zadel gekocht met fabricagefout en nu??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diehdieh

Re: zadel gekocht met fabricagefout en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 23:20

Ik heb mjl vandaag weer gebeld.
En morgen heb ik mijn rooster van school dus dan gaat hij binnenkort als het goed is langkomen om te kijken hoe de rug van mijn paard eruitziet nadat ik met dat zadel heb gereden.
Tot die tijd mag ik als het goed is een leenzadel, maar daar hoor ik morgen meer over.
Ik heb nu alleen even een vraagje, ik zei namelijk tegen die man van mjl dat mijn zadel aan de linkerkant harder aanvoelde. En toen zei hij tegen mij "nee dat is onzin, dat bestaat niet, want er zit een hartstikke veerkrachtige vulling in"
Maar het lijkt mij toch logisch dat het dan ook kan. Want als je aan de ene kant gewoon harstikke veel van dat veerkrachtige spul stopt dan is die kant toch voller, waardoor je hem minder ver in kan drukken en waardoor die dus weer harder is?
Maar volgens die man van MJL was dit onmogelijk Verward

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:28

LindaV schreef:
kojack schreef:

Ik geloof dat jij de persoon bent die een bril moet aanschaffen Knipoog

De zadelmaker ken ik persoonlijk niet maar ik heb er eigenlijk niet iets verkeerds over gehoord.

KIJK daar hebben we hem. Niet gehoord wil niet zeggen dat het dan niet zo is. Misschien zijn diegene die de zadels daar gekocht hebben niet zo kritisch!

Bij mij op stal zijn er ook mensen genoeg die met slechte niet passende zadels rijden Verdrietig
Helaas waar..

Ik ben echt mega kritisch! Kojack heeft dankzij een slecht (lees scheef) Hulsebos zadel last van zijn rug gekregen, wat een drama was dat zeg! Daar heb ik een hele hoop gezeur mee gehad. Het zadel was scheef, ze beweerde van niet en uiteindelijk (na heel veel bellen etc) heb ik een nieuw zadel gekregen. Door dat gebeuren ben ik ontzettend kritisch geworden wat betreft zadels.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 00:14

diehdieh... Ik had geconstateerd dat er een schroef of spijker uitstak naar boven.
Ik vermoed dat ze het heel simpel dachten op te lossen door de schroef of spijker door te duwen naar binnen.
Probleem aan de bovenkant verdwenen.... de grote verdwijn truck.... maar ja als je het niet verwijderd komen de problemen aan de onderkant.
Ik had je al aangebodn het probleempje te verhelpen en daar kan je nog op terug komen hoor!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:42

diehdieh schreef:
@ kojack:

misschien moet jij eens een bril aanschaffen Boos!
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen gratis opvulbeurt kreeg omdat ik ook een zadel had ingeruild. En bovendien wou ik helemaal niet dat MJL mijn zadel zou doen. Ik moet dat ding namelijk ook nog op mijn paard leggen dus vind het wel fijn als het GOED gebeurt, door een echte zadelmaker en geen zadelverkoper.
Kan me ook weinig schelen dat jij het een raar verhaal vindt.
Ik weet zelf wel hoe het zit, en het zit ook gewoon raar ( letterlijk en figuurlijk).
Ik heb verder geen aandachttekort ofzo, dus ik zuig het heus niet uit mijn duim.

Heyhey.
Het hoeft niet meteen te zeggen dat jij een slecht zadel daar vandaan heb dat iedereen dat meteen hebt,
Ook lees ik hier nergens dat iemand zegt dat jij aandacht te kort hebt??
En ook niet dat er iemand zegt dat jij dit uit je duim zuigt.
K vind dit bericht een beetje onvolwassen.
Jij vraagt namelijk om verschillende meningen.
en die krijg je possitief of negatief.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:39

Ach ik snap best dat de ts zo reageert, ze heeft veel geld uitgegeven aan een zadel dat achteraf niet past, en dus ook niet helemaal goed in elkaar zat. De zadelmaker neemt haar duidelijk niet serieus, en nu zit ze met een zadel die slecht is voor de rug van haar paard. Ik zal er ook een wat korter lontje door krijgen hoor. Dat is niet altijd leuk voor de tegenpartij, maar toch heb ik wel begrip voor de ts.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:54

zorro schreef:
Ach ik snap best dat de ts zo reageert, ze heeft veel geld uitgegeven aan een zadel dat achteraf niet past, en dus ook niet helemaal goed in elkaar zat. De zadelmaker neemt haar duidelijk niet serieus, en nu zit ze met een zadel die slecht is voor de rug van haar paard. Ik zal er ook een wat korter lontje door krijgen hoor. Dat is niet altijd leuk voor de tegenpartij, maar toch heb ik wel begrip voor de ts.

