Waar en wanneer gebruiken jullie peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Waar en wanneer gebruiken jullie peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:25

Sinds een tijdje tijdens het rijden en losgooien. IN het land gaat ze gewoon zonder (geen broeibroei). Ik vind het eigenlijk maar niets die peesjes, maar ik heb zat wondjes gehad met die rare vos, en heb er een beetje een 'angstje' voor ontwikkeld. Maar goed, ik vind dat zweterige onder die dingen ook niet geweldig.... doe het enkel daarom tijdens het rijden en losgooien en niet te lang.

Naambordje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:25

jessje schreef:
MyFee schreef:
wacht even..volgensmij weten er een paar niet wat professioneel inhoud maarjah..doet er niet toe!! één uur per dag in de wei, is lang genoeg als je elke dag traint..dus en wat denk je, dat Salinero de wei in komt? Welnee! Om blessures te voorkomen! Op de havikerwaard gaat ook geen enkel paard de wei/paddock in..*wel de veulens natuurlijk* maarjah..en peesbeschermers voor 2 uur per dag (nog niet eens 2 uur achter elkaar) is echt niet lang, en daar komen zeker geen drukplekken van..*of broeierig gedoe* Wat ik wel doe soms, is voor de afwisseling met bandages rijden.. k ben gwoon super voorzichtig op mn paard..en ik wet dat er wel meer zijn
vertel maar eens, wat houdt proffessioneel dan in? In je onderschrift staat L+4, sorry maar als dat het hoogste is wat je rijdt, dat kun je toch moeilijk proffessioneel noemen? (Geen aanval he, jij geeft aan dat anderen niet weten wat proffessioneel is, ik zeg gewoon dat dat voor mij niet L+4 is )

Ik zeg ook niet dat een uur per dag niet genoeg is, maar als je paard al genoeg getraind heeft gaat hij normaal ook niet zo ongelooflijk gek doen dat peesbeschermers nodig zijn
In de paddock vind ik logisch, daar zet je je paard echt in om eens uit te razen, maar als je paard al goed heeft getraind en dan mag hij een uurtje in de weide dan gaan ze niet meer heel gek doen eens ze de weide gewend zijn (dus als ze elke dag dit uurtje hebben) maar gewoon grazen hoor.
Op de duur kun je ze altijd omdoen he, ik heb een merrie die zich soms zo kan opwinden als er een paard weggaat of aankomt dat ze rondjes gallopeert in de stal (ja we hebben wel grote stallen ) dus ik zou ze dan ook al peesbeschermers kunnen omdoen...

En bandages om het minder broeierig te maken dan met peesbeschermers

Wie zegt dat ze NA het rijden in de wei gaat? En wie zegt dat ik ALLEEN nog maar L1 heb gereden? Dus je kunt dit niet zeggen, omdat je er verder helemaal niks vanaf weet..
Bandages werken anders dan peesbeschermers, geven minder bescherming..dus ook DAT is niet correct..

Voortaan zou ik maar is goed lezen wat je typt, voordat je iemand bekritiseert..

Naambordje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:28

ik zet een slotje op dit onderwerp, omdat het totaaaal uit de hand loopt..ik heb ook geen zin om mensen bij me te roepen die wel weten wat ik gereden heb en dat ik professioneel train en een uitzonderlijk paard heb..dusss

Bedankt voor de mensen die normaal reageerden en gewoon antwoord gaven op mijn vraag!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:32

Niemand zegt dat jij alleen nog maar L1 gereden hebt, maar in je onderschrift staat alleen de score van je L1-paard dus wij nemen aan dat het dat paard is waar het om gaat. En het jonge paard van de GP-ruiter bij ons op stal komt ook gewoon lekker buiten hoor, hoe ze het met haar GP-paard doet weet ik niet, die staat ergens anders. Er bestaat toch wel een verschil in hoe je paarden behandelt die nog jong zijn en alles nog waar moeten maken en de bewezen toppers. Ik ben overigens wel benieuwd wat je verder dan nog hebt gereden, mag evt. via PB.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:44

peesjes knellen ook zo vaak te beentjes af, als ze met elatiek zijn, nog sneller, ook als er zand tussen zit, en het gaat schuren, daar ben ik altijd bang voor, dat soort dingen. Met springen vind ik het een heel ander verhaal, dan kan je paard echt op zijn zijn benen schoppen bij de landing. Maar een paard kan toch gewoon lopen zonder zichzelf te verwonden?! Maarja, ieder zijn ding, ook zijn er natuurlijk paarden die zijn eigen benen meteen openmeppen, vind ik weer een ander verhaal.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:46

