Kentaur dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:23

Inca schreef:
Eilandje, mijn penelopa heeft ook het logo met het ovaaltje. Die is met dubbel leer, misschien heeft het ook daar iets mee te maken? Of hebben die met enkel leer het ook?

Misschien, ik weet het niet, maar het zou kunnen, want mijn zadel is ook dubbel leer

harnessmaker

Re: Kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:26

Eilandje schreef:
Ah voilà, dit vind ik leuk om te horen tja, omdat ik zo’n truttemie ben die stiekem een beetje bang was dat haar zadel een namaak-Kentaur zou zijn ofzo Maar als jij er nog al bent tegengekomen ben ik gerustgesteld

En wat als het wel namaak zou zijn?
Als je tevreden ben met je zadel is het merkje dan belangrijk?

Ik kan morgen zowel flut zadels van €50 en topzadels van € 2500 op de markt zetten met beide hetzelfde logo.

Belangrijker is of de kwaliteit goed is.
Voorbeeld: Kieffer heeft nog steeds een goede naam maar als ik ze zou moeten beoordelen vind ik het geen A merk meer!
Ik vind de kieffer niet beter meer dan Kentaur of Zaldi.
Sterker nog doe mij maar 1 van de laatste twee merken!

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:49

Lermy schreef:
Ik heb mijn penelopa 2dehands gekocht, daar staat Kentaur ook voluit geschreven.
Ik weet niet wanneer hij gekocht is, dan zou je Ymke hier op Bokt even een pm moeten sturen.

Jou zadel is nu bijna een jaar oud

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 01:08

Ha dank je wel voor je reactie Ymke
Dat wist ik niet eens! Dan kan hij gelukkig nog heel veel jaren mee

Ik ben er super blij mee!
De kwaliteit is gewoon goed, maar onderhoud zorgt natuurlijk ook voor behoud van je leder. Ik bedoel een Passier zadel dat nooit een beetje zadelzeep heeft gezien zal scheuren en barsten vertonen, een Kentaur welke netjes gepoetst wordt ziet er soepel en glanzend uit.

Maar weet iemand wat er aan de hand is bij Kieffer?
Net ook nog een nieuw hoofdstel gekocht en ik kan er eigenlijk niets verkeerds aan ontdekken....
Kan/wil iemand mij uitleggen wat er anders is?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:20

De kwaliteit van Kieffer zadels is aanzienlijk minder geworden de laatste jaren. Mindere boom maar met name de kwaliteit van het leer is niet meer wat het een jaar of 10 geleden was.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:03

De hoofdstellen vind ik trouwens wel mee vallen, daarvan is het leer redelijk zacht en soepel (wat ik me er van kan herinneren in ieder geval).

Maar die zadels... Jemig. Ik heb toendertijd voor mijn net beleerde ruin een Kieffertje gekocht voor toen (voor mij) toch nog best veel geld. De singelstoten waren na 1 maand al gescheurd en gebarsten en scheurde gewoon steeds verder uit. Hetzelfde gebeurde bij een zadel van een stalgenoot van me. Zelfde dag gekocht.

Uiteindelijk heb ik het zadel 1.5/2 jaar later doorverkocht voor 550 euro (was nieuw 1100). Ik wou dat zadel gewoon echt niet meer hebben.

Heb toen voor 850 een 2ehands Prestige gekocht bij de Ruitershop in Harmelen (waar ik overigens een erg fijn gevoel kreeg over de manier waarop ik geholpen ben) en die heb ik nu nog steeds. Die is dat geld echt waar geweest.

Nu heb ik dus eigenlijk gewoon liever een goede 2ehands van een A merk (Stubben, Prestige, Passier) dan een nieuwe van een B merk, maar ja, dat geeft ook weer de nodige problemen.

Ik ga deze week even kijken of ik bij de Ruitershop kan slagen voor een springzadeltje...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:12

harnessmaker schreef:
Eilandje schreef:
Ah voilà, dit vind ik leuk om te horen tja, omdat ik zo’n truttemie ben die stiekem een beetje bang was dat haar zadel een namaak-Kentaur zou zijn ofzo Maar als jij er nog al bent tegengekomen ben ik gerustgesteld

En wat als het wel namaak zou zijn?
Als je tevreden ben met je zadel is het merkje dan belangrijk?

Ik kan morgen zowel flut zadels van €50 en topzadels van € 2500 op de markt zetten met beide hetzelfde logo.

Belangrijker is of de kwaliteit goed is.