Heb ik ook evengoed hoor!!
Maar er zullen ook wel mensen zijn die wel een goed zadel er hebben gekocht..
Desnoods zou k als ik de ts was mischien wel even gaan informeren bij iemand die iets over dit soort wetten weet.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:18

Ja misschien even bij een rechtswinkel (zo heet dat toch?) langsgaan? Ik las dat je naar Groningen ging, weet niet of dat al gebeurt is, maar daar zit in ieder geval een. Die kunnen je gratis informeren over je kansen als ze geen ander zadel willen GEVEN. Met de nadruk op geven, want ik zou het belachelijk vinden als je er nog voor moet betalen ook! Haha!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:55

Ik ben echt woest Stoom uit je oren

Ik ben dus bij MJL langsgeweest om mijn zadel af te geven en dan kreeg ik een leenzadel mee.
Die man verdraait nu echt alles.
Hij zegt nu dat mijn zadel nooit een echte fout heeft gehad Verward
En dat mijn zadel niet door hun is opgevuld Verward
Bovendien had hij ook nogal stomme opmerkingen:
Hij zei dat ik van een zadeltje van 800 euro ook niet al te veel mocht verwachten. Dus dat ik dan maar een zadel van 1500/2000 euro had moeten kopen, want daar kan je wat van verwachten en daar krijg je dus ook meer service bij Verward Nou sorry hoor, maar ook van een zadel van 800 euro verwacht ik niet dat hij 4 maanden later verkloot is Boos!
Verder zei hij ook dat ik mijn zadel maar ergens anders moest laten maken, want volgens hun was het zadel helemaal goed.
Mijn paard had volgens hem gewoon last van haar rug, want aan het zadel kon het niet liggen volgens hem.
Nou ik was echt zo kwaad in die winkel!!
Ik zei dus ook dat zij maar mooi moeten oplossen dat het allemaal weer goedkomt. Dinsdagochtend komt hij kijken of het zadel goed op mijn paard ligt.
Maar ik weet nu toch al dat hij gaat zeggen dat het zadel prima in orde is, en dat het gewoon aan mijn paard ligt.
Ik heb als leenzadel een hele oude kiefferponyzadel meegekregen Verward Nou en ik ben zelf 1.80 lang en dan wel niet dik, maar dat zadel heeft echt een superkleine zit. Hij had genoeg andere zadelshangen die wel goed zouden passen, maar die waren geen optie Rolleyes
Er was nu ook een andere man in die winkel (werkt daar ook), en die werd helemaal wild omdat Marcel dus de vorige kreeg een briefje had geschreven dat mijn zadel bij MJL was geweest voor reparatie en dat de garantie nog net zo was als eerder, met zijn handtekening eronder. Die man zei dus dat hij dat briefje wou, en toen zei ik uiteraard dat ik hem niet bij me had. Maar dat had ik wel Extreme duivel
Ik ben uiteraard niet gek dat ik mijn bewijsje aan die kerel geef Rolleyes
Ik heb het hele verhaal ook aan mijn ouders vertelt en die waren ook echt heel erg kwaad. Ik heb nu wel meer hoop dat het goed gaat komen, want mijn vader laat zeker niet over zich heen walsen Knipoog
Mijn vader gaat dus 2,5 uur rijden om er dinsdagochtend bij te zijn als die man van MJL komt. En een stalgenootje gaat er ook voor zorgen dat zij er is. Dan heb ik in ieder geval getuigen, want die man van MJL liegt nu alles bij elkaar.
Als we er dinsdag niet uitkomen dan neemt van vader contact op met Kentauer. En anders wordt het toch echt een rechtzaak Extreme duivel

Heeft iemand nog hele handige tips voor dinsdag??

Excuses voor het lange verhaal, maar moest echt even mijn frustratie kwijt

@ Harnessmaker ik neem morgen waarschijnlijk wel even contact met je op, in ieder geval bedankt voor het aanbod en de tips OK dan!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:48

kan je instructeur er niet bij zijn? Dat legt vaak wat gewicht in de schaal.
verder een goed gebekt iemand, die z'n woordje klaar heeft en zich niet omver laat praten om het woord te voeren.

