Anky dekjes....

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:03

Nee dat snap ik zelf ook!!!!! Natuurlijk zweet mn paard haha die zweet juist heel snel! Maar ze word natter onder de Anky.. het is net of is die warmer aangezien ze ook vrij dik zijn!!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:43

Ik heb 1 Anky dekje.
Anky rijdt er inderdaad zelf mee, moet ze haast wel, je kunt niet met een product komen waar je zelf niet 100% achterstaat.
Bij bij gingen ze ook schuiven en trekken op de schoft, maar ik heb ook op Bokt gelezen, dat als je paard een beetje schoft had, dat de Ankys dus voor geen meter lagen, laat mijn paard nou net een giga schoft hebben Haha!

Ik vind ze wel mooi, maar vond de vierkante mooier. Ik heb nu geen paard dus ook geen behoefte aan dekjes, maar de Ankys zijn mij veels te duur. Dat ze iets beter zweet opnemen is geen reden voor mij om er honderden te kopen En dat ze mooi zijn al helemaal niet Lips are sealed

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 16:33

veel reacties op mijn vraag. echt cool. Ik ben er eens over na gaan denken. maar waarom als je die dignen wilt hebben rijd er niemand dan met trail pads. Die zien er t zelfde uit. En die blijven echt gegarandeert liggen. Ze zijn eigenlijk voor langen afstandritten gemaakt maar die nemen zeker ook het zweet goed op en het lucht goed. Het is van de zelfde kwaliteit gamaakt als die barebackpads.... echt goed spull....
Wat ik echt grappig vin van jullie reacties is dat heel veel mensen het tegen overgestelde van elkaar zegge. En ik moet zeggen op dit forum ben ik de eersten mensen tegen gekomen die er positief over zijn... Maar wees eerlijk wie koopt ze voor de kwaliteit? En wie koopt ze voor

- het merk
- De aparten kleuren (is trouwens ook bij veel anderen merken)
- omdat het in is?
- omdat er anky opstaat inplaats van bijv. parelli, happy valley enz...

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 16:37

de reactie van skitter vin ik cool Haha! die dignen heb ik er ook veel over gehoord. Dat ze op paarden met hoge schroft ni goed liggen enzo. Want de meesten paarden hebben wel een shroft. Over dat vocht opnemen hoor je echt 2 verschillende verhalen. Ik heb niets anders gezien dat de paarden er hellemaal nat onder vandaan komen... Maar ik zal er nu beter op gaan letten Knipoog

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:39

melissa_b schreef:
veel reacties op mijn vraag. echt cool. Ik ben er eens over na gaan denken. maar waarom als je die dignen wilt hebben rijd er niemand dan met trail pads. Die zien er t zelfde uit. En die blijven echt gegarandeert liggen. Ze zijn eigenlijk voor langen afstandritten gemaakt maar die nemen zeker ook het zweet goed op en het lucht goed. Het is van de zelfde kwaliteit gamaakt als die barebackpads.... echt goed spull....
Wat ik echt grappig vin van jullie reacties is dat heel veel mensen het tegen overgestelde van elkaar zegge. En ik moet zeggen op dit forum ben ik de eersten mensen tegen gekomen die er positief over zijn... Maar wees eerlijk wie koopt ze voor de kwaliteit? En wie koopt ze voor

- het merk
- De aparten kleuren (is trouwens ook bij veel anderen merken)
- omdat het in is?
- omdat er anky opstaat inplaats van bijv. parelli, happy valley enz...



Al stond er het merk prullenbakafval op, dan kocht ik zo omdat ik tevreden ben over de kwaliteit. Het is leuk mee genomen dat er Anky op staat maar der had net zo goed mijn naam op mogen staan hoor Knipoog

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:39

melissa_b schreef:
veel reacties op mijn vraag. echt cool. Ik ben er eens over na gaan denken. maar waarom als je die dignen wilt hebben rijd er niemand dan met trail pads. Die zien er t zelfde uit. En die blijven echt gegarandeert liggen. Ze zijn eigenlijk voor langen afstandritten gemaakt maar die nemen zeker ook het zweet goed op en het lucht goed. Het is van de zelfde kwaliteit gamaakt als die barebackpads.... echt goed spull....
Wat ik echt grappig vin van jullie reacties is dat heel veel mensen het tegen overgestelde van elkaar zegge. En ik moet zeggen op dit forum ben ik de eersten mensen tegen gekomen die er positief over zijn... Maar wees eerlijk wie koopt ze voor de kwaliteit? En wie koopt ze voor

- het merk
- De aparten kleuren (is trouwens ook bij veel anderen merken)
- omdat het in is?
- omdat er anky opstaat inplaats van bijv. parelli, happy valley enz...


Alsof iemand eerlijk gaat zeggen dat ze de Ankys alleen hebben omdat het in is..niemand is zo eerlijk.

