, en ik moest mijn paard weer gaan rijden en had dus geen tijd om maanden voor een overleg te wachtten, ik moest gewoon een goed liggend zadel hebben.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:14

dat is toch niet teveel gevraagd bij een goede zadelmaker? Daar ben je toch zadelmaker voor geworden?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:05

unamie schreef:
Alane schreef:

iid maar toevallig is deze kant (o.a. financieel) de dupe geworden Sigaar
een zadel dat scheef ligt is gewoon niet goed gevuld, daar kun je lang en kort over praten
scheef is scheef!!
er zijn nogal wat mensen die dezelfde klacht hebben bij deze zadelmaker Scheve mond

heb jij het zadel gezien?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 22:18

hoi alane
ik kan die vraag ook wel voor je beantwoorden: nee ze heeft het niet gezien. Nu zal jij dan wel gaan zeggen dat ze dan ook niet mag zeggen scheef is scheef, maar unamie gaat op mijn verhaal af. Logisch. Ze geeft ook geen oordeel over mijn zadel! maar over haar eigen ervaringen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:22

Was nog aan het typen Haha!

ehm Unamie volgt een bepaald zadel-evangelie, waarbij 1 zadelmaker heilig is, en zal niets ongebruikt laten om andere zadelmakers af te branden, en met dezelfde zinnen neer te halen.
oa dat ze van die ( en die is een willekeurige zadelmaker en niet altijd dezelfde) al zoveel klachten heeft gehoord.

orsini schreef:
alane natuurlijk is dit maar een kant van het verhaal en de betreffende zadelmaker heeft al duidelijk laten weten aan mij dat hij het er niet mee eens is, maar dit is wel zoals het in mijn ogen is gegaan.

Ik zeg ook niet dat jij zit te liegen, maar een verhaal kan meerdere waarheden hebben zonder dat 1 van de partijen 'liegt'.
Dat een zadelmaker het oneens is met jou kijk, als leek, of met de visie van bijv. DA als leek op het gebied van zadelpassen, vind ik niet zo heel vreemd.

orsini schreef:
Ik ben naar deze zadelmaker gegaan op aanraden van de betreffende DA by the way, omdat zijj vond dat er iets aan mijn zadel moest gebeuren. Natuurlijk dat ik dan verwacht dat alles goed verloopt, een DA erwijst niet zomaar. Maar toen ik dus een tijd later met het verstelde zadel terugkwam bij de DA was deze er helemaal niet over te spreken.

mijn DA bemoeit zich niet met mijn zadelmaker, is ook zijn zadelmaker Haha!
Ik had onlangs ook een zadel die niet 100 % lag op ons jonge paard, zadelamer erbij later DA erbij, speciaal dek onder het zadel, peerd medicijnen.. nu 6 weken later past zadel perfect.

orsini schreef:
Er is dus NOOIT van tevoren gezegd door iemand dat de zadelmaker een prutser is.
Tevens hebben MEERDERE mensen onafhankelijk van elkaar dezelfde conclusies getrokken toen ze het zadel zagen met mijn paard.

Soms heeft iets een reden, als een zadelmaker een zadel zo opvult dat je over 2 maand weer moet is het niet goed.
Met het woord prutser te gebruiken bedoelde ik er niet mee dat JIJ hem/haar op voorhand a een prutser vond, maar zo wordt hij nu wel neergezet, door dit eenzijdige verhaal.
Heb je geen mail of briefwisseling met hem gehad? Dan zet zijn en jouw antwoord hier neer, mischien dat dan duidelijk wordt en er een 2-zijdig verhaal neergezet wordt, zodat een ieder zelf een mening kan vormen.

orsini schreef:
Natuurlijk is het beter om met iedereen om de tafel te gaan zitten, maarja probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met de hektiek van tegenwoordig, iedereen heeft haast, en ik moest mijn paard weer gaan rijden en had dus geen tijd om maanden voor een overleg te wachtten, ik moest gewoon een goed liggend zadel hebben.
waarom maanden van overleg?
laat DA de zadelmaker in kwestie bellen, mischien kunnen ze wat van elkaar leren, werpt het een andere blik op de zaak, en wordt het mischien beter op gelost dan nu....

hvmepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:26

ik zou hem gewoon nog een keer laten komen en dat je dan niet hoeft te betalen dat is mij een week gelededen ook overkomen en hij komt binnen kort ook terug voor mijn moeders paard want daar had hij een verkeerd zadel voor aangesmeerd en die komt dus gratis voor ons en als het dan niet goed is laten we iemand anders komen maar voor mijn eigen pony had hij wel een goed zadel gekozen

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 22:47

Citaat:
Dat een zadelmaker het oneens is met jou kijk, als leek, of met de visie van bijv. DA als leek op het gebied van zadelpassen, vind ik niet zo heel vreemd.

