zadel gevallen, wie is er aansprakelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:42

overigens, als het een nieuw opmaat gemaakt zadel is, dan staat er in het zweetblad vaak ook het maak-jaar erin gestanst....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:25

Ineens was het zadel maar 2500 gulden geweest

Madame de eigenaar had het al herroepen
Dit lijkt me ook een veeel normaler bedrag

merrieveulen

Re: zadel gevallen, wie is er aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 02:00

ik vind het alsnog erg duur, maar het feit dat ze begint toe te geven zegt al heel wat natuurlijk. verder ben ik het helemaal met russel eens, ik zou ook niet voor haar willen rijden. (een zadel 'passend' maken met twee dekjes, ben je nou betoeterd!)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:17

Van dat geld kan je bijna net zo goed een nieuw zadel kopen.. Ik vind dit erg apart. alsof ze wil dat jij het bij je verzekering regeld en zij vervlgens een paar honderd euro winst maakt. Als ik jou was zou ik dat mens lekker laten stikken en je absoluut niet laten gebruiken!

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 03:22

Ik heb sinds laatste berichtje niets meer van haar gehoord. En dat bevalt eigenlijk wel

We waren nog even bang voor wraakacties zaterdag, omdat ze dan een rit zou hebben en wist dat ik dan op wedstrijd zou zijn waardoor ze relatief makkelijk mijn barefoot even had kunnen komen kapen. Maar gelukkig heeft ze zich gedeisd gehouden.

't Blijft vervelend allemaal, zeker ook omdat we elkaar zullen blijven zien in de bus.

Ik ga iig haar paard NIET meer bijrijden, ik peins er niet over. Zo'n reactie sluit meteen alle mogelijkheden uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 06:29

Jeetje, wat een verhaal Ik moest nogal lachen toen ik las dat volgens haar het zadel 3500 euro waard was Mijn Passier zat tegen de 2000 euro en dan heb je toch wel het beste van het beste

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 07:28

Cayenne schreef:
Jeetje, wat een verhaal Ik moest nogal lachen toen ik las dat volgens haar het zadel 3500 euro waard was Mijn Passier zat tegen de 2000 euro en dan heb je toch wel het beste van het beste

Dat dacht ik ook! 3500 euro whahaha zeker met diamant ingelegt.
Wat een gezeik zeg. Maar ja tis nu even stil .......... aan de overkant

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:02

En na dit alles nog iets de verzekering bepaalt wel wat de schade is, niet de eigenaar. Dus had je er wel werk van gemaakt was het nog maar de vraag of de verzkering dit allemaal gepikt zou hebben.

Die laten dan zelf wel een taxatie uitvoeren enz...hadden ook verhaal misschien wel niet geloofd.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:32

Cayenne schreef:

*kuch kuch* mijn stubben is ook * kuch kuch* t beste van t beste *kuch kuch*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:41

Ik bedoelde het ook alleen als voorbeeldje Stubben, Passier en dat soort merken zijn in de prijscategorieen het duurst, dan moet een 3500 euro zadel wel gouden stiksels hebben

potocque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:13

Hoi Delerium
vervelende zaak, maar je hebt het tot nu toe goed aangepakt.
Even een juridische tip: je bent niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor deze schade. Wanneer iemand je 'iets' uitleent of je helpt de ander op zijn verzoek, dan is en blijft het risico van schade voor de eigenaar. Gevoelsmatig kan je zeggen: ik vind het rot en ik geef een financiele tegmoetkoming, maar dat hoeft niet meer dan een gebaar van goed wil te zijn.

Trouwens, wees blij dat je haar Haflinger niet 'stuk' gemaakt hebt, dan had je haar ws. helemaal op je nek gehad.

Groetje en laat je niet in de maling nemen!