Mijn reden is; ik las er veel over op Bokt, en wou 'm graag proberen. Vriendje had m gekocht voor mij voor kerst, vonk wel lief Ja
Maar nee, voor mij geen Anky pads meer. Lachen

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:11

melissa_b schreef:
veel reacties op mijn vraag. echt cool. Ik ben er eens over na gaan denken. maar waarom als je die dignen wilt hebben rijd er niemand dan met trail pads. Die zien er t zelfde uit. En die blijven echt gegarandeert liggen. Ze zijn eigenlijk voor langen afstandritten gemaakt maar die nemen zeker ook het zweet goed op en het lucht goed. Het is van de zelfde kwaliteit gamaakt als die barebackpads.... echt goed spull....
Wat ik echt grappig vin van jullie reacties is dat heel veel mensen het tegen overgestelde van elkaar zegge. En ik moet zeggen op dit forum ben ik de eersten mensen tegen gekomen die er positief over zijn... Maar wees eerlijk wie koopt ze voor de kwaliteit? En wie koopt ze voor

- het merk
- De aparten kleuren (is trouwens ook bij veel anderen merken)
- omdat het in is?
- omdat er anky opstaat inplaats van bijv. parelli, happy valley enz...


Hmm, ik koop ze ook voor de kwaliteit! Ik heb het met HH gehad, de kwaliteit voldoet blijkbaar niet aan mijn eisen. Knipoog M'n dekjes + pads zijn 'scheef', wat ik toch erg slordig vind. Ik heb dit nog nooit bij de Anky pads gehad. Lachen

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:26

Okee, ik ben heel erg eerlijk.
Ik heb al een reactie geplaatst dat mijn paard een gevoelige huid heeft, en bultjes op zijn rug had.
Ik wist natuurlijk niet dat die talgbultjes op zijn rug door het dekje kwamen.
Maar ik wilde altijd al graag een Anky-pad, omdat ik het gewoon mooi vind. 1 Anky-pad kan geen kwaad, toch? Ook omdat ik goede verhalen er over hoorde, maar vooral ook omdat ik het gewoon een mooi dekje vond, en stiekem ook een beetje door de naam Anky erop.

Na een week met het Anky-pad te hebben gereden werden die bultjes dus echt minder, en ben ik er zeker van dat het echt weg is gegaan door de pad, want heb een paar keer met een ander dekje gereden en die bultjes kwamen weer een beetje.

Voor mij geen andere pad dan een Anky, of PK-pad.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:39

Just_Miiesjj schreef:
Okee, ik ben heel erg eerlijk.
Ik heb al een reactie geplaatst dat mijn paard een gevoelige huid heeft, en bultjes op zijn rug had.
Ik wist natuurlijk niet dat die talgbultjes op zijn rug door het dekje kwamen.
Maar ik wilde altijd al graag een Anky-pad, omdat ik het gewoon mooi vind. 1 Anky-pad kan geen kwaad, toch? Ook omdat ik goede verhalen er over hoorde, maar vooral ook omdat ik het gewoon een mooi dekje vond, en stiekem ook een beetje door de naam Anky erop.

Goedzo, jij bent inderdaad eerlijk Ja
Stiekum vond ik dat ook wel grappig Bloos

Fijn dat de Ankys hielpen, maar als lagen de Ankys fijn op mijn paarden, zou mijn budget het nog niet toe laten om tig van die dingen te kopen..

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:59

Ik vind ze mooi. Ja
En mn pony heeft last van drukplekjes en wil ik in de toekomst alleen nog maar pads. Br pads zijn ook goed hoor. Ja

Jammer alleen dat de anky's zo duur zijn. Knipoog

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:01

Max heeft ook een hoge schoft en daarbij blijven ze wel goed liggen, maar ik heb een dressuur zadel, onder mijn veelzijdigheids zadel blijven ze voor geen meter liggen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:19

Skitter schreef:
Just_Miiesjj schreef:
Okee, ik ben heel erg eerlijk.
Ik heb al een reactie geplaatst dat mijn paard een gevoelige huid heeft, en bultjes op zijn rug had.
Ik wist natuurlijk niet dat die talgbultjes op zijn rug door het dekje kwamen.
Maar ik wilde altijd al graag een Anky-pad, omdat ik het gewoon mooi vind. 1 Anky-pad kan geen kwaad, toch? Ook omdat ik goede verhalen er over hoorde, maar vooral ook omdat ik het gewoon een mooi dekje vond, en stiekem ook een beetje door de naam Anky erop.

Goedzo, jij bent inderdaad eerlijk Ja
Stiekum vond ik dat ook wel grappig Bloos

Fijn dat de Ankys hielpen, maar als lagen de Ankys fijn op mijn paarden, zou mijn budget het nog niet toe laten om tig van die dingen te kopen..


Vind een paar kids van de pony club, die pads van Anky hebben en die niet op hun pony's passen. Vraag wat ze er voor willen hebben en je hebt zo 2 anky pads voor 20 euro Knipoog..
Ik zou zelf nooit een anky gekocht hebben, veelte duur! Kreeg hem voor kerst en ik ben zo tevreden over de pad dat ik inderdaad liever 3 anky pads heb dan 10 'normale' dekjes die acheraf gezien dus een stuk duurder zijn omdat je er meer van koopt. Och die 20 euro.. en zo liggen er 10 in je zadelkast.. Dus pak weg 200 euro, 3 Anky dekjes 150 euro. Ze slijten minder snel, minder vaak in de wasmachine en paard heeft geen last van talgbultjes en schuurplekken van een shabrak wat niet goed gewassen is en nog zweetplekken aan de binnenkant zitten. (hoewel ik nog 15 dekjes heb liggen daar niet van Knipoog maar die gaan iedere week in de machine en mijn anky pads 1x per maand.... Dus ja.. Kies zelf maar.