Er heeft ook een andere zadelmaker naar gekeken

Citaat:
Met het woord prutser te gebruiken bedoelde ik er niet mee dat JIJ hem/haar op voorhand a een prutser vond, maar zo wordt hij nu wel neergezet, door dit eenzijdige verhaal

Ik zit hem niet voor prutser uit te maken! helemaal niet, ik heb alleen neergezet dat er in deze situatie met mijn zadel niet een goed zadel is geleverd. Dat betekent helemaal niet dat hij in andere gevallen geen goed werk levert, gelukkig maar. Dat heb ik nooit en nergens gezegd.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:06

Alane schreef:
ehm Unamie volgt een bepaald zadel-evangelie, waarbij 1 zadelmaker heilig is, en zal niets ongebruikt laten om andere zadelmakers af te branden, en met dezelfde zinnen neer te halen.
oa dat ze van die ( en die is een willekeurige zadelmaker en niet altijd dezelfde) al zoveel klachten heeft gehoord.

maar...gelukkig hebben ze Alane die ze netjes op de hoogte houd,
en alles wat hier gezegd wordt naar ze toe mailt Ach gut
toch aardig Schijnheilig

het juiste evangelie is:
een zadel past wel of niet!
de boommaat is goed of niet!
een zadel is scheef of niet!
de boom past bij een paardenrug of niet!
als 1 van deze 4 zaken niet klopt heb je al (of eigenlijk je paard) een probleem!!

de klacht over scheve zadels is helaas geen zeldzaamheid o.a. ook hier op bokt lees je het vaak
maar ook in mijn kennissen kring zie ik (te) vaak scheefgevulde zadels
het is gewoon een serieus probleem die blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen is.

speciale pads en dekjes om zadelproblemen op te lossen vind ik ook gewoon prutswerk
maar das mijn mening Knipoog
en speciale zadels voor weggevallen schoftspieren...als iemand daar tevreden mee is, prima toch
maar zelf zou ik daar geen genoegen mee nemen,
en dat hoeft ook niet, want mijn paarden hebben geen weggevallen schoftspieren, en geen zadelproblemen, geen singeldwang oid,
en dat wil ik graag zo houden! Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:03

unamie schreef:
maar...gelukkig hebben ze Alane die ze netjes op de hoogte houd,
en alles wat hier gezegd wordt naar ze toe mailt Ach gut
toch aardig Schijnheilig

Jeuh je bent blonder dan ik dacht... Als ik ze zou mailen zou dat betekenen dat ze kunnen lezen, en als ze dat kunnen kunnen ze ook zelf lezen wat er op bokt geschreven wordt... is waarschijnlijk moeilijk te bedenken voor jouw, maar goed Clown

unamie schreef:
het juiste evangelie is:
een zadel past wel of niet!
de boommaat is goed of niet!
een zadel is scheef of niet!
de boom past bij een paardenrug of niet!
als 1 van deze 4 zaken niet klopt heb je al (of eigenlijk je paard) een probleem!!

zeker is dat zo, maar als je een minder commercieel ingestelde zadelmaker hebt, ook eens op ontvangen staat en niet altijd op uitzenden, je gedult hebt en vooral vertrouwen kom je ook een heel eind.

unamie schreef:
de klacht over scheve zadels is helaas geen zeldzaamheid o.a. ook hier op bokt lees je het vaak maar ook in mijn kennissen kring zie ik (te) vaak scheefgevulde zadels het is gewoon een serieus probleem die blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen is.

en de helft of meer dan de helft stijgt verkeerd op, nog een gedeelte zit zelf scheef, en ander koopt een zadel en er komt nooit meer een zadelmaker aan te pas, enz. zoveel oorzaken zoveel oplossingen, echter de schuld bij de zadelmaker neerleggen is de meest gemakkelijker en voor Unamie de meest prettiger om haar evangelie over van Triest uit te dragen... Haha!

