extra houvast voor buitenrit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: extra houvast voor buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:51

WendyBZ schreef:
Ten eerste, een ex-draver bestaat niet, een Draver is een ras Knipoog

de vorige keer dat ik draver gebruikte werd ik erop gecorrigeerd als ex-draver Clown

ik zeg toch ook niet dat ik dit ga oplossen met een hulpteugel/bit, ik werk er rijtechnisch ook aan, maar terwijl ik er rijtechnisch aan werk wil ik gewoon een extra houvast. Ik weet ook wel dat dit gevaarlijk is en niet hoort, maar niet iedereen heeft de kans/middelen om zomaar een dure africhtingstal te betalen. Ik heb met mn vorige pony mij blauw betaalt aan een africhtingstal en we hebben hem nog moeten wegdoen.

op hackamore durf ik niet over te schakelen omdat ik er zelf geen ervaring mee heb en ook niemand ken die er wel ervaring in heeft en me er dus in kan begeleiden.

sandr0 schreef:
Misschien moet je m dan ook houden als wandelpaard en er niet op rijden buiten.

met wandelpaard bedoel ik dus een paard om mee buiten te rijden Knipoog ( belg he Knipoog )

XchantjuhX schreef:
Ik snap echt niet waarom je de slof nog hebt geprobeert eigenlijk...
Als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren, heb de mogelijke consequenties al voor je opgeschreven.
Ik zou zelf zo'n risico niet nemen iig...

je mag er zelf eens mee buiten gaan, je zou net hetzelfde gedaan hebben als je er een keer mee buiten was geweest ...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:54

Paljassofie schreef:
WendyBZ schreef:
Ten eerste, een ex-draver bestaat niet, een Draver is een ras Knipoog

de vorige keer dat ik draver gebruikte werd ik erop gecorrigeerd als ex-draver Clown

ik zeg toch ook niet dat ik dit ga oplossen met een hulpteugel/bit, ik werk er rijtechnisch ook aan, maar terwijl ik er rijtechnisch aan werk wil ik gewoon een extra houvast. Ik weet ook wel dat dit gevaarlijk is en niet hoort, maar niet iedereen heeft de kans/middelen om zomaar een dure africhtingstal te betalen. Ik heb met mn vorige pony mij blauw betaalt aan een africhtingstal en we hebben hem nog moeten wegdoen.

op hackamore durf ik niet over te schakelen omdat ik er zelf geen ervaring mee heb en ook niemand ken die er wel ervaring in heeft en me er dus in kan begeleiden.

Als je er 'rijtechnisch mee aan t werk bent' zou ik gewoon even niet naar buiten gaan en dus de problemen ook niet opzoeken. En waarom meteen een africhtingsstal? Dit is iets wat je best zelf op kan lossen Ja Grijp alleen niet meteen naar hulpmiddelen maar ga pas weer naar buiten als je zeker weet dat jullie er allebei klaar voor zijn Lachen Er zal zeker werk in zitten, maar het is niet onmogelijk. Die van mij was in het begin ook een monster, maar die rij ik nu ook op een losse teugel buiten. Lees anders ook een www.dravers.nl, misschien staan daar nog wat nuttige tips tussen. Probeer gewoon eerst zoveel mogelijk in rust op te lossen zonder extra 'houvast'.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:39

WendyBZ : lees misschien eens even het complete topic door dan moet ik niet alles 37x uitleggen...
ik KAN niet anders dan buitenrijden, aangezien onze bak in dit weer ( en een groot deel van het jaar) veel te glad ligt.
africhtingsstal zei ik omdat iemand mij dit aanraadde in dit topic
ik ben al 8 maand bezig met het in rust oplossen, maar de verbetering is niet zichtbaar ( ondanks het opvolgen van de tips van mede-bokkers) ...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:50

Ik héb het doorgelezen Knipoog Heb je hem al eens laten checken door een osteopaat? Misschien zit hem iets dwars. Ik ben nog steeds van mening dat je met een ander bit oid niets op lost. Is er anders in de buurt geen veldje of een weiland waar je kan rijden?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 21:53

Aangezien hij soms heel erg braaf is thuis als de piste wel droog ligt vermoed ik niet dat hem iets scheelt, en ik ben ook van mening dat een paard eerder gaat manken oid als hij pijn heeft.

en nee, er is geen ander veldje, die zijn even nat als mijn weide, en daar moet ik dan ook weer naartoe wandelen ...

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:23

Als je een rijbak in de buurt kunt vinden kan je er misschien ook mee aan de hand naartoe lopen?

Ik denk eigenlijk dat jou probleem alleen maar op te lossen is met goede instructie, aangezien je al 8 mnd. bezig bent en geen verbetering ziet.
Lijkt me niet dat je dit nog in je eentje op kan lossen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:11

ik weet alle rijbakken in de buurt en degene waar je MAG gaan rijden zijn echt een hele eind.
Er wordt nu een nieuwe pensionstal gebouwd met alles erop en eraan ( ook instructie) op een paar honderd meter van onze weide. Maar daar weet ik voorlopig nog geen prijzen van.