Toch wel een beetje ik ben absoluut zeer tevreden met mijn Kentaur zadel, maar ik ben maar een leek en daardoor is een merkje voor mij toch een beetje een garantie. Het is niet omdat ik als leek (nu ja, ik ben al sinds kindsaf bezig met paarden maar ik ben geen zadelmaker oid hé, vandaar dat ik mezelf een leek vind) vind dat een zadel er aan de buitenkant goed uit ziet dat het er aan de binnenkant ook goed uit ziet

Wat Kieffer betreft, ik zocht een zadel in een bepaalde prijsklasse en Kieffer was ook een optie geweest, maar mijn zadelmaker raadde Kieffer echt af

Faberge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:39

roos07 schreef:
Ik wil misschien een Kentaur dressuurzadel aanschaffen maar nu hoor ik soms niet zo positieve verhalen over dit zadel. Het zou snel zijn vorm verliezen en daardoor slecht zijn voor de paardenrug.
De prijs van dit zadel is erg gunstig maar nu twijfel ik. Sommige mensen zeggen dat je beter een tweedehands zadel van een "goed" merk kan kopen dan een Kentaur.

Wie heeft ervaring met het Kentaur dressuurzadel?
En kan iemand mij ook vertellen welk type de diepste zit heeft?

Alvast bedankt!

Nou ik heb er een gekocht voor mijn paard, en ik ben er dik tevreden mee

Ik zit er goed op, en hij ligt goed op mijn paard

En ik heb over die klachten nog nooit gehoord.

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:59

Bedankt voor de uitleg!
Erg jammer dat Kieffer er zo op achter uit is gegaan!
Ze hadden vroeger toch een hele goede naam. Zonde hoor.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:05

Ik wil kieffer ook niet helemaal de grond in boren maar de kwaliteit van de zadels is merkbaar anders geworden. VAn hun overige produkten heb ik eigenlijk niet veel verschil gemerkt in de loop der jaren.

Overigens ging dit topic over Kentaur dus dit gaat te ver off topic....

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:18

Kentaur zou toch een zusje zijn van Kieffer?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

In elk geval ben ik ontzettend tevreden over de Kentaur penelopa!
Lekker zachte zitting en ik vind het ook fijn dat ze net even iets ruimer zijn qua zitten.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:22

Neen, Kentaur is een Tjechisch merk.

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:00

@Harnessmaker, Kentaur meldt op hun site van elk zadel dat er een flexibele boom inzit.
Wat weet jij daarover te zeggen?

Hoe flexibel is zoiets? Ik heb er in de winkel aan gevoeld, durfde natuurlijk niet echt te rukken en te trekken, maar ik kon er niet veel beweging in krijgen...
Dus wat is er nou zo flexibel aan zo'n boom.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:14

jjs schreef:
@Harnessmaker, Kentaur meldt op hun site van elk zadel dat er een flexibele boom inzit.
Wat weet jij daarover te zeggen?

Hoe flexibel is zoiets? Ik heb er in de winkel aan gevoeld, durfde natuurlijk niet echt te rukken en te trekken, maar ik kon er niet veel beweging in krijgen...
Dus wat is er nou zo flexibel aan zo'n boom.

De boom is inderdaad flexibel.
Het is wel degelijk te voelen als je maar weet hoe en met welke spanning.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:46

zit er in elk kentaur zadel een flexcibele boom?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:48

als het goed is wel. Zij geven het wel aan op hun site

benneton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:15

@Lermy: volgens mij is Kentaur een zusje van Premiere.

Ik hebe een nieuw paard en dus ook een nieuw zadel nodig, heb nu een Kentaur mee gekregen bij de ruitersportzaak om te passen, vind het erg mooi leer en mooie zit!

Alleen, hoe zit dat nou met die beugels? Want bij mij zit er gewoon zo'n passant-achtig ding om het uiteinde van je beugelriem door te halen op het zweetblad. Maar ik heb liever m'n beugels onder het zweetblad, moet je daar een speciaal type voor hebben of zou dat overal bij moeten kunnen???

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:32

Kentaur is een merk op zich en geen dochter of zusje van.... .

benneton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:00

op zich niet
maar wel een zustermerk

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:07

benneton schreef:
op zich niet
maar wel een zustermerk

Ik had en heb nog steeds veel contact met hen en volgens henzelf zijn zij nog steeds zelfstandig en maken zij produkten voor derden, dus onder een label van een of andere grote naam of namen.
Dit naast hun eigen merk.

Dit is tenminste wat ik weet via mijn contact persoon daar.

Maar laten we het bij het onderwerp van dit topic houden, lijkt me interessanter...

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:18

de beugels kunnen er bij elk type onder ook bij mijn springzadel

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:38

Eilandje schreef:
Hmmm, ik zou zo graag eens één iemand tegenkomen die ook een Kentaur met zo'n logo heeft

Ik kom zre regelmatig tegen hoor.
Maar waarom je vraag?
[/quote]

[/quote]

Hier nog één waar gewoon 'kentaur' op staat!!! (is een Kentaur Artemis, zo'n 2 jaar oud!)
[/quote]
[/quote]

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:58

ik heb ook een ketauer!!!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:03

en wat vinden jullie van depasvorm va nde artemis? is het zoals kn en euroriding?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:31

Welk van de type's heeft de dikste kniewrong?
Ik heb ooit lang geleden eens op een kentaur gereden maar ik weet niet meer welk model dat was(volgens mij de artemis maar weet het niet meer zeker)