Waarvoor dienen bandage's?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: Waarvoor dienen bandage's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:44

M59 schreef:

Ik rijd serieus dressuur, maar ga mijn paarden niet inpakken als het niet nodig is. Toch snap ik jou punt wel dat je ze liever beschermt, maar als ik ze dan wil beschermen (en bij een oude pony van me was dat n odig omdat die zich zelf af en toe aantikte) gebruik ik toch liever dan de maximale bescherming. Je hoort veel verschillende verhalen over bandages, over dat ze goed zijn of weer slecht, maar toch ben ik van mening dat het veel beter is om zonder bandages te rijden dan met.

Maar wel met peesbeschermers? Verward

Ik wil mijn paarden niet maximaal inpakken, omdat je dan inderdaad van die paarden krijgt die nergens tegen kunnen wat de benen betreft.
En dat wil ik juist vermijden, en tot nu toe is dat gelukt door gebruik van bandages.
In de wei staan ze zonder en doen ze net zo gek, er is niks aan de hand. In de ring hetzelfde verhaal, (behalve dat gek doen), ze hebben niks om en er is niks aan de hand.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:48

Ik weet er genoeg vanaf om te weten dat bij goed gebruik ze beter zijn dan peesbeschermers. En daarbij, wat is nou precies de reden dat mensen bandages slecht vinden? Om dat het warm onder wordt? Dat wordt het ook onder peesbeschermers.
Omdat het zogenaamd te veel steun geeft? Ze geven echt geen steun Knipoog

Ik ben niet positief over bandages omdat ik ergens gelezen heb dat ze goed zijn, ik weet dit uit eravring. Ik moet nog een paard tegenkomen waarbij de pezen helemaal verpest zijn door bandages.

Als ze dan geen steun geven,waarom gebruik je ze dan?
Om je paard mooier te laten lijken?
Als je paard dan toch zo perfect is en zichzelf niet aantikt dan zie ik het nut er niet van in.
[/quote] [/quote]
Boos! ^%$*&&%&^$#$#@ BOKT!! Net mijn hele verhaal getpet logt ie me uit...
Maar goed nogmaals, maar dan korter, want ik wil naar bed..
@Amaris; Ik gebruik ze JUIST omdat ze geen steun geven! Ze bieden een minimale bescherming en dat was het. En dat vind ik ook het fijne eraan. Zo wennen mijn paarden niet aan maximale bescherming en doen ze het net zo goed zonder bescherming in de ring.
Wie zegt dat mijn paarden perfect zijn? Dat snap ik niet..zal wel sarcastisch bedoeld zijn.. Slapen
quote]

INderdaad, ben het wel aardig met jou eens. Met echt warm weer doe ik ze niet om...en als ik geen zin heb ook niet...maar sommige mensen hier denken dat ze er alles vanaf weten...en dat paarden perfect zijn...echt dat vind ik zown poedersuiker opmerking weetje dat...achja...deze discussie kan eindeloos doorgaan.

Iedereen zijn eigen ding...en ik snap niet waarom mensen hier af en toe van die rare opmerkingen maken...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:13

Weet je, het is eigenlijk net zoals met het gebruik van zoveel anderen dingen (zoals sporen, speciale bitjes, hulpteugels, etc.): het probleem is niet zo zeer het gebruik op zich maar wel de onkunde van de gebruiker! Ik zelf ben tegenstander van het ondeskundig gebruiken van verschillende zaken, zoals ook bandages. In mijn ogen geven bandages geen toegevoegde waarde aan het rijden of de veiligheid. Maar als iemand ze wil gebruiken en ze goed kan aanleggen en de juiste middelen gebruikt, so be it. Maar als iemand ze alleen maar wil gebruiken voor het mooie en eigenlijk geen idee heeft hoe je ze goed om moet doen ... niet doen!! Dat kan nml. weldegelijk nare gevolgen voor je paard of pony hebben, zo hebben wij hier bv. ook een pony staan met littekens/witte haren op haar voorbenen: gereden met te strakke bandages! Wij noemen hier thuis het gebruik van bepaalde zaken door ondeskundigen 'het Anky van Grunsven effect' ; men ziet kundige mensen iets gebruiken of op een bepaalde manier rijden en denkt dan dat ze dat zelf ook wel kunnen. Nou ... in de meeste gevallen niet dus!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:45

Wanderers schreef:
Weet je, het is eigenlijk net zoals met het gebruik van zoveel anderen dingen (zoals sporen, speciale bitjes, hulpteugels, etc.): het probleem is niet zo zeer het gebruik op zich maar wel de onkunde van de gebruiker! Ik zelf ben tegenstander van het ondeskundig gebruiken van verschillende zaken, zoals ook bandages. In mijn ogen geven bandages geen toegevoegde waarde aan het rijden of de veiligheid. Maar als iemand ze wil gebruiken en ze goed kan aanleggen en de juiste middelen gebruikt, so be it. Maar als iemand ze alleen maar wil gebruiken voor het mooie en eigenlijk geen idee heeft hoe je ze goed om moet doen ... niet doen!! Dat kan nml. weldegelijk nare gevolgen voor je paard of pony hebben, zo hebben wij hier bv. ook een pony staan met littekens/witte haren op haar voorbenen: gereden met te strakke bandages! Wij noemen hier thuis het gebruik van bepaalde zaken door ondeskundigen 'het Anky van Grunsven effect' ; men ziet kundige mensen iets gebruiken of op een bepaalde manier rijden en denkt dan dat ze dat zelf ook wel kunnen. Nou ... in de meeste gevallen niet dus!

helemaal mee eens, niets aan toe te voegen Ja

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:48

dierfysio schreef:
Wanderers schreef:

helemaal mee eens, niets aan toe te voegen Ja

AMEN!
OK dan! Afgod