Probeer je niet helemaal op te winden voor dinsdag en zorg dat je rustig en rationeel overkomt. Als ze komen met een oplossing waar je 123 nog niet blij mee bent vraag dan bedenktijd. Zo kan je er rustig over nadenken en mensen raadplegen.
Laat alle afspraken op papier vastleggen en maak een kopie van het bewuste briefje, die kan je dan afgeven, het origineel hou je zelf.

Probeer evt op het gevoel te spelen, bijv u wilt toch ook dat dit netjes wordt opgelost. Bij onderhandelingen gaat het nl vooral om belangen. Jouw belang is een goed passend zadel, zijn belang een tevreden klant, goede naam van de winkel, en een oplossing die hem niet al te veel geld kost.

Je zou kunnen voorstellen Kentauer of een ander (onafhankelijk iemand) naar het zadel te laten kijken en die een oordel te laten vellen. Eis dan wel dat degene die naar het zadel gaat kijken ook iemand is waar jij vertrouwen in hebt.

Verder het argument voor €800 kan je niet al te veel verwachten vind ik een slechte. Voor dat geld mag je wel degelijk een bepaalde kwaliteit verwachten. Maar dan nog een fabricage fout kan ook voorkomen bij een duur zadel van €2000.

succes!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:24

Als je er zelf wat 'minder' verstand van heb dan zegt hij dat elk zadel goed ligt (ook een 17" op een B-pony), pas als er mensen bij zijn die er verstand van hebben wordt ie serieus en besteed ie er aandacht aan. Als je er dus iemand bij heb die er verstand van heb dan zal ie doodleuk reageren dat het zadel niet past en geeft uiteindelijk er de schuld aan dat jij je zadel door een ander heb laten nakijken en dat die je zadel verpest heeft...(ken m langer dan vandaag en weet hoe ie reageerd en kan verdraaien) suc6

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:40

even een update:
de zadelmaker is langsgeweest er waren bij haar diverse mensen en ze heeft haar geld terug.
meneer mjl was met 15 min weer weg Knipoog
ze zal zelf wel uitgebreid verslag doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:42

jennifer87 schreef:
even een update:
de zadelmaker is langsgeweest er waren bij haar diverse mensen en ze heeft haar geld terug.
meneer mjl was met 15 min weer weg Knipoog
ze zal zelf wel uitgebreid verslag doen.

OK dan! Goedzo!

Nu op naar een zaak die wel service verleend, ook naar jongere paardendames!
Stubenitsky miss?

( ps, het zou mij niets verbazen als haar zadel, straks 2dehands in die zaak wordt aangeboden... Nagelbijten / Gniffelen )

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:30

Ik heb het geld nog niet ontvangen.
Maar hij heeft mijn leenzadel en mijn eigen zadel weer meegenomen en ik heb mijn bankgegevens doorgegeven. Ik hoop dus dat het geld met een paar dagen is bijgeschreven.
Wel sneu voor mijn papa, die heeft 2,5 uur gereden en heeft zijn mond niet eens open kunnen trekken haha.
Hij zag volgens mij gewoon in dat het nu wel sirieus was.
Ik moet nu alleen op zoek naar een ander zadel.
Dat wordt ook nog een hele klus Clown
En ik heb zondag een wedstrijd Rolleyes

