Ongetwijfeld het beste dressuurzadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ongetwijfeld het beste dressuurzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:20

Je moet een Passier (of eigenlijk elk zadel) juist niet ieder weekend gaan oppoetsen met dat spul. Daar gaan de stiksels kapot van en het is juist slecht voor het leer als je dat teveel doet. Mijn Passier deed ik 1 keer in de 3 maanden en ik heb hem op 6 jarige leeftijd nog voor 1000 euro kunnen verkopen omdat hij er nog zo gaaf uitzag.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:32

de KN symfonie

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:28

het is inderdaad zo dat iedereen een ander zadel het lekkerst vind zitten, jammer dat ik ze niet allemaal uit kan proberen

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:32

Ik ga ook voor hulsebos heerlijke zadels Vingers aflikken

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:33

Hollybolly schreef:
het is inderdaad zo dat iedereen een ander zadel het lekkerst vind zitten, jammer dat ik ze niet allemaal uit kan proberen

Van hulsebos komen ze langs dan kun je proberen. Als je dan geen zadel neemt kost het je €50,= voorrijkosten geloof ik. Vraag eens na bij een ruitersportzaak of ze niet willen langskomen met verschillende zadels

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:33

Vaak hebben verschillende zadels toch wel ongeveer een zelfde zit, ik heb zelf een CHS en een Passier Grand Gilbert. Voor ik die GG gekocht heb (nog maar net trouwens), heb ik ook een KN Tango geprobeerd van een vriendin van me, en die zat ook best lekker (vergelijkbaar met de GG vond ik, maar toch zit de GG nog ietsje fijner vind ik). Als je bij een grote ruiterzaak gaat (als je nieuw wil kopen tenminste?) kan je vaak verschillende zadels uitproberen hoor (ik heb ook een CHS *kent trouwens iemand dit merk?? Kan er op internet niks over terugvinden namelijk* en daar heb ik eerst een "probeerzadel" van thuis mogen houden voor een week om te proberen... Ik zou t zo proberen, je moet toch eerst voelen bij wat je je t best voelt! Succes er mee he!
Laatst bijgewerkt door Dani001 op 25-08-06 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:37

Ik weet niet of je op een pensionstal staat, maar je zou dan eventueel stalgenoten kunnen vragen of je even op hun zadel mag zitten. Dat heb ik recentelijk ook gedaan, gekeken of het zadel op mijn paard paste en toen even gaan rijden om te kijken of het zadel me aansprak. Op die manier kun je al een beeld krijgen van wat je prettig vindt, zonder dat er een zadelmaker/verkoper in je nek hijgt. Knipoog

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:40

ineke_ schreef:
Jeannine schreef:
Ik vind een KN(karl niederhauss) onwijs lekker rijden en past op heel veel paardjes.

Niedersuss is de naam Tong uitsteken
Heb ik ook, vind m enorm goed zitten

hahaha, die bedoel ik ja!! Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:41

Euroriding luxor
maarja ieder zijn eigen smaak he..

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

Marritt schreef:
Ik heb niet veel ervaring met verschillende merken, maar ik heb net een nieuw dressuurzadel van Ideal Equestrians. Een vrij onbekend merk in de zadels, maar ze maken ook veel tuigen voor het aangespannen rijden.
Echt een topzadel OK dan!
Zit heerlijk, fijn leder, en ligt super, ben er heel blij mee Haha!

Ik heb jaren KN gehad heb nu sinds een klein jaar een Ideal en kan alleen maar zeggen dat het een erg fijn zadel is! Ik heb deze gekocht omdat ie het beste op mijn paard lag en hij erg lekker zit Ja
Ik heb vergeleken met een Passier Grand Gilbert, Stubben Maestoso de luxe, Prestige Doge en TOp Dressage, Wintec, KN, Kieffer en Hulsebosch.

De Ideal was niet mijn eerst keus geweest maar op aanraden van de zadelmaker toch geprobeerd en ik was verkocht Haha!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:51

mijn passier verdient ook en dikke 10 hij zit lekker en blijft mooi ! Haha!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:52

Ik ben fan van mijn Hulsebos WB3. Heerlijk zadel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:52

Jeannine schreef:
Ik vind een KN(karl niederhauss) onwijs lekker rijden en past op heel veel paardjes.

