Stijgbeugels onder of boven je zweetblad.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:20

Ik heb ook een wintec, met een extra riem. en mijn stijgbeugels heb ik ook onder het zweetblad. Heb er nooit problemen mee gehad

Takkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:22

Cow_horse schreef:
Ik heb ook een wintec, met een extra riem. en mijn stijgbeugels heb ik ook onder het zweetblad. Heb er nooit problemen mee gehad

Heb je ze dan voor of achter die riem hangen?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:24

Ik heb ze achter de riem hangen.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:23

ik heb bij mijn springzadel ze eronder.. erg tevreden

bij me dresuur heb ik het nog niet geprobeerd maar me nieuwe springzweetbladen wou ik mooi houden

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:29

courage schreef:
Heb geen ervaring hiermee, 'k weet alleen maar dat je bij ons niet mag starten (op wedstrijd) met stijgbeugels onder 't zweetblad.

is dat dan met onderlinge wedstrijden heb er nl nog booit van gehoord dat dat niet mag.ik heb ze er altijd onder vind dat fijn rijden heb ook geen last met zijgangen,een beetje afgericht paard hoeft geen been in zijn lies om opzij te gaan.

andvari

Re: Stijgbeugels onder of boven je zweetblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:16

Ik heb op mijn nieuwe zadel vanaf de allereerste dag gereden met mijn beugelriemen onder het zweetblad. Echt geen vervormde zweetbladen hoor. Ben inmiddels 6 jaar verder en nog steeds alles keurig.
Over de singelstoten en gespen zit bij een beetje zadel toch zo'n leren flap die het bovenste zweetblad beschermt? Daardoor wrijft of slijt er dus ook niks extra als je de beugelriemen onderlangs doet.

Het idiote bij mij was wel dat mijn leren beugelriemen in no time erg dun gesleten waren. Slechte kwaliteit? Kan ook komen van de eeuwige blubber in het bos in combi met een klein paardje (dus altijd schurend zand) en slecht stilhouden van mijn benen. Nu met kavalkade dressuurbeugelriemen (kunststof, met zo'n gesp bij je enkel) geen centje pijn.

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:20

ik vind eigelijk eronder mooier, krijg je niet zo snel slijtage op je zweetblad wat je goed ziet,,

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:09

Cow_horse schreef:
Ik heb ze achter de riem hangen.

dus toch mogelijk. ik zal het gewoon eens uitproberen we zien wel. die riem schuift eigelijk toch vaak naar voor dus we zien wel

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:14

Ik heb ze onder het zweetblad, ik vind het fijner rijden en ik vind het heel lelijk als de bovenkant van je zweetbladen gaan sluiten door de beugelriemen.

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:25

Ik heb ze onder het zweetbald hangen. Bij mijn vorige zadel gingen ze altijd bovenlangs, maar ik merk nu ik ze onderlangs doe dat ik veel mooier mijn benen stil kan houden met rijden.

_Nicky

Re: Stijgbeugels onder of boven je zweetblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:31

Ik rijd zelf gewoon boven m'n zweetblad, maar dat komt meer omdat ik dit zadel van de vorige eigenaresse had overgenomen, en je zag precies waar de beugelriemen zaten. Dus ik heb ze maar zo laten zitten.
Maar ze raadde me af om ze onderlangs de te doen, omdat de veiligheidshaak dan minder snel los kan schieten in geval van nood.
Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit ondervonden.