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:15

diehdieh schreef:
Ik ben echt woest Stoom uit je oren

Ik ben dus bij MJL langsgeweest om mijn zadel af te geven en dan kreeg ik een leenzadel mee.
Die man verdraait nu echt alles.
Hij zegt nu dat mijn zadel nooit een echte fout heeft gehad Verward
En dat mijn zadel niet door hun is opgevuld Verward
Bovendien had hij ook nogal stomme opmerkingen:
Hij zei dat ik van een zadeltje van 800 euro ook niet al te veel mocht verwachten. Dus dat ik dan maar een zadel van 1500/2000 euro had moeten kopen, want daar kan je wat van verwachten en daar krijg je dus ook meer service bij Verward Nou sorry hoor, maar ook van een zadel van 800 euro verwacht ik niet dat hij 4 maanden later verkloot is Boos!
Verder zei hij ook dat ik mijn zadel maar ergens anders moest laten maken, want volgens hun was het zadel helemaal goed.
Mijn paard had volgens hem gewoon last van haar rug, want aan het zadel kon het niet liggen volgens hem.
Nou ik was echt zo kwaad in die winkel!!
Ik zei dus ook dat zij maar mooi moeten oplossen dat het allemaal weer goedkomt. Dinsdagochtend komt hij kijken of het zadel goed op mijn paard ligt.
Maar ik weet nu toch al dat hij gaat zeggen dat het zadel prima in orde is, en dat het gewoon aan mijn paard ligt.
Ik heb als leenzadel een hele oude kiefferponyzadel meegekregen Verward Nou en ik ben zelf 1.80 lang en dan wel niet dik, maar dat zadel heeft echt een superkleine zit. Hij had genoeg andere zadelshangen die wel goed zouden passen, maar die waren geen optie Rolleyes
Er was nu ook een andere man in die winkel (werkt daar ook), en die werd helemaal wild omdat Marcel dus de vorige kreeg een briefje had geschreven dat mijn zadel bij MJL was geweest voor reparatie en dat de garantie nog net zo was als eerder, met zijn handtekening eronder. Die man zei dus dat hij dat briefje wou, en toen zei ik uiteraard dat ik hem niet bij me had. Maar dat had ik wel Extreme duivel
Ik ben uiteraard niet gek dat ik mijn bewijsje aan die kerel geef Rolleyes
Ik heb het hele verhaal ook aan mijn ouders vertelt en die waren ook echt heel erg kwaad. Ik heb nu wel meer hoop dat het goed gaat komen, want mijn vader laat zeker niet over zich heen walsen Knipoog
Mijn vader gaat dus 2,5 uur rijden om er dinsdagochtend bij te zijn als die man van MJL komt. En een stalgenootje gaat er ook voor zorgen dat zij er is. Dan heb ik in ieder geval getuigen, want die man van MJL liegt nu alles bij elkaar.
Als we er dinsdag niet uitkomen dan neemt van vader contact op met Kentauer. En anders wordt het toch echt een rechtzaak Extreme duivel

Heeft iemand nog hele handige tips voor dinsdag??

Excuses voor het lange verhaal, maar moest echt even mijn frustratie kwijt

@ Harnessmaker ik neem morgen waarschijnlijk wel even contact met je op, in ieder geval bedankt voor het aanbod en de tips OK dan!

Ik heb ook een kentaur en ik krijg net dezelfde service als iemand die een duurder zadel koopt. Lijkt me toch logisch, als je een beetje goede winkel bent... mijn zadelmaker is eerst komen kijken naar mn vorige zadel, constateerde dat ie niet goed lag en daarna is hij nog een keer gekomen met een aantal nieuwe zadels om te passen. Stel mn zadel zit niet goed meer dan bel ik hem gewoon op en komt hij kijken. Ok ik heb mss iets meer betaald dan de gemiddelde prijs maar ik kan er wel op rekenen dat ik altijd service krijg. Echt een toppie winkel en zadelmaker.
Ik zou eerlijk gezegd even woest zijn als ik zo'n dingen zou horen ivm je zadel.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 13:34

Nou ik was ook heel kwaad toen in de winkel.
Mijn vriendin heeft me de winkel uitgesleurd Nagelbijten / Gniffelen
Maar het heeft dus wel geholpen Bloos
8 0ktober komt zadelmakerij de heuvelhoeve langs om een zadel te passen.
Ik heb deze mevr. gebeld op aanraden van de instructrice van stalgenootjes van mij.
Dat is de enige in Nederland die echt een opleiding voor zadelmaker heeft gevolgd in Engeland.
Ik weet nu pas dat daar een opleiding voor is haha.
Die mevrouw klonk heel aardig door de telefoon, en volgens die instructrice is ze heel goed.
Nou nu maar duimen dus.
Ik had ook even op de site gekeken van hun www.heuvelhoeve.nl
Daar stond op zich best handige informatie op, misschien ook wel handig voor de mede-bokkers Clown
Moet alleen wel even een tussenoplossing vinden. want ik heb 17 sept, 1 okt en 8 okt wel wedstrijden Scheve mond

Allemaal in ieder geval heel erg bedankt voor de tips OK dan!
Ben er nu achter gekomen dat een topic starten echt handig kan zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:01

Bitch schreef:

( ps, het zou mij niets verbazen als haar zadel, straks 2dehands in die zaak wordt aangeboden... Nagelbijten / Gniffelen )

en jahoor, hij heeft 'm tweedehands liggen.... Vork

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:03

haha al gekeken?
wat was zijn vraagprijs:p?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:27

jennifer87 schreef:
haha al gekeken?
wat was zijn vraagprijs:p?

daar ben ik niet (nog) achter gekomen, had brutaal geemaild, of ie een kentaur 2dehands had liggen....

