Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jessje schreef:MyFee schreef:vertel maar eens, wat houdt proffessioneel dan in? In je onderschrift staat L+4, sorry maar als dat het hoogste is wat je rijdt, dat kun je toch moeilijk proffessioneel noemen? (Geen aanval he, jij geeft aan dat anderen niet weten wat proffessioneel is, ik zeg gewoon dat dat voor mij niet L+4 iswacht even..volgensmij weten er een paar niet wat professioneel inhoudmaarjah..doet er niet toe!! één uur per dag in de wei, is lang genoeg als je elke dag traint..dus
en wat denk je, dat Salinero de wei in komt? Welnee! Om blessures te voorkomen! Op de havikerwaard gaat ook geen enkel paard de wei/paddock in..*wel de veulens natuurlijk* maarjah..en peesbeschermers voor 2 uur per dag (nog niet eens 2 uur achter elkaar) is echt niet lang, en daar komen zeker geen drukplekken van..*of broeierig gedoe* Wat ik wel doe soms, is voor de afwisseling met bandages rijden..
k ben gwoon super voorzichtig op mn paard..en ik wet dat er wel meer zijn
![]()
)
Ik zeg ook niet dat een uur per dag niet genoeg is, maar als je paard al genoeg getraind heeft gaat hij normaal ook niet zo ongelooflijk gek doen dat peesbeschermers nodig zijn
In de paddock vind ik logisch, daar zet je je paard echt in om eens uit te razen, maar als je paard al goed heeft getraind en dan mag hij een uurtje in de weide dan gaan ze niet meer heel gek doen eens ze de weide gewend zijn (dus als ze elke dag dit uurtje hebben) maar gewoon grazen hoor.
Op de duur kun je ze altijd omdoen he, ik heb een merrie die zich soms zo kan opwinden als er een paard weggaat of aankomt dat ze rondjes gallopeert in de stal (ja we hebben wel grote stallen) dus ik zou ze dan ook al peesbeschermers kunnen omdoen...
En bandages om het minder broeierig te maken dan met peesbeschermers
MyFee schreef:wacht even..volgensmij weten er een paar niet wat professioneel inhoudmaarjah..doet er niet toe!! één uur per dag in de wei, is lang genoeg als je elke dag traint..dus
en wat denk je, dat Salinero de wei in komt? Welnee! Om blessures te voorkomen! Op de havikerwaard gaat ook geen enkel paard de wei/paddock in..*wel de veulens natuurlijk* maarjah..en peesbeschermers voor 2 uur per dag (nog niet eens 2 uur achter elkaar) is echt niet lang, en daar komen zeker geen drukplekken van..*of broeierig gedoe* Wat ik wel doe soms, is voor de afwisseling met bandages rijden..
k ben gwoon super voorzichtig op mn paard..en ik wet dat er wel meer zijn
![]()
@ Urielle: welnee...dat heb ik niet gezegd hoordat maak jij er van!! Ik zeg gewoon hoe het er bij mij voor staat..
xx