Bij mijn pony gaan de peesjes om tijdens het rijden en longeren, voor de rest niet.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:46

Ik val jou niet aan, jij geeft aan dat wij niet weten wat professioneel rijden is, ik vraag wat dat volgens jou dan inhoudt (waar je geen antwoord op geeft)

Jij geeft aan dat je het onprofessioneel vind om paarden zonder peesbescherming in de weide te zetten, ik ga daar tegenin mét argumenten.

Ik ben het zelfs met je eens dat paarden die echt intensief getraind worden niet de hele dag op de weide hoeven en ik wil gerust geloven dat je professioneel bent, maar de meeste professionals zetten hun jonge paarden wél veel meer op de weide en ik ga er dan maar vanuit dat dat L-paardje een jong paard is, want ik zie een professional niet met een 15-jarig L1 paardje rijden, behalve in opdracht (maar je geeft aan dat het je eigen paardje is)
Ik zeg nergens dat ik denk dat je ALLEEN nog maar L1 hebt gereden, maar ik ga er wel van uit dat je dit op dit moment rijdt. Moest je ZZ-GP zijn had je dat vast wel in je onderschrift gezet

Dat over die bandages zei ik alleen omdat jij zei dat je om het minder broeierig te maken, je soms met bandages rijdt. Maar onder bandages is het meestal warmer dan met peesjes, dus dat argument slaat gewoon nergens op.

En je kunt geen slotje zetten op je topic omdat je antwoorden krijgt die je niet aanstaan, ik vind niet dat ik iets heb verkeerd gezegd, ik ben niet persoonlijk en ik verdedig mijn mening met argumenten, het staat je vrij om hetzelfde te doen

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:31

MyFee schreef:
wacht even..volgensmij weten er een paar niet wat professioneel inhoud maarjah..doet er niet toe!! één uur per dag in de wei, is lang genoeg als je elke dag traint..dus en wat denk je, dat Salinero de wei in komt? Welnee! Om blessures te voorkomen! Op de havikerwaard gaat ook geen enkel paard de wei/paddock in..*wel de veulens natuurlijk* maarjah..en peesbeschermers voor 2 uur per dag (nog niet eens 2 uur achter elkaar) is echt niet lang, en daar komen zeker geen drukplekken van..*of broeierig gedoe* Wat ik wel doe soms, is voor de afwisseling met bandages rijden.. k ben gwoon super voorzichtig op mn paard..en ik wet dat er wel meer zijn

@ Urielle: welnee...dat heb ik niet gezegd hoor dat maak jij er van!! Ik zeg gewoon hoe het er bij mij voor staat.. xx

Nou ik ken de nodige mensen die niet alleen professioneel trainen , maar ook nog eens professioneel rijden, waarvan de paarden toch echt meer dan 1 uurtje op de wei komen

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:08

Als je toch professioneel traint en een uitzondelijk paard hebt etc, geef er dan wat meer uitleg over ipv aan te vallen. Mag toch iedereen weten dan.

Ik ken ook verschillende ruiters die hoger in zowel de dressuur-als springsport rijden, en geeneen die beweert dat een paard max. 1 uur per dag buiten mag. Zullen wel dagen zijn dat de paarden niet buiten komen of minder dan een uur, maar dat ligt dan aan het weer of concours or whatever.

Trouwens als je stiften onder de ijzers hebt, kan je ze beter hoefschoentjes aan doen. Kunnen ze met de achterhoeven niet op de hoefballen/kroonrand trappen.

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:34

ZUcht weer eentje die denkt dat die het hoogste vna het hoogste gereden heeft en dr L paard proff. getraind meot worden :S En als je nog L mag starten zal je egt niet zo hog gereden hebben maargoed zal wel aan mij liggen.. Blij dat ik jou paard niet ben enne ik heb ook geen gewon paard hoor Dat van mij is een Barbie paard. maar hij komt wel een paar uur per dag op het land net als me andere paarden ook al is het me Barbie paard

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:34

Het liefst gebruik ik ze alleen bij jonge paarden en als ik ga springen of naar buiten ga.
En natuurlijk als ze strijken of aantikken.