Ik ook, heb er sinds gister eentje..! heerlijk!! Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:57

Heb laatst stad en land afgezocht voor een Euroriding Diamant, omdat ik mijn eigen oudere verkocht had en ik daar meteen spijt van kreeg... Hele beste zadels en ze zitten mij gewoon lekker (korte stevige beentjes, dikke bips).
Ik weet dat KN ook heel best is, maar die passen mij niet zo goed. Passiers zijn kwalitatief echt goed, maar ik vind ze hard zitten...
Ben natuurlijk wel verwend met mijn superzachte Fryso.. helaas is die me nu ik wat afgevallen ben wel een maatje te groot geworden, dus ik ben me nog aan het bezinnen of ik daar mee wil doorrijden (heb geen steun meer aan de wrongen, zit er te ver vanaf)...
Vandaar - interessant topic dit Haha!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:59

ik sta jammer genoeg niet op een pensionstal, maar gewoon op een boerderij. dus ik kan niet van iedereen lenen, het liefst een gebruikt zadel, want veel geld voor een nieuwe heb ik namelijk ook weer niet. maar ik kan het internet wel afstruinen en die in de buurt wonen en hun zadel verkopen het op mijn merrie laten proberen. want ik heb op de euroriding diamant gezeten, hij zit lekker moet ik zeggen, maar wat als ik een nog lekkerder zadel vind? ik wil zeker weten dat het zadel wat ik koop, precies goed is voor mij en mn paard, bedankt nogmaals voor jullie reacties Knipoog ik vind dit wel handig zo.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:00

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat het zadel goed op je paard past. Op de tweede plek komt dan jouw gevoel in het zadel, op de derde plek je budget en dan gaan we pas praten over merken.... Je kunt dus het beste een goede zadelpas-service aan huis laten komen en met verschillende zadels rijden. Je koopt dan gewoon het zadel dat het beste ligt en zit, ongeacht het merk of wat mensen hier op bokt voor merk adviseren. Ieder paard is anders!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:14

dat weet ik wel dewi, daarom was ik benieuwd wat voor merken er echt een beetje aanbevolen werden hier. is er ook een zadelpasservice voor tweedehandse zadels?

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:02

_Nicky schreef:
Euroriding zadels: heerlijke zadels! Ja

i agree! i agree!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:28

Dees schreef:
Ben natuurlijk wel verwend met mijn superzachte Fryso.. helaas is die me nu ik wat afgevallen ben wel een maatje te groot geworden, dus ik ben me nog aan het bezinnen of ik daar mee wil doorrijden (heb geen steun meer aan de wrongen, zit er te ver vanaf)...
Vandaar - interessant topic dit Haha!

Voor mij een bekend probleem, al heb ik dan een Passier. Die heeft al niet heel veel wrong, vergeleken met sommige andere zadels. En nu schuif ik vrolijk van voor naar achter door mijn zadel. Ik denk dat ik maar even uitprobeer of mijn gelzitting soelaas biedt, daar zal het toch wel iets kleiner door moeten worden w.b.t. zit.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:30

Haha, je hebt wel wat om over na te denken Sigaar . Meid gewoon lekker langs de zadelmakerijen gaan en proberen di hap !! Succes!! Knipoog

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:21

KN Symphony Haha! (ofzo..)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:29

ik vind de euroriding zadels echt top!! Ja

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:45

Hollybolly schreef:
is er ook een zadelpasservice voor tweedehandse zadels?

Drunens ruiterhuis zit bij jou in de buurt, daar komen ze aan huis met 2e hands zadels. Maar dan moet je wel zelf aangeven dat je een zadel zoekt dat ECHT GOED bij je paard past. Dus niet dat je een zadel koopt vanwege het merk of omdat je zelf het mooist vind...

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:33

KN, absoluut!
Heb sinds kort 2 dressuurzadels, mijn vertrouwde KN voor op mijn pony, en een Anky voor op mijn nieuwe paard, de Anky zit ook heel erg fijn, maar vind de KN toch net iets fijner Ja

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:42

Hulsebos!! Heb ooit ook nog een kieffer gehad, was net een plank. Vriendin van mij heeft Passier maar ik vind dat net weer niets, gewoon passen en proberen! Het is zo persoonlijk