Wie rijdt er ook met de safestyle beugels???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie rijdt er ook met de safestyle beugels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 08:01

Een elastiek geeft echt geen sterkte/ steun.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:06

Jaahwel.. maar in die beugels met een elastiek kun je nog blijven hangen en die openklapbare ook.. als je er achterover afvalt blijf je erin hangen.. probeer maar eens uit.. dat is heel gemakkelijk te testen. Safestyle is dus de enige stijgbeugel waar je met geen enkele mogelijkheid in kunt blijven hangen.

Er was een vraag waarom zit de opening aan de binnenkant.. nou dat mag je zelf weten als jij hem liever aan de buitenkant hebt kan dat ook.. hetzelfde effect.. alleen wij vinden het zo mooier..

(Er komt ook een safestyle beugel uit met vering en een heel mooi systeem.. hier kan ik jammer genoeg nog niet veel over zeggen)

We zijn er over bezig de Safestylebeugels goedkoper te maken.. hier volgt snel informatie over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:28

Als ik erachter over af donder gaat hij nog steeds open als ik met mijn voet hang, daar waar hij open kan.
Idem met de safety.
Verder heb ik ook nog altijd die veiligheidshaakjes aan mijn zadel Haha!

Verder hang je gewoon eerder aan de buitenkant van je beugel dan aan de binnenkant

En zijn de safety niet a-symetrisch?
Dan kun je ze niet eens omdraaien.

Verder hoop ik dat je hier niet de commercieel doet, want dat kan beter in een topic op EA-CO

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:33

Kawa: ik sluit me weer eens helemaal bij je aan Haha!
Als ik met de quikouts op een of andere manier zo val dat ik niet bij de opening kom, dan kom ik daar bij de safestyle beugels ook niet.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 00:18

Ik doe hier niet commercieel, maar er zijn veel vragen over deze beugels... en die wil ik graag beantwoorden..

Maar je kunt ze wel omdraaien...

Met de quikouts zijn er manieren dat ze niet openklappen... maar iedereen moet rijden met wat ze het fijnste vinden...

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:56

Voor meer info over safestyle... mailen naar ***

Moderatoropmerking:
Commercieel, kan op EA-CO
Nogmaals en en er komt een slotje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-06 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: mail adres verwijderd

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:04

Ik vindt het ook niks. Vindt ze niet mooi en lijken me zelf gevaarlijk als er eens echt wat gebeurt, dus niet springen maar echte bokpartijen enz. Ook ik heb hele korte pootjes en weet zeker dat ik me paard daar bij zou kunnen raken met die spoor of hoe je het noemen wil. Heb zelf de sprengers en die bevallen
me super.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:05

Die knop kan hoe dan ook geen spoor zijn!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:28

Waarom kan dat dan niet volgens jou? Ik wil het best aannemen hoor maar ik zie hoe dan ook een duidelijke knop zitten. Op de site wordt dit stukje zelfs omcirkeld dus het zal er wel bewust zitten.

Ik snap alleen absoluut het nut er niet van en ik zie (en velen met mij) alleen het nadeel ervan.
Maar ja, wie weet vind ik de "nieuwe" versie wel mooi en zie ik daar geen negatieve punten in Knipoog

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 02:02

Dat stukje is om je voet tegen te houden dat je ze niet kwijtraakt.. en het zit er bij een gewone beugel ook alleen loopt dan door tot boven..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:36

Iedereen moet inderdaad rijden met wat ie 't fijnste vind, gelukkig hebben we niet de verplichting om een bepaalde (dure) beugel te kopen. Ik heb ze zelf trouwens ook, ik vind het fantastische beugels. Had ik de volle prijs moeten betalen, dan had ik ze waarschijnlijk niet nieuw gekocht en gewacht op een tweedehandsje. Met die "knop" raak ik mijn paard niet, net zo min als met een gewone beugel. Ik denk dat de reden dat de opening aan de binnenkant zit inderdaad voor 't uiterlijk is, ik geloof niet dat het praktisch gezien veel uitmaakt of hij binnen of buiten zit, je bent er bij deze beugel toch zo uit als het moet. Ik heb ze gekocht omdat ik met normale beugels altijd op mijn tenen reed, angst om erdoor te schieten, en ik ging er dus niet beter van zitten. Met een veiligheidsbeugel is dat probleem opgelost, maar het had natuurlijk ook een andere veiligheidsbeugel kunnen zijn, deze sprak mij echter 't meeste aan! Ze zijn wel vrij zwaar, maar ik denk dat je voor een constructie als deze wel degelijk materiaal moet gebruiken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:31

kaj schreef:
Maar ja, wie weet vind ik de "nieuwe" versie wel mooi en zie ik daar geen negatieve punten in Knipoog

En die zullen nog wel weer duurder zijn. De prijs is voor mij gewoon wel belangrijk. Als ik veilig kan rijden voor 40 euro, dan geef ik geen 119 euro uit.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:38

