nieuwe colectie anky verbrand!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: nieuwe colectie anky verbrand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:29

Ik heb het over de Economie van China. Dus niet de mensen zelf. er word daar toch ook zon stuwdam gebouwd ( heel groot) neem aan dat dat ook veel geld kost.
nu ontoppic:
Verzekerd zijn is in Nederland een must denk ik!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:35

Ik denk ook wel dat ze verzekerd zijn. Ja

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:34

RUBYWHITE schreef:
dat wordt fikse korting op de rookschade...of zou anky dat gelijk introduceren als nieuwe stunt? Nu te koop ANKYPADS smokey...niet alleen de kleur, maar nu ook met de geur!

Haha!

hahaha!!! goed gevonden!

Jee wat erg!!! maar een beetje korting kan nooit kwaad! (even in de was met shout en t is weer als nieuw!)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:50

Schimmelig schreef:
randie schreef:
In china gemaakt en dan zn prijzen vragen Nors opkijken verdiend ze goed op, onze anky.

Ja, dit valt mij weer enorm tegen.
Ik durf te wedden dat die arme Chinezen weinig zien van de vette NL'se winst.
Dekje laten maken in China kost misschien 2 euro Scheve mond

Zoiets ja. En dan mogen ze zonder airco op een krukje de boel in elkaar zetten. ARBO kennen ze daar niet.
Maar aan de andere kant, je kunt daar van 1-2 euro per dag leven. Ga jij meer betalen, dan wordt alles daar ook duurder. Nu kunnen mensen prima leven van een laag inkomen. Mensen willen misschien best een paar eurocent meer betalen voor betere omstandigheden voor de mensen in Azie, maar het probleem zit niet alleen daar. Er worden hier woekerwinsten gemaakt. Dus als hier iets 1 euro duurder wordt, dan ziet een werknemer in Azie hier nog geen cent van.
Tegenwoordig worden de werkomstandigheden wel beter, veel werknemers bij de betere bedrijven zijn al verzekerd voor arbeidongeschiktheid. Ik weet natuurlijk niet hoe ze verzekerd zijn, maar dit is wat ons verteld werd.
Ik heb een aantal fabriekjes in Azie gezien (niet in China overigens), en het is een feit dat de omstandigheden anders zijn dan bij ons. Maar aan de andere kant, als wij niets meer uit Azie halen, dan zou het hier onbetaalbaar worden en daar zou niemand meer inkomen hebben. Ga maar eens naar de Xenos, je komt heel veel dingen tegen uit Azie. En zo is het in elke winkel.
Niemand die het werkloon van een Europeaan wil betalen. In Azie lopen ze nog zo'n 50-100 jaar achter op Europa. Vroeger waren de omstandigeheden hier ook niet zo best. Heel langzaam komt er verandering in.
OP dit moment kan de westerse wereld niet zonder de produkten uit Azie. Enige dat we hier kunnen doen is de keurmerken volgen (voor zover die er zijn).

Zo zien de werkomstandigheden er uit in Azie, het atelier waar de Anky-dekjes gemaakt worden zal ook vrij primitief zijn.
Een batikfabriekje op Java:
Afbeelding

Een zilverfabriekje op Bali:
Afbeelding
Afbeelding

Parasolfabriekje in Thailand:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 20-08-06 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:52

germie schreef:

In china gemaakt en dan zn prijzen vragen Nors opkijken verdiend ze goed op, onze anky.

Ja, dit valt mij weer enorm tegen.
Ik durf te wedden dat die arme Chinezen weinig zien van de vette NL'se winst.
Dekje laten maken in China kost misschien 2 euro Scheve mond

Zoiets ja. En dan mogen ze zonder airco op een krukje de boel in elkaar zetten. ARBO kennen ze daar niet.
Maar aan de andere kant, je kunt daar van 1-2 euro per dag leven. Ga jij meer betalen, dan wordt alles daar ook duurder. Nu kunnen mensen prima leven van een laag inkomen.
Tegenwoordig worden de werkomstandigheden wel beter, veel werknemers bij de betere bedrijven zijn al verzekerd voor arbeidongeschiktheid. Ik weet natuurlijk niet hoe ze verzekerd zijn, maar dit is wat ons verteld werd.
Ik heb een aantal van fabriekjes in Azie gezien (niet in China overigens), en het is een feit dat de omstandigheden anders zijn dan bij ons. Maar aan de andere kant, als wij niets meer uit Azie halen, dan zou het hier onbetaalbaar worden en daar zou niemand meer inkomen hebben. Ga maar eens naar de Xenos, je komt heel veel dingen tegen uit Azie. En zo is het in elke winkel.
Niemand die het werkloon van een Europeaan wil betalen. In Azie lopen ze nog zo'n 50-100 jaar achter op Europa. Vroeger waren de omstandigeheden hier ook niet zo best. Heel langzaam komt er verandering in.
OP dit moment kan de westerse wereld niet zonder de produkten uit Azie.