Maar bijna iedereen van wie ik zn paard rijd wil dat ze met bescherming worden gereden.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:39

met springen en buitenrijden

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:27

Altijd, alleen op de wei niet. Strijkappen varieerd, en springschoenen ook.

Figo_Frvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:01

*Springen
*Longeren
Verder eigenlijk niet want hij tikt zich nog nooit aan (afkloppe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:21

In de wei lekker zonder. Ik rijd op mijn paardje wel met peesbeschermers, altijd, wat ik ook doe, dit omdat hij in de draf de neiging heeft met zijn achterbenen zijn voorbenen aan te tikken. Niet constant, maar soms draaft 'ie een beetje onbenullig en dan hoor je regelmatig wat getik tegen de peesbeschermer. Voor mij genoeg reden om voorlopig in ieder geval met te rijden.

Met longeren doe ik ze om dezelfde reden ook om. Dit doe ik niet met alle paarden, bekijk het gewoon per paard. Jonge paarden longeer ik hoe dan ook met peesbeschermers.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:26

Bah ik vind je maar een arrogante troela...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:34

Ik gebruik peesbeschermers altijd tijdens het rijden, omdat m'n pony vrij vaak z'n pezen aan tikt. En soms gebruik ik ze in de trailer als het echt te warm is voor transportbeschermers ( maar dan doe ook wel is geen peesbeschermers om )

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:05

Sinds kort doe ik toch wat vaker peesbeschermers om.
Bij Kylan met rijden omdat hij nu toch achter meer aan de bak moet, daardoor tikt hij soms aan. Hij heeft nu ook standaard springschoenen om met rijden en in de wei. Op wedstrijd rij ik ook altijd met peesbeschermers+springschoenen los. Tussen de 2 proeven in gaan de beschermers ook weer om.
Joep moet alleen met springen en op de wei peesbeschermers, achterbeenbeschermers en springschoenen aan. Soms is ie nog wat lompig en ik ben liever te voorzichtig.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:29

ik gebruik ze altijd met rijden en ook strijklappen achter...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:14

Ehm alleen met rijden peesbeschermers...en als ik ga buitenrijden hangt het ervan af, wordt het een lekker rustig ritje dan wil ik ze wel eens aflaten. Ook met mennen gaan ze om.

Soraya92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:16

Ik doe ze om met rijden , maar ook niet altijd ! Zowieso zonder op het land of met losgooien in de bak e.d , het gaat broeien en ik heb genoeg paarden gezien met van die lelijke witte strepen !

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:19

Die van mij heeft ze wel maar heeft ze alleen om als ze gesprongen wordt. Soms wordt ik aangesproken met longeren, goh wist je dat ze geen peeskappen om heeft?? Jah duh dat weet ik. Waarom moet een paard altijd peeskappen om hebben. Laat ze lekker op hun eigen benen lopen.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:10

Heb 1 keer mee gemaakt dat me paard der vandoor ging en geen peesbeschermers om had en meteen zware pees blesure had dus voor mij nooit meer!!!

Dus ja als weer ga rijden doe ik ze echt om desnoods moet ik ze zelf kopen wil dit niet nog eens op me geweten hebben

Dusi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:10

Die van 13 heeft eigenlijk nooit geen peesbeschermers om, die let wel op hoe ze haar voeten neerzet. Die van 4 heeft ze alleen een tijdje met longeren en rijden omgehad omdat hij erg diep onder zette. Nu zijn zijn hoeven iets anders bekapt en kan hij weer lekker zonder.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:04

Met longeren en rijden heeft mijn paard altijd peesbeschermers om voor en achter van Veredus met die magetiserende werking en dat werkt voor ons super. Daarnaast heeft hij springschoenen om omdat hij zo lomp is op zijn eigen ijzers te gaan staan en ze dan aftrapt.

In de wei heeft mijn paard geen peesbeschermers om, wel weer springschoenen. Onze paarden staan allemaal op een afgezet klein stukje weiland waarvan ik verwacht dat ze zich lekker rustig houden. Ik vind het dan niet nodig om ze in te pakken, daarnaast trekt mijn paard ze kapot op de wei. Hij wil ze er dan afhalen en gaat net zo lang door totdat ze kapot zijn. De springschoenen zitten ook regelmatig weer boven zijn knie.