Ik zoek een GOEDE zadelmaker!! Merkzadel probleem..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Ik zoek een GOEDE zadelmaker!! Merkzadel probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:24

de zadels van Hulsebos komen compleet uit Engeland heb ik gehoord... Lips are sealed

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:29

Wat ik trouwens wel grappig vind ik dat heel veel mensen reageren met "heb ik gehoord" ..

Niemand reageerd met het feit dat er nu eindelijk wel service geboden word.(zie verhaal Trisca, er word zelfs een nieuw zadel gemaakt)
Ik heb zelf ook problemen met m'n zadel in combinatie met mijn paard. Jan is hier geweest met z'n partner en vooral zijn partner kwam heel sympatiek over. Ze is engels, maar probeerde alles duidelijk uit te leggen. Ze gaven toe dat mijn zadel idd scheef gedrukt is op de kussens. Mijn paard heeft een scheef bekken (klopt, dat is door mijn fysio ook gezegd) en daardoor drukt hij mij meer op rechts en is dus dat rechtse kussen platter. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat dit na 2/3 maanden al gebeurd, maar dat even terzijde.
Ik ga nu iemand laten komen om mijn paard z'n bekken recht te zetten en vervolgens komt Jan hulsebos terug om het zadel zo op te vullen dat het weer goed ligt.
Ze hebben hier 2 uur rondgelopen zonder kosten in rekening te brengen, en dat was in mijn ogen wel een positief punt.

De opmerking die ik ergens las over dat hulsebos zadels kwalitatief hetzelfde zijn als Rossner zadels ben ik het dus ECHT niet mee eens! IK heb zowel een (bijna nieuwe) JC hier liggen als een hulsebos en het leer van de hulsebos is echt 1000 malen beter (zachter soepeler)dan de JC. (en JC is toch echt te vergelijken met rossner)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:03

ik weet wel zeker dat het leer er vandaan komt, de rest heb ik inderdaad gehoord..

Verder vind ik ook de service van Hulsebos tot nu toe goed, ze maken inderdaad een nieuw zadel.

Daarom heb ik het hier ook neer gezet. Zo kunnen ze ook zijn. En ik hoop dat die wel past Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:45

trisca schreef:
ik weet wel zeker dat het leer er vandaan komt, de rest heb ik inderdaad gehoord..

Verder vind ik ook de service van Hulsebos tot nu toe goed, ze maken inderdaad een nieuw zadel.

Daarom heb ik het hier ook neer gezet. Zo kunnen ze ook zijn. En ik hoop dat die wel past Knipoog

Als jij de schoen past..prima.. maar ik had het niet direct over jou.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 01:04

Kootstra uit Groningen is één van de beste zadelmakers uit NL. hij heeft jarenlange ervaring, een echte ouderwetse vakman!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:05

merrieveulen schreef:
Kootstra uit Groningen is één van de beste zadelmakers uit NL. hij heeft jarenlange ervaring, een echte ouderwetse vakman!

Ben bang dat hij dat zadel niet gaat aanpassen. Hij weigert met dit soort zadels te werken. Ik kom al jaren bij hem (ik ken hem ondertussen wel een beetje Knipoog ).

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:46

ik ben inderdaad met mijn Hulsebos ook bij hem geweest. Had er daarna helemaal geen vertrouwen meer in. De boom was volgens hem scheef en dat was de basis voor een goed zadel. Dat zou die van mij dus nooit meer worden..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:05

Iemand die een goede zadelmaker in Belgie weet? Want het gaat hier waarschijnlijk allemaal om nederlandse zadelmakers veronderstel ik.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:12

trisca schreef:
ik ben inderdaad met mijn Hulsebos ook bij hem geweest. Had er daarna helemaal geen vertrouwen meer in. De boom was volgens hem scheef en dat was de basis voor een goed zadel. Dat zou die van mij dus nooit meer worden..

Geen vertrouwen in Hulsebos of in Kootstra? Blond

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:15

beantsje schreef:
trisca schreef:

Geen vertrouwen in Hulsebos of in Kootstra? Blond

Kootstra had geen vertrouwen dat hij van mijn Hulsebos nog iets nuttigs kon maken Bloos Ik had dus helemaal geen vertrouwen meer in mijn Hulseboszadel Knipoog

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:27

hallo:)
Ik heb dit topic een tijdje gevolgd. En ik zoek ook een goede zadelmaker! Ik ga er eentje op maat laten maken. Ik heb veel over triest gelezen en hem gebeld maar hij neemt niet op, weet iemand of hij op vakantie is? Hij is al 2 weken niet te berijken, via zijn oude nummer die volgens mensen het nog doet. (wegens zijn verhuizing:)
Ik las ook veel goeds over Harnesmaker. Heb hem opgezocht op bokt. En kwam uit op een site. www.passendzadel.nl .Maaar zijn naam was daar Patrick Bolsterlee. Mijn vraag is dus is dat Harnesmaker waar jullie het over hadden.?
Ik zoek echt met spoed iemand die een goed zadel kan aanmeten op mijn paard.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:56

Ja

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:19

Ik TEM, dit is een oud topic(laatste reactie was meer als een jaar geleden), Srtha je had harnessmaker ook gewoon kunnen PMen met deze vraag of op de site kunnen kijken aangeven in zijn profiel of in het onderschrift

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:31

van triest is inderdaad moeilijk te bereiken op het moment... in de morgen (tussen 8 en 9 ofzo) en 's avonds (na half negen) heb je de beste slagingskans, hihi!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:19

Topic is ruim een jaar oud, voortaan idd gewoon even een pb sturen ipv een oud topic omhoog te halen Knipoog
Hier een slotje.