Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schimmelig schreef:Silence schreef:Maar hoe zit het dan, want ik zie dat je bij zadelmarkt zadels van Merano kunt kopen.
Dit merk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een zadel ook in de ruitersportzaken tegen gekomen hoor.
Ik stuur je een PB'tje![]()
Citaat:De boom ziet er ook helemaal niet schrikbarend uit , en is hij eigenlijk recht of niet ?
Van iemand die een zadel openmaakt puur en alleen om het af te kraken , verwacht je toch tenminste of je kijkt of de boom goed recht is ?
Cowgirl schreef:Ik denk dat de boom nog teveel is ingepakt om een echt goed oordeel te geven. Op de foto die van de aschterkant genomen is vind ik het gewoon op spaanplaat lijken.
verder is het idd jammer dat er niet goed gekeken is of de boom recht is.
Citaat:De vulling van de kussen ziet eruit alsof het natgeweest is en daarna weer aangekoekt.
Als er plakaten in mijn zadel zouden zitten zou ik ook niet blij worden.
Citaat:Wat mij verder opviel is dat de kussen zo enorm plat zijn(geworden).
Ik ben redelijk bekent met deze zadeltjes aangezien ik vroeger niks anders zag. Nu zie ik ze nog wel eens en het eerste wat me opvalt zijn die platte kussens waardoor het zadel achterover kiept.
en alle die ik zie of gezien hebt liggen absoluut niet mooi op het paard.
pmarena schreef:Wat een stelletje dramatisch reagerende meelopers hier zeg.... ik vind dit zadel nog alles meevallen , maar omdat het goedkoop en zadelmarkt is is alles ineens fout
Dramatisch gedoe over piepschuim , er zit niet eens piepschuim in , dat is gewoon zachte schuimvulling / foam , en daar is totaal niks mis mee. Zulk spul zul je in de meeste zadels wel terugvinden hoor om de zitting lekker zacht te maken , daar hoef je echt niet dramatisch over te doen.
De boom ziet er ook helemaal niet schrikbarend uit , en is hij eigenlijk recht of niet ?
Van iemand die een zadel openmaakt puur en alleen om het af te kraken , verwacht je toch tenminste of je kijkt of de boom goed recht is ?
Of was hij zowaar netjes recht en vind je dat niet afkrakend genoeg om te melden ?
Het geheel lijkt best netjes in vorm , netjes verstevigd , spijkers zul je altijd wel nodig hebben om prijsgunstig leer te spannen en vast te zetten , is ook niks dramatisch.
Enige dat jammer is dat de spijkertjes bij de singelophanging omhoog komen , in hoeverre die ook echt los hadden kunnen komen is de vraag.
Ik zie en lees verder niks over spijkertjes die loskomen op plekken waar ze echt met het paard in aanraking kunnen komen ?
En een opmerking over zadel laten vallen en de splinters staan in je kont / paard is ook pure stemmingmakerij en een onzinnige opmerking. De vulling kwam er blijkbaar als een nette rechte plak uit en zegt de TS nog dat ze er zelf propjes van gemaakt heeft , en toch volgen er opmerkingen over de bolletjes vulmateriaal...
Natuurlijk kan het allemaal beter , maar als ik zo vanaf de foto's kijk en de reacties doorlees zonder het zadel af te willen branden , dan vind ik het eerlijk gezegd nog een behoorlijk positief zadel , valt mij 200% mee
Ik ben echt geen fan van de goedkope zadeltjes en sowieso niet van boomzadels , ook niet van zadelmarkt omdat veel naïeve mensen daar denken een ge-wel-dig zadel te hebben gekocht voor een paar tientjes en het geluk hebben dat ze een erg braaf paard hebben.
Maar dit topic keur ik minstens zo hard af. Gewoon een stelletje miepers bij elkaar terwijl het zo te zien allemaal reuze meevalt , wat zitten jullie dan te mutsen over piepschuim , zit er niet eens in , kom op zeg.
Enige echte puntje is de singel , de rest is eigenlijk niks bijzonders....zeker niet voor de prijs van zulke zadeltjes.
Ik vind jullie allemaal enorm overdreven reageren
pmarena schreef:Wol-achtige vlak liggende vulling is altijd nog netter dan de harde bolletjes van allerlei rare materialen die er als vulling zijn gebruikt , waar je ook wel wat bokkers over hoort dat die uit hun dure merkzadel zijn gekomen..... dus ook wat dat betreft ziet dit er veel netter uit dan wat je zou vrezen
Citaat:Kussens hoeven niet altijd dik te zijn , en dunne kussens kun je bij dure merkzadels ook hebben als je ze nooit op laat vullen , dus nog steeds niks schokkends.
Citaat:Tja het hout van de boom ziet eruit als fluthout , is geen hi-tech materiaal nee
Citaat:Maar het lijkt netjes verstevigd op de ter zake doende punten en zal best functioneren. Het ziet er allemaal stevig en netjes genoeg uit voor normaal gebruik , vind ik.