unamie schreef:
speciale pads en dekjes om zadelproblemen op te lossen vind ik ook gewoon prutswerk
maar das mijn mening Knipoog
waar ik weinig waarde aan hecht, en ik geheel andere ervaringen mee heb Haha!
unamie schreef:
en speciale zadels voor weggevallen schoftspieren...als iemand daar tevreden mee is, prima toch
maar zelf zou ik daar geen genoegen mee nemen,
en dat hoeft ook niet, want mijn paarden hebben geen weggevallen schoftspieren, en geen zadelproblemen, geen singeldwang oid,
en dat wil ik graag zo houden! Cool
Scheve mond wie heeft het over zadels voor weggevallen schoftspieren? verkeerde topic mischien? Ach gut

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 10:51

hey alane: mail je echt alles door?? Lijkt me niet echt vriendelijke tov mij??? Ik ben wel benieuwd hoe de betreffende zadelmaker opeens nu pas twee dagen geleden hoogte heeft gekregen van mijn topic? Hij belde me nl boos op hierover dat hij wel contacten heeft overal. weird hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:04

Orsini; dit is internet... zou het kunnen dat hij zelf een een naam hier heeft, en het dan zelf zou kunnen lezen? Of misschien zo meeleest, zonder zich in te loggen?

Hij is nl als eens eerder betrokken geweest in een topic, miss dat ie sindsdien ook op bokt meeleest?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:42

orsini schreef:
hey alane: mail je echt alles door?? Lijkt me niet echt vriendelijke tov mij??? Ik ben wel benieuwd hoe de betreffende zadelmaker opeens nu pas twee dagen geleden hoogte heeft gekregen van mijn topic? Hij belde me nl boos op hierover dat hij wel contacten heeft overal. weird hoor!

waar hij zich nu druk om maakt, want nergens wordt hier zijn naam genoemd Scheve mond
trouwens erg interressant, dat ie overal contacten heeft..
dat heeft bijna niemand Clown

voor alane heb ik maar even de negeerfuctie ingeschakeld
op interresante post wil ik best blijven reageren
want ik hou wel van een discussie, maar is dit me te slap Slapen

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 14:30

@ bitch: hey natuurlij kzou dat kunnen, alleen is het rare dat mijn topic er nu al ruim een maand staat en dat hij het nu net sinds drie dagen weet. Zelf zegt hij ook: ik heb connecties, dus iemand heeft het hem verteld neem ik aan. Jammer hoor van die mensen die alles moeten doorspelen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:16

Niets aannemen Orsini, maar zeker weten.
X was inderdaad betrokken, zoals ik je ook per PB heb geschreven, bij een ander topic (diepe zit slecht voor de rug van het paard, kan de link wel voor je opzoeken), hij heeft enkele dagen geleden mij gemailt om te vragen of ik achter de naam van de betreffende zadelmaker kon komen, omdat hij een praktijk geval hierin herkende.
Ik heb daarop oa Bitch en Vikki gevraagd, maar uit de reactie van unamie kon ik al opmaken om wie het ging, twijfelde alleen nog tussen Y (bokker) en X (sinds mijn vraag in het eerder genoemde topic, meelezer bij zadelproblematiek.)
X zit niet dagelijks op bokt.
Als je het topic neutraal had willen houden waarom dan de naam van de zadelmaker wel via PB verspreiden?

Maar Orsini, als het allemaal zo is als jij schrijft wat is het probeem dan? Wat is voor mij de meerwaarde om X te tippen zoals jij zegt?
Maar, nieuwsgierig als ik ben, de door jou geraadpleegde DA hoeveel kennis heeft die van zadels, zadelpassen, en rijtechnisch?

Unamie, waarschijnlijk toch nieuwsgierig genoeg naar mijn reacties Tong uitsteken , de door jou geplaatste reactie zegt meer over jouw dan over mij Haha! Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... ... ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-06 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 16:30

hey alane, niet echt aardig om nu alsnog namen te gaan noemen in mijn topic. Ik heb niet gezegd dat jij iets doorspeelde, dat vroeg ik aan je. En namen verspreiden via PB is ook wel een beetje overdreven. Als iemand iets aan mij vraagt natuurlijk mogen ze het dan weten, mensen die mij op stal zien vragen ook vanalles, maar ik zet niets "en publiek" neer zoals jij nu wel hebt gedaan!
Nogmaals ik heb niet gezegd dat jij mijn zadelmaker hebt getipt, dat was iemand anders.
Maarja ik heb geen zin in persoonlijke discussies want daarvoor heb ik dit topic niet geopend.

