Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RUBYWHITE schreef:dat wordt fikse korting op de rookschade...of zou anky dat gelijk introduceren als nieuwe stunt? Nu te koop ANKYPADS smokey...niet alleen de kleur, maar nu ook met de geur!
Schimmelig schreef:randie schreef:In china gemaakt en dan zn prijzen vragenverdiend ze goed op, onze anky.
Ja, dit valt mij weer enorm tegen.
Ik durf te wedden dat die arme Chinezen weinig zien van de vette NL'se winst.
Dekje laten maken in China kost misschien 2 euro
germie schreef:
In china gemaakt en dan zn prijzen vragenverdiend ze goed op, onze anky.
Ja, dit valt mij weer enorm tegen.
Ik durf te wedden dat die arme Chinezen weinig zien van de vette NL'se winst.
Dekje laten maken in China kost misschien 2 euro
Zoiets ja. En dan mogen ze zonder airco op een krukje de boel in elkaar zetten. ARBO kennen ze daar niet.
Maar aan de andere kant, je kunt daar van 1-2 euro per dag leven. Ga jij meer betalen, dan wordt alles daar ook duurder. Nu kunnen mensen prima leven van een laag inkomen.
Tegenwoordig worden de werkomstandigheden wel beter, veel werknemers bij de betere bedrijven zijn al verzekerd voor arbeidongeschiktheid. Ik weet natuurlijk niet hoe ze verzekerd zijn, maar dit is wat ons verteld werd.
Ik heb een aantal van fabriekjes in Azie gezien (niet in China overigens), en het is een feit dat de omstandigheden anders zijn dan bij ons. Maar aan de andere kant, als wij niets meer uit Azie halen, dan zou het hier onbetaalbaar worden en daar zou niemand meer inkomen hebben. Ga maar eens naar de Xenos, je komt heel veel dingen tegen uit Azie. En zo is het in elke winkel.
Niemand die het werkloon van een Europeaan wil betalen. In Azie lopen ze nog zo'n 50-100 jaar achter op Europa. Vroeger waren de omstandigeheden hier ook niet zo best. Heel langzaam komt er verandering in.
OP dit moment kan de westerse wereld niet zonder de produkten uit Azie.
Zo zien de werkomstandigheden er uit in Azie, het atelier waar de Anky-dekjes gemaakt worden zal ook vrij primitief zijn.
Een batikfabriekje op Java:
Een zilverfabriekje op Bali:
Parasolfabriekje in Thailand:
_Nicky schreef:Ik ben het met janinetjjj eens...
Als Anky pads tegen het loon worden gemaakt dat ze hier in NL zouden krijgen, dan zouden ze onbetaalbaar zijn!
Marigold schreef:het is eerder een strop voor het transportbedrijf, waar mannen werken die een gezin te onderhouden hebben enzo..
KiWiKo schreef:hihi Anky komt uit dezelfde fabriek als Global![]()
Tel uit je winst
![]()
ach en voor de rest is het allemaal verzekeringswerk
Dees schreef:Erger - dat spul van Anky komt dus gewoon uit China!
Kortom, daar zitten zwaar onderbetaalde loonslaven in vreselijke werkhokjes 18 uur per dag te zwoegen op wat stukken textiel van Chinese kwaliteit, en Anky BV verkoopt het hier voor de hoofdprijs!
Voor het geld wat je neerlegt voor een Akny-artikel mag je op zijn minst een EERLIJK product verwachten. En niet een product dat wordt vervaardigt in een absurd-lage-lonen-land over de ruggen van mensen die helemaal niets hebben.
SCHANDE, Anky BV.
Meer weten over de arbeidsomstandigheden in China?, hier een link:
http://www.internationaalondernemen.nl/ ... num=160785