Tip: Het is daarom verstandig om nooit met een bijrijd paard en spullen van een ander aan de gang te gaan zonder eerst 'contractje' waarin de wederzijdse aansprakelijkheid is vastgelegd.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 02:21

Cayenne schreef:
Ik bedoelde het ook alleen als voorbeeldje Stubben, Passier en dat soort merken zijn in de prijscategorieen het duurst, dan moet een 3500 euro zadel wel gouden stiksels hebben

*Gaat heel breed voor haar Kentaurtje en Winteccie staan *

Maar ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen Hou je ons wel op de hoogte?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 10:39

Wilde jullie el op de hoogte houden, maar er was een poosje niets dan stilte...
TOTDAT:

he .....

wilde is even informeren hoe de zaken ervoor staan want ik wil mn zadel nu wel eens laten repareren had wel gezegd dat ik hem weg had gebracht wat ook zo is maar later gebeld dat ze nog even moesten wachten over hoe en wat?

gr .....

Hierop mijn reactie;

Hoi XXXXXXXXX,

In de laatste mail die ik je stuurde heb ik gezegd dat ik verder niets meer regel, maar dat alles via de verzekering gaat. Daarvoor had ik een schrijven nodig over dat jij mij aansprakelijk stelt. Maar het enige dat ik heb is dat waarop je hebt gezet dat ik zonder toestemming heb gehandeld. Dit is alleen niet waar en ik ga niet oplichten, dus krijg je de situatie dat jouw verhaal anders is dan het mijne, en dan wel in die zin dat je zeer grote kans hebt dat de verzekering je aanpakt wegens poging tot fraude.
Aangezien mij dat ook niet precies helemaal de bedoeling leek heb ik vorige brief dus wel bewaard, maar maar niet opgestuurd gezien de mogelijke gevolgen...

Groetjes,
XXXXXXXXXXX

waarop haar reactie weer kwam;

hoi hoi

nou ik zal een nieuwe brief voor je maken en die op de ***het werk*** leggen maar ik snap hem niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen dan neem aan als je het opstuurt naar de verzekering dat jij daar dan tog wat over hoort en niet ik daarom vroeg ik het of je al wat gehoord had.
maar mn zadel word op dit moment gerepareerd dat leer bedoel ik dan van de zitting het geld voor dat andere heb ik nog niet dus gaan we proberen met vilt eronder zodra ik er geld voor heb laat ik hem verder reparenen. maar moet je daar de rekening dan van hebben wil het ook wel gelijk opsturen naar je verzekering maar dan moet ik wel weten welke en naar wie ik het dan moet sturen.
en die brief wat moet ik er dan inzetten dat ik je aansprakelijk stel voor de schade? en asl die niet uitbetaald hoe verder je hebt zelf gezegd dat je die schade zou betalen bedoel het niet banketstaaf maar wil ook graag even weten hoe en wat hoop dat je het begrijpt?
groetjes XXXX

en daarop ik weer:
Prima, ik zie het wel tegemoet.
k begrijp niet helemaal wel deel neit duidelijk is; als ik de brief die je al gegeven zou opsturen zou het *kunnen* gebeuren dat je vervolgd wordt voor fraude.
Als de verzekering niets betaalt kun je bij je eigen verzekering proberen.

Groetjes, XXXXXX

Hierop moest ik toevallig 2 dagen de dienst werken waarop je bij haar in de bus moet zitten. De eerste dag was het brullen en *ik dacht dat jij je verantwoording wel kende* en jaja... komt-ie; ze was wel bereid zelf de boom te betalen en ik de zitting.
Yeah, right.
Maar omdat ze blut was heeft ze een deal gesloten met de firma; de boom wordt nu niet gerepareerd, maar met vilt wat op z'n plek gehouden zodat er niets scherps uitsteekt. ( )
Afin, heb er maar helemaal niet op gereageerd, de irritatiegrens was wat bereikt en ik wilde grotere ellende voorkomen.

De dag daarop had ze een briefje voor de verzekering gemaakt, wel waarheidsgetrouw qua wat er gebeurd is, verder niets over de reparaties ofzo alleen dat de firma geschat heeft op 450 euro.

Ik ben benieuwd naar het vervolg....

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:46

wat een gedoe!

ik blijf het volgen...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:08

Misschien dat je haar nog wel even heel duidelijk kan vertellen dat: als de verzekering niet betaald omdat jij geen schuld/ niet aansprakelijk bent, jij ook privé niet gaat betalen.