Zo zien de werkomstandigheden er uit in Azie, het atelier waar de Anky-dekjes gemaakt worden zal ook vrij primitief zijn.
Een batikfabriekje op Java:
Afbeelding

Een zilverfabriekje op Bali:
Afbeelding
Afbeelding

Parasolfabriekje in Thailand:
Afbeelding

Weetje, het klinkt hard.
En ik vind het best als je per mens zoveel procent van je salaris naar 3ewwereld gaat.
Maar I dont care. Je kunt niet met iedereen medelijden hebben *of haal ik heel bokt op hol Nagelbijten / Gniffelen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:58

Ik ben het met janinetjjj eens...

Als Anky pads tegen het loon worden gemaakt dat ze hier in NL zouden krijgen, dan zouden ze onbetaalbaar zijn!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:12

Als die chinezen in eigen land geen werk hebben komen ze wel illegaal naar europa of andere wereld delen Bloos Met alle gevolgen van dien...hoevaak hoor je niet dat er weer zoveel dode chinezen in een container op een boot zitten oid.

Pleit niet dat ik een voorstander ben van hun werk omgeving Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:13

_Nicky schreef:
Ik ben het met janinetjjj eens...

Als Anky pads tegen het loon worden gemaakt dat ze hier in NL zouden krijgen, dan zouden ze onbetaalbaar zijn!

plus dat ze dan daar helemaal geen inkomen meer hebben. De winsten hier zijn gewoon enorm. Een rijjasje van cashmirwol kost hier zeg maar 300 euro. In Azie kun je zo'n jasje op maat laten maken voor nog geen 100 euro.

Verder, als wij 1 euro per dekje meer zouden betalen, dan komt die euro niet eens bij die mensen daar terecht, maar bij de tussenhandel (veelal westerse bedrijven). Dus dan helpt het ook niet. Alleen als je die mensen echt betere arbeidsomstandigheden kunt geven (en dan hoeven ze niet meer loon, want ze kunnen er van leven) en je zeker weet dat het geld dat je geeft ook echt gebruikt wordt voor het verbeteren van de arbeidsomstandigheden heb ik er een beetje meer voor over. Maar ook niet veel. In die landen kun je van 1-3 euro gewoon leven. Dus het verbeteren van arbeidsomstandigheden kost daar ook geen honderden euro's.

Zelfs bij goede doelen blijft er te veel geld aan de strijkstok hangen. Toen ik in Indonesie was heb ik de man van wie ik een paard gehuurd had om de Bromovulkaan te beklimmen na afloop een hoofdstel gegeven die ik meegenomen had uit Nederland. Je wilt niet weten hoe blij hij hier mee was. Nu weet ik zeker dat het ook werkelijk bij de juiste persoon terecht gekomen is.

Maar goed, we dwalen nu wel erg van het topic af. Ankydekjes worden in China gemaakt en dus zullen de omstandigheden van de arbeiders niet heel erg goed zijn. De winstmarges op de dekjes zullen gewoon groot zijn.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:17

Maar de omstandigheders zitten wel beter dan de mensen hier in de jaren 50 hoor. Ze hebben krukken, frisse lucht en wat ruimte. Dat had je toen niet .

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:21

wat een vergelijking

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:31

het is wel een contrast, aan de ene kant 'wij', die ons druk maken over het wel of niet aankomen van bepaalde dekjes voor onze paarden, die we voor hobby hebben, en terwijl 'wij' wel dekjes hebben maar weer een ander kleurtje willen,
en anderzijds eigenlijk best wel 'de rest van de wereld' die hard werkt, of weet ik veel, voor weinig geld.
nu zijn het de Chinezen in Anky's fabriek (ofzo), trouwens geld ook in grote mate voor Nike en meer grote merken, en ook bijvoorbeeld voor knuffels, die daar worden gemaakt, terwijl de kids heel graag 1 zouden willen maar niet kunnen kopen.. of wat dacht je van kinderen die in de cacaou werken en nog nooit chocola hebben geproeft? (ander werelddeel) maar ook mensen die in oorlog, verdrukking weet ik veel leven, en 'wij' lopen hier te miepen over dekjes.......

echt, Ankie overleeft het wel, het is eerder een strop voor het transportbedrijf, waar mannen werken die een gezin te onderhouden hebben enzo..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:12

Marigold schreef:
het is eerder een strop voor het transportbedrijf, waar mannen werken die een gezin te onderhouden hebben enzo..