En mijn topic was neutraal tot dit laatste bericht van jou kant. Jammer!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:02

hier zat de topicstarter nu echt op te wachten, Alane bedankt voor je inzet Hamer
die natuurlijk alles over jou zegt Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:05

Moderatoropmerking:
Kunnen we svp de persoonlijke sneren achterwege laten? Lachen Unamie en Alane, jullie kunnen dat per pb onderling uitpraten Lachen

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:19

orsini schreef:
Hoi allemaal

Ik zit met een probleem. Mijn paard heeft laatst vastgelegen in stal en is daarom onlangs behandeld (rechtgezet). Nu moet ik weer gaan opbouwen, vooral rechtuit rijden, maar nu stuit ik dus op het volgende:

Mijn zadel lag niet helemaal goed, iets overvult in het midden en de kussens waren iets te hard. Een zadelmaker erbij laten komen, die heeft hem helemaal recht gemaakt in zijn winkel (dus nog niet op het paard gepast) en vervolgens is hij langsgekomen om het zadel op het paard op maat te maken. Dit laatste is dus niet gebeurd.. hij zei dat het zadel geod lag zoala hij hem had gemaakt. (raar zonder paard???)
Nu ben ik er dus opgegaan en het zadel schuift onwijs naar rechts aan de achterkant. Tevens zijn de kussens achter nog steeds veels te hard waardoor mijn paard zijn rug wegdrukt. Nu kan ik dus niet rijden met dit zadel terwijl ik juist nu moet gaan opbouwen. probleem 1
ik heb een rekening gehad maar nog niet betaald omdat ik er niet tevreden mee ben. Nu wil ik eigenlijk ook niet dat deze zadelmaker nogmaals aan mijn zadel gaat zitten prutsen en breng hem liever bij iemand anders. Maarja dat kost ook weer meer geld. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen in dit geval met de rekening van de andere zadelmaker?? Ga echt niet het gehele bedrag betalen want mijn zadel is nu slechter dan het eerst was.

thanx voor de hulp!

vreemd!!!

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:34

orsini schreef:
Hoi allemaal

Ik zit met een probleem. Mijn paard heeft laatst vastgelegen in stal en is daarom onlangs behandeld (rechtgezet). Nu moet ik weer gaan opbouwen, vooral rechtuit rijden, maar nu stuit ik dus op het volgende:

Mijn zadel lag niet helemaal goed, iets overvult in het midden en de kussens waren iets te hard. Een zadelmaker erbij laten komen, die heeft hem helemaal recht gemaakt in zijn winkel (dus nog niet op het paard gepast) en vervolgens is hij langsgekomen om het zadel op het paard op maat te maken. Dit laatste is dus niet gebeurd.. hij zei dat het zadel geod lag zoala hij hem had gemaakt. (raar zonder paard???)
Nu ben ik er dus opgegaan en het zadel schuift onwijs naar rechts aan de achterkant. Tevens zijn de kussens achter nog steeds veels te hard waardoor mijn paard zijn rug wegdrukt. Nu kan ik dus niet rijden met dit zadel terwijl ik juist nu moet gaan opbouwen. probleem 1
ik heb een rekening gehad maar nog niet betaald omdat ik er niet tevreden mee ben. Nu wil ik eigenlijk ook niet dat deze zadelmaker nogmaals aan mijn zadel gaat zitten prutsen en breng hem liever bij iemand anders. Maarja dat kost ook weer meer geld. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen in dit geval met de rekening van de andere zadelmaker?? Ga echt niet het gehele bedrag betalen want mijn zadel is nu slechter dan het eerst was.

thanx voor de hulp!

Vreemd dat een zadelmaker een zadel ongevraagd zadel scheef maakt en er ook nog geld voor vraagd.Dat is wel een heel raar verhaal.Want als dit verhaal van jou waar is is deze zadelmaker toch wel een bedrieger.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:41

Orsini, ik ben ook wel benieuwd naar de naam van de zadelmaker Lachen.

Daarnaast vind ik eigenlijk 200 euro voor het opnieuw opvullen van een zadel best een hoop geld Scheve mond.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:50

Apple schreef:
Daarnaast vind ik eigenlijk 200 euro voor het opnieuw opvullen van een zadel best een hoop geld Scheve mond.

dat vind ik ook
sommige zadelmakers zijn schijnbaar erg duur Sigaar

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:58

unamie schreef:
hier zat de topicstarter nu echt op te wachten, Alane bedankt voor je inzet Hamer
die natuurlijk alles over jou zegt Gestoord

had wel gelijk... wel nieuwsgierig Tong uitsteken (moddies dit is geen sneer alleen een vast staand feit)