liesje23 schreef:Ik denk dat er met elke zadelmaker wel wat aan de hand is.
Mee eens, dat is ook een verweer van Hulsebos als je zegt dat je er een ander naar hebt laten kijken. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Jammer dat er niet veel zadelmakers zijn waar je echt op vertrouwen kunt. Ik heb er nu meerdere meegemaakt en bij een groot deel ( ik zeg niet allemaal
) is het verkopen belangrijker dan goed passen.
liesje23 schreef:Ik hoor veel mensen die wel tevreden zijn over Hulsebos, maar dit zijn allemaal paarden die al uitgegroeid waren, service is goed. De negatieve verhalen die ik hoor, dat zijn de zadels die niet meer passen omdat het paard hoger in de sport loopt, lange tijd op rust heeft gestaan, of een blessure/medisch niet in orde is.
Sorry hoor, maar mijn zadel heeft vanaf het begin niet goed gelegen. Binnen 2 dagen was al duidelijk dat het zadel veel te veel klapperde en naar voren schoof. Ik heb toen meteen gebeld en kreeg het advies om het even 2 weken aan te kijken .Dit gedaan maar het probleem bleef. Jan is toen gekomen en heeft er een voorsingelsysteem ingezet om te voorkomen dat het naar voren schoof. Helaas, het klapperen bleef, zij het wel minder.
Dus toch maar even mee doorgereden (je wilt tenslotte geen zeikerd zijn) en 2 maanden later toen mijn paard ging verharen kreeg hij 2 enorme witte drukplekken aan weerszijden van zijn schoft!!
(leuk op een bruin paard
)
De boom was dus te smal. Nieuwe boom erin gezet maar het klapperen en schuiven bleef.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, ik heb Hulsebos meer gezien dan mij lief is.
Bij ons op stal zijn meerdere zadels verkeerd aangemeten en later omgeruild voor andere. Natuurlijk zullen er ook wel mensen tevreden zijn en niet altijd ligt het aan het zadel maar ik heb tot nut toe meer negatieve verhalen gehoord dan positieve.
Wat ik vooral gehoord heb is dat de kwaliteit van de zadels achteruit gegaan is nadat zoonlief het van pa overgenomen had. Had ik het maar eerder geweten dan was ik er nooit aan begonnen!