Frontriem vraagjes (hangend en ringetjes)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:17

Skitter schreef:
Echt nut heeft hij denk ik niet, als hij te strak is past hij gewoon niet klaar. Als hij goed past, hangt hij denk ik niet zo overdreven. Ik vind het niet echt mooi, maar dat is mijn mening.
Maar 'nut' ? Nee.

heb je gelijk in. in principe kan elk hoofdstel zonder frontriem, het is puur voor de sier. nut is het dus niet, maar een te strakke frontriem kan wel veel pijn doen.

PDI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:53

ik wil hele graag een hangende frontriem, maar het hoofd van mijn verzorgpaard is zo enorm dat zelfs de grootste maat aan de strakke kant zit en dus niet gaat hangen ga denk ik maar eens goed op zoek op het eerst komende evenement waar ik heen ga. of hebben jullie nog ideën?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:40

Kadanzlover schreef:
ik wil hele graag een hangende frontriem, maar het hoofd van mijn verzorgpaard is zo enorm dat zelfs de grootste maat aan de strakke kant zit en dus niet gaat hangen ga denk ik maar eens goed op zoek op het eerst komende evenement waar ik heen ga. of hebben jullie nog ideën?

een mooi stukje leer kopen bji de schoenmaker, de onderkant van dubbel leer, de bovenkant enkel, met een stukje koord ertussen. (geronde frontriem) vervolgens kan je hem in elke vorm maken die je wilt. en dan pimpen, en hopla!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:12

merrieveulen schreef:
Skitter schreef:
Echt nut heeft hij denk ik niet, als hij te strak is past hij gewoon niet klaar. Als hij goed past, hangt hij denk ik niet zo overdreven. Ik vind het niet echt mooi, maar dat is mijn mening.
Maar 'nut' ? Nee.

heb je gelijk in. in principe kan elk hoofdstel zonder frontriem, het is puur voor de sier. nut is het dus niet, maar een te strakke frontriem kan wel veel pijn doen.

Een frontriem heeft wel degelijk een functie!! Als je geen frontriem hebt, kunnen de riempjes die de frontriem bij elkaar houdt (de neusriem en de bakstukken/keelriem) naar achteren glijden wanneer het paard zijn hoofd omhoog doet. Wanneer het paard zijn hoofd dan weer naar beneden doet, gaat het niet goed zeg maar

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:23

Vonnie84 schreef:
Skitter schreef:
Maar 'nut' ? Nee.

Een frontriem heeft wel degelijk een functie!! Als je geen frontriem hebt, kunnen de riempjes die de frontriem bij elkaar houdt (de neusriem en de bakstukken/keelriem) naar achteren glijden wanneer het paard zijn hoofd omhoog doet. Wanneer het paard zijn hoofd dan weer naar beneden doet, gaat het niet goed zeg maar

Ja oke, engels hoofdstellen zijn een frontriem nodig, nodig voor het hoofdstel, niet het paard
En veel simpele western hoofdstellen zijn ook zonder frontriem, dus ligt er maar net aan wat voor hoofdstel je hebt. Maar voor het paard, heeft het frontriem echt geen nut

Maaaarrrrrrrr Ik geloof dat we offtopic gaan...
[/quote]

merrieveulen

Re: Frontriem vraagjes (hangend en ringetjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:32

ik rij tegenwoordig bitloos, met enkel een neusriem en een kopstuk/ bakstukken. een frontriem is echt niet nodig, als een hoofdstel goed past blijft het perfect zitten. het staat wel mooi vind ik! ik heb nu een glanzend rode op het menhoofdstel van mijn shet kruising.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:36

Remember schreef:
Ja, het is dezelfde! Het zijn ook geen steentjes die erin zitten, het is gewoon goudkleurig streepje afgewisseld met zwart streepje, lijkt wel verf ofzo. Zal even kijken of ik een 'close-upje' kan maken

Oranje ding heb ik er niet afgekregen, is ook niet fatsoenlijk te doen denk ik, zat er aardig aan te sjorren maar had het idee dat het er alleen maar lelijker op zou worden haha!

edit, de foto:

Afbeelding

Deze heb ik ook, maar dan in het zilver. Vind hem erg fijn, het is geen topkwaliteit leer om te voelen, maar ziet er wel heel fijn en chique uit. Hij hangt van zichzelf al flink door en met een beetje lederdressing helemaal.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:44

Idd geen topkwaliteit leer, maar voor een frontriem vind ik het belangrijker dat hij er goed uitziet . Vonneke is hem nu aan het pimpen, de kettinginlage is eruit en wordt helemaal opgevuld met goudkleurige Swarovski. Ben zelf ook errug benieuwd naar de foto, zodra ik die heb plaats ik 'm ook hier

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:38

Dat heb ik niet gedaan, de inlage eruit. Maar wel een goed idee eigenlijk. Ik zal eens kijken of ik dat ook nog voor elkaar krijg, dan liggen de steentjes er nog maar in

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:00

Dit is mijn nieuwe passier gemini hoofdstel. Met een beetje hulp, ruk-en plukwerk gaat dat kreng wel hangen

Afbeelding

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:55

Jeetje zeg, ben ik toch even hip zonder het zelf te weten....
Waar je al niet mee bezig kunt zijn zeg... Zo ontdek je nog eens wat op bokt

Afbeelding

(Is een Döbert, maatwerk voor een grote kop)