Vonnie84 schreef:Omdat ik het echt niet meer weetHet zadel blijft achterover kieperen, ook al heb ik nu de breedste boommaat van Euroriding.
Ik heb 2 verschillende optie's:
- een nieuw/tweedehands zadel;
- in mijn eigen zadel flair laten bouwen (zonder garantie dat het dan wél goed ligt).
Mijn zadel heb ik nieuw gekocht in januari dit jaar. Maar ik ben nu echt een beetje radeloos. Ik wil het nu eindelijk eens goed hebben. Zowel voor m'n paard, voor mezelf, voor alle mensen om me heen (die worden er ook al gek van) en m'n portomonee.
Arie Boer zal ws. weigeren hier Flair in te bouwen omdat hij Euroridingzadels echt vreselijk vindt. Ik heb er geen oordeel over, maar ik weet wel dat hij er geen goed woord voor over heeft. Het probleem van naar achter kantelende zadels ligt volgens hem niet persé aan de maat van de boom, maar aan de vulling van het zadel rond de schouder. Om het effect van veel wrong te vergroten, wordt het zadel helemaal naar beneden toe afgevuld waardoor het als het ware op de schouder blijft staan. Hoerdoor heeft je paard weinig schoudervrijheid en kiept het altijd naar achter.
Ik heb een euroriding gehad en had hetzelfde probleem. Kende Arie toen nog niet en na 10 keer aan laten passen heb ik de moed zelf opgegeven en het ingeruild voor een KN die wel goed lag, maar die rot zat. Ik heb nu een Ideal en ook daar heb ik dit probleem (dit vindt Arie het op een na slechtste zadel in zijn prijsklasse