Zo kun je het natuurlijk ook nog bekijken.

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:22

bij mij liggen ze super, ze blijven lang goed, nemen goed vocht op, en ik vind ze mooi Lachen dus waarom zou ik ze niet kopen Knipoog

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:03

wjerdo schreef:
Al stond er het merk prullenbakafval op, dan kocht ik zo omdat ik tevreden ben over de kwaliteit. Het is leuk mee genomen dat er Anky op staat maar der had net zo goed mijn naam op mogen staan hoor Knipoog


Ja, of de naam van je paard! Dat zou een gat in de markt zijn, als je op eenvoudige wijze de naam van je paard daar in kon zetten Haha!

Ik zeg eerlijk dat ik ze koop omdat ik ze supermooi vind, vooral in combi met bijpassende bandages (al is dat dus even zoeken)...
Als dezelfde dekjes van Harry's Hoprse waren had ik ze net zo mooi gevonden.

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:08

Skitter schreef:
Just_Miiesjj schreef:
Okee, ik ben heel erg eerlijk.
Ik heb al een reactie geplaatst dat mijn paard een gevoelige huid heeft, en bultjes op zijn rug had.
Ik wist natuurlijk niet dat die talgbultjes op zijn rug door het dekje kwamen.
Maar ik wilde altijd al graag een Anky-pad, omdat ik het gewoon mooi vind. 1 Anky-pad kan geen kwaad, toch? Ook omdat ik goede verhalen er over hoorde, maar vooral ook omdat ik het gewoon een mooi dekje vond, en stiekem ook een beetje door de naam Anky erop.

Goedzo, jij bent inderdaad eerlijk Ja
Stiekum vond ik dat ook wel grappig Bloos

Fijn dat de Ankys hielpen, maar als lagen de Ankys fijn op mijn paarden, zou mijn budget het nog niet toe laten om tig van die dingen te kopen..


Vind een paar kids van de pony club, die pads van Anky hebben en die niet op hun pony's passen. Vraag wat ze er voor willen hebben en je hebt zo 2 anky pads voor 20 euro Knipoog..
Ik zou zelf nooit een anky gekocht hebben, veelte duur! Kreeg hem voor kerst en ik ben zo tevreden over de pad dat ik inderdaad liever 3 anky pads heb dan 10 'normale' dekjes die acheraf gezien dus een stuk duurder zijn omdat je er meer van koopt. Och die 20 euro.. en zo liggen er 10 in je zadelkast.. Dus pak weg 200 euro, 3 Anky dekjes 150 euro. Ze slijten minder snel, minder vaak in de wasmachine en paard heeft geen last van talgbultjes en schuurplekken van een shabrak wat niet goed gewassen is en nog zweetplekken aan de binnenkant zitten. (hoewel ik nog 15 dekjes heb liggen daar niet van Knipoog maar die gaan iedere week in de machine en mijn anky pads 1x per maand.... Dus ja.. Kies zelf maar.

Zo kun je het natuurlijk ook nog bekijken.
[/quote]

Zo kan je het inderdaad ook bekijken Knipoog

Mijn paard is groter dan 1.70 (weet niet precies hoe groot ie nu is, hij is wel wat gegroeid), en heeft dus ook een aardige schoft. En ze liggen gewoon goed Lachen

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:16

Ik ben dan wel benieuwd waar men die negatieve dingen hoort. Het kan zijn dat ze niet goed liggen op je paard (dat hoor je inderdaad), maar als dat niet het geval is zijn het super dekjes. Ze nemen juist heel goed het zweet op en wat ik een bijkomend voordeel vind: ze blijven prachtig ook na tig keer wassen. Ieder ander katoenen dekje verschiet van kleur en is na een paar keer wassen al valer. De Anky-pads blijven prima in model én van kleur. Niemand zegt dat iemand Anky-spullen moet kopen, maar als je het op de lange termijn bekijkt vraag ik me af wie er nu duurder uit is: degene die goedkope dekjes koopt en die er na zeer korte tijd al verwassen uit zien (en kleddernat op je paard liggen) of de duurdere Anky-pads die gewoon jaren meegaan. Nou, dan is mijn keuze snel gemaakt.... Overigens gaan mijn Anky-pads na 2 of 3 keer rijden in de was en dat betekent dus héél vaak wassen (maar ja inmiddels heb ik er 10, dus per dekje valt dat dan weer mee..). Hetzelfde vind ik gelden voor andere Anky-artikelen. De halsters blijven bijv. supermooi, ook als je ze vaak gebruikt. Drie weken geleden wonnen we een HH-halster en dat ziet er na een paar keer gebruiken al niet meer uit.....