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:49

haha ik denk dat ik binnekort ook even langs ga.
woon redelijk in de buurt
eens kijken wat hij voor mijn zadel geeft

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:46

ze vragen er 650 euro voor

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:57

diehdieh schreef:
Nou ik was ook heel kwaad toen in de winkel.
Mijn vriendin heeft me de winkel uitgesleurd Nagelbijten / Gniffelen
Maar het heeft dus wel geholpen Bloos
8 0ktober komt zadelmakerij de heuvelhoeve langs om een zadel te passen.
Ik heb deze mevr. gebeld op aanraden van de instructrice van stalgenootjes van mij.
Dat is de enige in Nederland die echt een opleiding voor zadelmaker heeft gevolgd in Engeland.
Ik weet nu pas dat daar een opleiding voor is haha.
Die mevrouw klonk heel aardig door de telefoon, en volgens die instructrice is ze heel goed.
Nou nu maar duimen dus.
Ik had ook even op de site gekeken van hun www.heuvelhoeve.nl
Daar stond op zich best handige informatie op, misschien ook wel handig voor de mede-bokkers Clown
Moet alleen wel even een tussenoplossing vinden. want ik heb 17 sept, 1 okt en 8 okt wel wedstrijden Scheve mond

Allemaal in ieder geval heel erg bedankt voor de tips OK dan!
Ben er nu achter gekomen dat een topic starten echt handig kan zijn Knipoog

Oef, aan de heuvelhoeve heb ik dus 2 mooie witte drukplekken op mijn paard overgehouden. Hele aardige vrouw, kwam langs met een aantal zadels en uiteindelijk eentje die goed lag.
Al heel snel kreeg Katinka witte haren rond haar schoft. Ik meteen de heuvelhoeve gebeld natuurlijk, en ze kwam langs.
En toen kwam ze toch met een blabla verhaal:
'zoals je kunt voelen is de schoft warmer dan de rug. Dit betekend dat er een onsteking in de schoft zit, en daar komen de witte haren van. Toevallig ken ik een goede fysio, hier een kaartje van haar. Maar het ligt dus niet aan het zadel hoor.'
Op mijn vraag hoe in godsnaam een ontsteking in de schoft witte haren naast/achter de schoft kan geven (aan 2 kanten notabene) zei zij dat het toch echt zo was... want aan het zadel lag het niet.
Ze bracht het zo overtuigend dat ik niet wist wat terug te zeggen. Toen ze weg was aan andere paarden gevoeld, en verdomd bij alle dieren was de schoft iets warmer dan de rug... Koe
Ik heb het zadel er niet meer opgehad, en 2e hands verkocht....

Ik wil niet zeggen dat ze slecht is ofzo, maar mij ervaring is dus in ieder geval zeer slecht.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:03

Het lijkt wel of je helemaal niemand meer aan je paard of zadel kan laten zitten .........

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:09

Waar is de tijd van vroeger gebleven.Toen ging je naar de paardensportwinkel,kocht een zadel,legde je vilten shabrak eronder en ging rijden Haha!
Nee hoor,gekheid.
Het feit is alleen dat iedereen elkaar tegenspreekt.De een zegt dat het zadel te krap is en een ander zegt weer dat het juist goed is.De een vind een zadel met een bobbelige vulling een marteling voor het paard en de ander zegt dat je er gewoon een bontje onder moet leggen.
Zadels die een fabricagefout hebben horen terug naar de fabriek te gaan.Ik snap dus niet dat er zo moeilijk over dat zadel gedaan wordt.Jammer want zo gaat een ,toch wel redelijk goede naam,snel naar de knoppen.Ik zou alleen bij god niet weten waar ik,als ik ooit een ander zadel wil,naar toe zou moeten gaan.Uit dit topic blijkt dus wel dat waar de een goede ervaringen heeft een ander juist weer slechte heeft......

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:19

FlairS schreef:
Het feit is alleen dat iedereen elkaar tegenspreekt.De een zegt dat het zadel te krap is en een ander zegt weer dat het juist goed is.De een vind een zadel met een bobbelige vulling een marteling voor het paard en de ander zegt dat je er gewoon een bontje onder moet leggen.
Zadels die een fabricagefout hebben horen terug naar de fabriek te gaan.Ik snap dus niet dat er zo moeilijk over dat zadel gedaan wordt.Jammer want zo gaat een ,toch wel redelijk goede naam,snel naar de knoppen.Ik zou alleen bij god niet weten waar ik,als ik ooit een ander zadel wil,naar toe zou moeten gaan.Uit dit topic blijkt dus wel dat waar de een goede ervaringen heeft een ander juist weer slechte heeft......

AMEN Afgod