_karin_ schreef:Daaronder moet je wel een héél dik dekje en een lekker schapenvacht bontje hebben volgens mij wil het paard het ook prettig vinden op zijn rug.
xkusssx schreef:me 2... maar ben ook wel heel nieuwschierig naar hoe
een duur bijv kieffer zadel eruit ziet als die helemaal
"gesloopt" is.... Dussee... wie durft?
porscherider schreef:Interessant topic. Leuk om eens zo'n zadel van binnen te zien.
Ik ben ook wel benieuwd naar het mysterie van de Meranozadels... trouwens, een idee om eens zo'n zadel uit elkaar te halen? Die dingen worden ook met bosjes op internet te koop aangeboden..._karin_ schreef:Daaronder moet je wel een héél dik dekje en een lekker schapenvacht bontje hebben volgens mij wil het paard het ook prettig vinden op zijn rug.
Het kán nooit lekker op z'n rug liggen aangezien de kamer met zo'n dik dekje en schapenvacht-bontje veel te krap wordt.
pmarena schreef:Wat een stelletje dramatisch reagerende meelopers hier zeg.... ik vind dit zadel nog alles meevallen , maar omdat het goedkoop en zadelmarkt is is alles ineens fout
Dramatisch gedoe over piepschuim , er zit niet eens piepschuim in , dat is gewoon zachte schuimvulling / foam , en daar is totaal niks mis mee. Zulk spul zul je in de meeste zadels wel terugvinden hoor om de zitting lekker zacht te maken , daar hoef je echt niet dramatisch over te doen.
De boom ziet er ook helemaal niet schrikbarend uit , en is hij eigenlijk recht of niet ?
Of was hij zowaar netjes recht en vind je dat niet afkrakend genoeg om te melden ?
Het geheel lijkt best netjes in vorm , netjes verstevigd , spijkers zul je altijd wel nodig hebben om prijsgunstig leer te spannen en vast te zetten , is ook niks dramatisch.
Enige dat jammer is dat de spijkertjes bij de singelophanging omhoog komen , in hoeverre die ook echt los hadden kunnen komen is de vraag.
Ik zie en lees verder niks over spijkertjes die loskomen op plekken waar ze echt met het paard in aanraking kunnen komen ?
En een opmerking over zadel laten vallen en de splinters staan in je kont / paard is ook pure stemmingmakerij en een onzinnige opmerking. De vulling kwam er blijkbaar als een nette rechte plak uit en zegt de TS nog dat ze er zelf propjes van gemaakt heeft , en toch volgen er opmerkingen over de bolletjes vulmateriaal...
Natuurlijk kan het allemaal beter , maar als ik zo vanaf de foto's kijk en de reacties doorlees zonder het zadel af te willen branden , dan vind ik het eerlijk gezegd nog een behoorlijk positief zadel , valt mij 200% mee
Ik ben echt geen fan van de goedkope zadeltjes en sowieso niet van boomzadels , ook niet van zadelmarkt omdat veel naïeve mensen daar denken een ge-wel-dig zadel te hebben gekocht voor een paar tientjes en het geluk hebben dat ze een erg braaf paard hebben.
Maar dit topic keur ik minstens zo hard af. Gewoon een stelletje miepers bij elkaar terwijl het zo te zien allemaal reuze meevalt , wat zitten jullie dan te mutsen over piepschuim , zit er niet eens in , kom op zeg.
Enige echte puntje is de singel , de rest is eigenlijk niks bijzonders....zeker niet voor de prijs van zulke zadeltjes.
Ik vind jullie allemaal enorm overdreven reageren
Yinari schreef:Ook hier moet je weer gewoon je verstand gebruiken denk ik zo. Niet alles is troep, de kwaliteit is echter wel beduidend minder dan die van dure merkzadels. Dat wil zeggen dat het jaren minder lang meegaat, maar dan kun je dus voor die prijs wel vaker een nieuwe kopen. En omdat de paardenrug door de jaren heen vaak veranderd is dat ook niet eens zo'n slecht idee.
Punt is weer: let goed op dat het héél goed past. Veel mensen kopen op de gok een zadel daar omdat het toch niet zo duur is en nemen het duidelijk minder nauw met de pasvorm dan mensen die besloten hebben tot een duur zadel. Ikzelf heb een Ainsley, een Daaleman en een Ascot (van zadelmarkt), en dat is puur omdat deze het beste op mijn paardjes lagen. De Ascot ligt tien keer beter dan de duurdere zadels die ik heb laten passen. Ik heb hem nu 2,5 jaar en ik zie nog weinig slijtage, geen uitstekende spijkers en ik ben er heel erg blij mee.
Per paard en gebruiksdoel dus verschillend. Ik ben niet erg in shock over wat er in het zadel zit. Piepschuim, nou én, als je er maar lekker op zit toch?
niet zo panieken allemaal hoor!