waarom koop je een wit setje + bandages of peesjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:53

Ik vind ze gewoon mooi
En het is tof voor een fotoshoot ofzo.
En moest je in de prijzen zitten, is een ererond in het wit wel tof .

Shasadee

Re: waarom koop je een wit setje + bandages of peesjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:00

Memuska schreef:
Als ik een anderskleurig paard zou hebben zou ik ze vast ook al gekocht hebben, ik vind het netjes staan! Maar op een vliegenschimmel dus niet

Dan neem je toch een zwart setje, is denk ik ook heeeel chique.

Heb zelf ook meestal bandages om omdat ik het heel erg mooi vindt, en inderdaad zoveel werk is het omdoen nou ook weer niet. Paar keer oefenen en je hebt ze bijna nog sneller om dan beenbeschermers.

En een wit setje is zeker ook erg leuk als je met een clinic mee doet. Maar wat iedereen zelf wil hoor.....

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:08

Met inrijden mag het wel.
Het staat gewoon enorm chique.. Alleen ik rijd liever met peesjes in, die doe je sneller af en tussen je proef door soms weer om..

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:10

Zo'n setje kan je toch ook gewoon buiten wedstrijden gebruiken?
Ik heb een wit dekje waar ik regelmatig 'gewoon' mee rij hoor.
Daarnaast is zo'n setje altijd leuk als je een mooie, chique fotoshoot wilt ofzo

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:11

okee

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:14

Als je het leuk vindt? Waarom dan niet?

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:43

Ik heb mijn witte bandages gekocht voor een kur op muziek en ik heb ze dit jaar ook gebruikt tijdens de ereronde van de drentse kampioenschappen, vind het wel mooi staan

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 17:08

ik vind het persoonlijk ook mooi staan, maar het word zo snel vies en je mag er met de meeste wedstrijden niet eens met rijden jah alleen met inrijden,.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:12

Het staat inderdaad gewoon mooi! En het is zeker ook handig bij clinics etc.
Alhoewel ik het bij Bo niet nodig heb.... Die heeft al vier hoge witte benen van zichzelf Xx

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:31

Urielle schreef:
Dagie, als jij ermee wil rijden is het toch niet aan iemand anders om te zeggen 'Vanaf die-en-die klasse mag je met bandages losrijden?' Als jij wilt bandageren doe je dat, vind je het teveel werk dan laat je het.

*snap persoonlijk niet waarom mensen bandages veel werk vinden, oefen er eens mee, dan zitten die dingen binnen de minuut om *

Ja oke maar staat het niet zo van ik ben beter in de dressuursport? of stel ik nou domme vraag? want bij springen bandageer ik altijd of heb altijd peeskappen om.
Haha en bandageren is echt zo gedaan niet veel werk

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:36

Ik rij altijd in met witte peesbeschermers. Ik rij thuis ook altijd met peesbeschermers dus waarom zou ik dat op de wedstrijd niet ook doen.

Witte bandages vind ik ook erg mooi, maar mijn moeder heeft denk ik ook niet zo'n zin om die af te doen. Witte bandages doe ik alleen bij prijsuitreiking, demonstraties etc.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:46

Dagie schreef:
Ja oke maar staat het niet zo van ik ben beter in de dressuursport? of stel ik nou domme vraag? want bij springen bandageer ik altijd of heb altijd peeskappen om.

Ik vind van niet, ik vind het onder dezelfde noemer vallen als netjes vlechten en gepoetst tuig op je paard: een teken dat je de puntjes op de i zet. Mochten andere mensen mij bezien als arrogante *** vanwege die bandages, dan moeten ze dat maar doen. Zulke oppervlakkige mensen hoef ik toch niet te kennen. In het paardenwereldje wordt toch gekletst, zijn het je bandages niet dan zijn het je spoortjes, het paard dat je meeneemt, het merk van je rijbroek....