Hihi ik waarschijnlijk ook niet hoor Germie Haha!
Maar ja ik wilde toch ook wat positief toevoegen aan mijn post Haha!
En Valesco_S: je hebt nog steeds niet verteld waarom die knop geen spoor kan zijn? Want aan gewone beugels zit geen knop hoor. Als je de beugels andersom zou hangen dan is dat probleem op zich al opgelost maar ik blijf het maar een vreemd ding vinden. En ik ben dan ook erg benieuwd waarom dit volgens jou geen "spoor" kan vormen.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:42

omdat je hier je paard niet mee raakt.. doe je bij een gewone beugel toch ook niet...

roodgrapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:50

Luisteren naar potentiele klanten kan verhelderend zijn en de omzet gigantisch verhogen. Goedkopere beugels -65euro vind ik nog niet echt goedkoop- zorgen voor een veel hogere afname. Laten uitproberen met geld teruggave is ook een optie. Ik weet niet hoe groot jullie financiele belang erbij is. Er zijn al vele nieuwe producten van de markt genomen omdat de koper er minder voor wil geven dan de verkoper in gedachten had.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:03

Ik ben het helemaal met je eens @roodgrapje.

Stijgbeugels vervang je eigenlijk nooit. Je doet er net zo lang mee als dat het zadel meegaat.
Als ik nu nieuwe nodig had dan zou ik ze misschien wel kopen. Mits ik er goede dingen van hoor van meerdere ruiters.
De prijs is veel te hoog om het eens even te proberen.
Persoonlijk heb ik er nog niemand mee zien rijden.
Zelf in de ruitershop heb ik ze niet gezien. Ook niet naar gezocht hoor.
Ik zou ze persoonlijk wel eens willen proberen maar heb momenteel niet echt het geld er voor om nieuwe aan te schaffen.
Paardrijden is al zo duur. Stoom uit je oren

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:09

De safestyle beugels zijn gewoon hetzelfde als normale beugels.. daarmee belemmer je je paard tog ook niet.. er is alleen een stuk ertussen uit en geeft werking tot een betere beenligging..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:10

Juist omdat er een stuk tussenuit is en daar een knop zit, kan dit werken als een spoor.
Iets wat 1 geheel nooit kan doen.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:27

Maar daar zit geen knop of heb je ze nog niet in je handen gehad..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:48

Omdat ik ze niks vind, heb ik ze maar niet in handen gehad?

Het is maar wat je geen knop vind Lachen
Als je je been optrekt trek je dat erin.
Heb je korte benen, groot paard, en je doet netjes zoals het hoort je tenen naar binnen, zit dat er in.

http://www.safestyle.nl/index.asp?taal_id=1
Lijkt me heel logisch.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:33

Neeh hoor.. Er rijden mensen mee die erg klein zijn op een groot paard en hebben er geen last van.. iedereen die ze heeft ziet en merkt dat die knop geen spoor kan vormen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:02

Ik heb geen last van die "knop", aangezien mijn voetjes een stukje onder mijn paard uitsteken. maar ik geloof niet dat het een spoorwerking heeft. Mij lijkt dat áls je je paard er al mee raakt, dat het dan niet erger aankomt als wanneer je er met een gewone beugel tegenaan komt. Waarom zou iemand (bewust) een beugel met ingebouwd spoor ontwikkelen...

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:28

Die knop is geen spoor die is zo afgewerkt dat het glad en rond is.. al zou je je paard er mee raken voelt het als een gewone beugel aan..

en het is bewezen dat je dit de enige beugel is waar je echt niet in kunt blijven hangen..
met quikouts kun je er in blijven hangen omdat hij alleen open gaat als er druk op de zijkant komt..
met die stiek daar kunnen je voeten ook niet altijd uit enz...

Je kunt het zelf probere om ze aan je voeten ze doen en er op elk punt eens uit probere te gaan.. je zult zien dat ij veel veiligheidsbeugels dit niet op alle manieren kan...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:48

Maar Valesco: bij de safestyle kun je er toch ook alleen aan de zijkant uit? Dit is niet anders dan bij de safestyle hoor. En ik denk toch dat ik eerder naar de buitenkant van het paard val, dan naar de binnenkant. Dus ik zie echt niet in hoe ik bij de safestyle makkelijker uit de beugel kom dan bij de quickouts.
Als jij quikouts hebt getest die niet open gingen dan vraag ik me toch echt af hoe je dit gedaan hebt? Ten eerste kun je dit natuurlijk niet op de grond doen want er is wel een enorm verschil of ik onder een beugel hang, of er bovenop sta. Plus als je de beugels netjes onderhouden hebt en geen verroeste exemplaren uit de middeleeuwen hebt, gaan ze vrij makkelijk open. En er is geen mogelijkheid dat je in de beugel blijft hangen als deze openschieten aangezien het voetgedeelte ook meeklapt. Dus in dit aspect vind ik ze zelf veiliger dan alle andere veiligheidsbeugels. Want je wordt uit de beugel geduwd als het ware.
Maar goed, meningen verschillen nu eenmaal, jij vind ze mooi en zegt dat het de enige veilige beugels zijn: ik (en anderen) ben het hier niet mee eens. No hard feelings verder Lachen