WendyBZ schreef:Ten eerste, een ex-draver bestaat niet, een Draver is een ras![]()
de vorige keer dat ik draver gebruikte werd ik erop gecorrigeerd als ex-draver

ik zeg toch ook niet dat ik dit ga oplossen met een hulpteugel/bit, ik werk er rijtechnisch ook aan, maar terwijl ik er rijtechnisch aan werk wil ik gewoon een extra houvast. Ik weet ook wel dat dit gevaarlijk is en niet hoort, maar niet iedereen heeft de kans/middelen om zomaar een dure africhtingstal te betalen. Ik heb met mn vorige pony mij blauw betaalt aan een africhtingstal en we hebben hem nog moeten wegdoen.
op hackamore durf ik niet over te schakelen omdat ik er zelf geen ervaring mee heb en ook niemand ken die er wel ervaring in heeft en me er dus in kan begeleiden.
sandr0 schreef:Misschien moet je m dan ook houden als wandelpaard en er niet op rijden buiten.
met wandelpaard bedoel ik dus een paard om mee buiten te rijden

XchantjuhX schreef:Ik snap echt niet waarom je de slof nog hebt geprobeert eigenlijk...
Als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren, heb de mogelijke consequenties al voor je opgeschreven.
Ik zou zelf zo'n risico niet nemen iig...
je mag er zelf eens mee buiten gaan, je zou net hetzelfde gedaan hebben als je er een keer mee buiten was geweest ...