iski schreef:En ik heb te weinig verstand van de bouw van een paardenbeen/voet om uit te kunnen knobbelen hoe een paard hierop reageert. Ik lees alleen dat mensen vrees hebben voor het balkje dat wegrolt wanneer een paard er met het gewicht op gaat staan. Uit eigen ervaring weet ik dat je dan ergens bij de enkel afbreekt.
Volgens mijn, maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben, worden de beweringen van wat goed en slecht zou zijn, volledig op de kop gezet.
Wetenschappelijk is er aangetoond dat als iets mee geeft, er juist minder blessures, kwetsuren zijn, dan als iets star zou wezen.
Dus lijkt het mijn dat de vrees die er dan al zal zijn, bestreden moet gaan worden.
Voor de mens:
Auto’s moeten voorzien gaan worden, met name aan de voorzijde van mee gevende materialen.
Verkeerszuilen moeten bij het minste geringste afbreken, maar door middel van een ketting bevestiging ook weer niet weg kunnen schieten.
Beton pijlers, burg fundamenten, daar worden de zogeheten schaar vang rails bij aan gebracht.
Vroeger jaren waren bij de grote springwedstrijden, vaker de uit blokken opgestapelde muren waar te nemen, dan heden ten dagen.
Zomaar wat voorbeelden waar geen blessures mee kunnen worden voorkomen! Nee, zomaar wat voorbeelden, omdat er door de jaren heen bewezen is, dat als iets meegeeft, beter is, dan als iets star zou zijn.
iski schreef:Voor wat betreft die driehoekige balken. Ze zijn er, hebben het profiel zoals de zuiger van een wankelmotor (dus met afgeronde hoeken en dermate groot van doorsnede dat de ronding overeenkomt met die van een balk van 6 cm doorsnede) rollen niet weg wanneer je erop gaat staan, zijn gemaakt van gerecycled plastic, sterk, duurzaam, in alle kleuren te maken. En zolang je op je klompen òver driehoekige balken rent is er niks aan de hand. Wat er gebeurt wanneer je erop gaat staan, daar gaat het om.
Dus het kan nu niet zo wezen omdat er een één of ander bedrijf die niet weet waar hij met zijn oude troep heen moet, dus maar driehoekige balken daarvan gaat maken, dat deze omdat die er mooi uitzien dan ook geschikt zouden kunnen zijn voor de paarden sport.
Er moet rekening gehouden worden met de wetenschappelijke kennis op dit gebied.
Mits je aandelen hebt in deze plastic gerecyclede strek duurzaam in alle kleuren te verkrijgen niet weg rollende balken hebt, natuurlijk.
De vrees van de mens, moet in dit geval ondergeschikt gemaakt gaan worden, omdat je zou kunnen zeggen dat de keuze voor, een keuze is uit het slechten en het hele slechten in dit geval voor het paard.
Dus je hoort mijn niet zeggen dan ronde blaken goed zijn, maar wel beter dan het door jou aangegeven model.
Peter