De enige die er wat van merken zijn de hoge heren met hun winst, en die hebben geld zat. De kleine man die daar werkt zal er vrij weinig van merken, hij wordt per uur betaald niet per afgeleverde container Knipoog . Er is nl. altijd nog iets als een verzekering, die dit bedrijf vast zal hebben.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:38

Sorry hoor maar die mensen hebben daar werk, misschien niet onder de beste omstandigheden. Maar ze zullen echt niet slecht betaald worden. Tevens zijn ze blij dat ze werk hebben. Hun werken voor misschien 4 euro per dag, maar het levensonderhoud is daar ook veel goedkoper.

Vind dit altijd een beetje gemuts hoor! Bijna al onze producten komen daar vandaan. Dan zou je nergens meer normaal kleding of andere producten kunnen kopen. Nike schoenen worden ook daar gemaakt en worden hier verkocht voor 140,00 euro. Die leuke kast van Ikea die maar 100,00 kost wordt daar ook gemaakt.

Als die mensen voor dezelfde salarissen zouden gaan werken als hier, kan ik je vertellen dat de economie in elkaar stort.

On toppic:

Is er al wat meer bekend?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:38

pfff gezeik allemaal. De fabriek waar de dekjes gemaakt worden is een zeer goed bekend staande fabriek waar de mensen onder de best mogelijke omstandigheden daar werken. En geen kinderarbeid. Een dekje kost vele malen meer dan 2 euro.
Maar weet je wat t mooie is. Er zitten geen dekjes in die containers maar dekens...
Bovendien is er nog niets met zekerheid bekend dat deze containers beschadigd zouden zijn..... dus waarschijnlijk weer een storm in een glas water.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:42

hihi Anky komt uit dezelfde fabriek als Global Haha! Haha! Tel uit je winst Haha!

ach en voor de rest is het allemaal verzekeringswerk

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:09

KiWiKo schreef:
hihi Anky komt uit dezelfde fabriek als Global Haha! Haha! Tel uit je winst Haha!

ach en voor de rest is het allemaal verzekeringswerk

nope Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:16

Global is van Horselover (hyppoketen)

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:31

Nou ik vind het wel een beetje klets wat hierover wordt gezegt van het kopen van die spullen die in china gemaakt worden. Bijna alle spullen en kleren komen daar vandaan! Als dat niet meer gebeurd wordt het denk ik onbetaalbaar. Ik vind dat mensen die hierop tegen zijn ook geen kleding enzo meer moeten kopen in winkels als h&m, only etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:40

persoonlijk vind ik anky onbetaalbaar Haha!

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:18

zo erg vervelend, zeer prijsig.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:25

ik vind het ook erg duur...maar er zijn spullen van global die echt een mindere kwaliteit hebben! En volgesn mij kun je dat van Anky niet zeggen..(je betaald er dan ook naar...)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:53

ik vind anky bagger kwaliteit, IK wil het niet verkopen Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:54

straks maakt 'Anky' hun spullen nóg duurder Nagelbijten / Gniffelen

En iedereen maar kopen Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:48

Dees schreef:
Erger - dat spul van Anky komt dus gewoon uit China!
Kortom, daar zitten zwaar onderbetaalde loonslaven in vreselijke werkhokjes 18 uur per dag te zwoegen op wat stukken textiel van Chinese kwaliteit, en Anky BV verkoopt het hier voor de hoofdprijs!

Voor het geld wat je neerlegt voor een Akny-artikel mag je op zijn minst een EERLIJK product verwachten. En niet een product dat wordt vervaardigt in een absurd-lage-lonen-land over de ruggen van mensen die helemaal niets hebben.

SCHANDE, Anky BV. Boos!

Meer weten over de arbeidsomstandigheden in China?, hier een link:
http://www.internationaalondernemen.nl/ ... num=160785

hahahahahaha bijna lles wat je koopt komt nu eenmaal daar vandaan helaas. Werk voor een chinees bedrijf ik zou niet willen ruilen met de mensen die daar gewoon op kantoor werken en dus volgens ons een "eerlijke" baan hebben want je werkt 24 uur per dag voor de baas anders niet Haha!.