Pas als de verzekering afwijst om een andere reden( je premie niet betaald o.i.d.) jij wel aansprakelijk blijft en dus moet vergoeden. reparatiekosten minus een aftrek oud voor nieuw( het nieuwe is beter dan de staat voor het ongeval) of de dagwaarde van het zadel voor het ongeval( ikzelf denk aan €200,00) Maar dan kan LDRD je wel voorrekenen.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:15

Zozo, dit is ook al een eeuwigheid aan de gang...

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:24

Ik denk dat ze best nog weleens een expert kunnen sturen (ik had auotschade en die was minder hoog kwam ook iemand voor) dan zal ze wel lekker door de mand vallen.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:14

Erg slim dat ze het zadel laat repareren voordat er een expert naar heeft gekeken.
Hoe kan deze nu nog beoordelen wat de werkelijke schade is.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:05

tot nu toe vind ik het vreemd dat ze met dat zadel nog rijd terwijl de boom gebroken is ??????
en mischien raar maar als ik niet zo veel geld had om mijn zadel te repareren dan deed ik eerst de boom en een stuk duc tape over de scheur mits dat nodig was.

ik blijf het een raar verhaal vinden de kosten dalen al hoe meer hoe langer je er tegen aan schopt.

maar goed veel sucses verder we horen wel hoe het afloopt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:46

Wat een raar mens zeg. Als je hiermee klaar bent zou ik een koude oorlog tegenover haar starten . Ik blijf dit iig volgen!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:16

Ik was nu al klaar geweest met zo'n type. Het klopt van geen kanten allemaal, ik zou mijn handen er vanaf trekken. Je wordt gewoon gebruikt door haar.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 01:32

Jippie!
Heb eindelijk een bevestiging gehad van de verzekering dat ze de papieren (gewoon schadeformulier) hebben ontvangen en dat ze er een expertisebureau op zetten...

Waarom heb ik nou steeds de behoefte om haar hierover midden in de nacht op te bellen? }>

Ik ben overigens ook helemaal klaar met haar hoor. Het is iemand waarmee ik nog maar zo min mogelijk te maken wil hebben.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 06:05

Dat heet: onrechtvaardigheidsgevoel... Dat blijft knagen, ook al zou je verzekering betalen. Ze heeft gewoon geen recht op een vergoeding( in onze ogen), had ze dat zadel zelf moeten vasthouden toen jij de singel moest vastmaken. Dat zit in je achterhoofd en dat zal er wel blijven zitten.
Sterkte ermee.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 06:28

Sterkte ermee, ik hoop dat de verzekering haar nix betaald! (fraudeur)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:45

jaja, weer eens een update; (wel van vorige week)

Ik ben door de verzekering gebeld; ze hebben ingesproken dat ze nog wat vragen hadden en of ik wilde terugbellen. Prima, maar kon pas de volgende dag.
Toen heb ik bedacht eens aardig te zijn en heb ik haar een sms gestuurd met daarin dat er gebeld was maar ik ze morgen zou terugbellen, maar dat er dus wel iets echt gebeurde nu.
Vervolgens heeft ze me vrij laat nog teruggebeld en ingesproken dat ze die morgen bij haar waren geweest om te kijken. (lief dat ze het ook meldt) en vervolgens zegt ze wat ze allemaal heeft gezegd, en dat was wel conform de waarheid (wat ze er ook een 100 keer ofzo bij zei). Prima dus!

De volgende ochtend heb ik de expert teruggebeld, en hij vroeg warom ik op het formulier had gezet *lichte beschadigingen*, hij had begrepen dat het toch wel ernstige beschadigingen geeft als een paard met zijn hoef op een zadel gaat staan. Frusty Hem hem maar gezegd dat mocht haar paard er idd opgestaan hebben ik dat niet heb gezien en dat het volgens mij ook niet echt kon. Hij was echt ten zeerste verbaasd want dat was toch echt wat mw hem had verteld. Heb hem nogmaals maar gezegd dat paarden knappe dieren zijn wel vaker het onmogelijke gedaan krijgen, maar dat ik er dus voor het eerst van hoorde.

Hij heeft ook nog even gevraagd hoe het zat dat het zo lang had geduurd; ook hier heb ik maar gezegd dat ze eerst een brief had geschreven die niet voldeed en er verder geen reden bijgenoemd ofzo.

Een klein beetje moe word ik er wel van...