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:02

Urielle schreef:
Dagie schreef:

Ik vind van niet, ik vind het onder dezelfde noemer vallen als netjes vlechten en gepoetst tuig op je paard: een teken dat je de puntjes op de i zet. Mochten andere mensen mij bezien als arrogante *** vanwege die bandages, dan moeten ze dat maar doen. Zulke oppervlakkige mensen hoef ik toch niet te kennen. In het paardenwereldje wordt toch gekletst, zijn het je bandages niet dan zijn het je spoortjes, het paard dat je meeneemt, het merk van je rijbroek....

inderdaad, ieder moet doen wat hij of zij mooi/ leuk vindt. wat ik wel jammer vind, is dat er ook mensen zijn die niet weten hoe strak/los bandages/ beschermers moeten, en waarvoor het is, noem maar op. je moet wel weten waar je mee bezig bent. ik heb voor beide peesjes in zwart (past overal bij), voor dat ene hindernisje af en toe, en voor beide een set bandages. (voor mij pony in rood, omdat ze ook een rood halster en deken heeft) deze zijn voor als we onverwacht een keer met de trailer moeten, oid. dan heb ik het liever klaarliggen, je zou onverwacht naar de kliniek moeten!

ik geef toe dat het bij mijn pony een koopaanvalletje was, bandages had ik voor haar nog niet, en toen zag ik knalrode die bij haar deken pasten, en kon ik het niet laten. het halster en de deken zaten in een speciaal tasje, was een actie bij de ruitersportzaak. ze had nog een fleecedeken nodig, dus ik vond het wel een mooie aanbieding!

hier mijn pony met het setje, mooi ziver biesje op de deken en het halster! de bandages zitten niet helemaal goed, was Flicka's eerste keer en stilstaan is nog moeilijk...

Afbeelding
Afbeelding

maar goed, ik vind dat iedereen het zelf moet weten. wat maakt het trouwens uit als iemand het doet om er professioneel uit te zien? daar krijgt niemand wat van. ik wil met Flicka ooit neer de keuring, dan vijnd ik het mooier om haar in dit setje te laten verschijen dan in een bij elkaar geraapt zooitje. het enige dat nog mist is de in zilverkleur geborduurde naam op de deken...

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 13:34

niemand meer?

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:49

Ik vind het mooi staan met losrijden.
Ik had zondag bij de clubkampioenschappen een wit shabrak van stal op en witte bandages (vierkant)

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:12

Maar het is wel uiterst irritant dat mensen een paard vierkant in de witte bandages doen, als het paard niet braaf is met het afhalen ervan. Ik heb al meerdere malen gehad dat je in een klein indoorlosrijbakje je heil moest zoeken in de hoek , omdat er weer een of andere gekke bok rondrende met loswapperende witte bandages (omdat het paard schrok met het afhalen ervan) Dan denk ik echt, moet dit nou? Of je oefent, of je koopt gewoon witte peesbeschermers. Nu heeft een ander er ook last van.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:19

dat ben ik met je eens Pascha.
Daarom gaan bij mijn Vos voorlopig ook gewoon beschermers om op concours (wel wit natuurlijk ) Pas als ik er voor 95% op kan vertrouwen dat ze er normaal af te halen zijn ga ik bandages pakken (al is het maar voor de veiligheid van mn groom of moeder en de hoeveelheid stress die het voor dit paard kan schelen.

Verder: ik rijd altijd los met beschermers, meneer kan nogal maf doen. Dan vind ik op concours wit mooier dan een andere kleur, maakt het net even af. En mochten mensen dat arrogant vinden dan wens ik ze sterkte

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:38

Omdat ik een ''setjes-koop-ziekte'' heb

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:51

niemand meer?

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:54

Tja, of je bent setjesfreak, of je bent het niet.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:07

Die rode bandages zitten niet goed

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:29

je mag er mee los rijden en het staat leuk voor voor en na de wedstrijd

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:34

Irisjuuuhh schreef:
je mag er mee los rijden en het staat leuk voor voor en na de wedstrijd

je kan toch ook met je gewone peesjes losrijden?

Leuk staat het wel ja Vork

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:49

Kijk, dat rode setje vind ik persoonlijk dan wel weer onzinnig. Niet het halster en de deken, en de reden waarom je het gekocht hebt, maar die bandages erbij..
Op de trailer doe je toch geen bandages om? Wat heeft dat nou voor zin? je wilt toch de kroonranden voornamelijk beschermen..?

Ik heb zelf ook een witte set. Rijd ook wedstrijden, en de 'thuis'wedstrijden rijd ik met alleen het witte dekje. Geen bandages bij ht losrijden, ook geen peesbeschermers, die moeten toch af in de proef, nou, dan kan je net zo goed ze met losrijden ook weglaten (vind ik)
Als ik 'uit' rij, dan moet ik een stuk te paard om op de plaats van bestemming te komen, en dan doe ik wel peesbeschermers om, witte Haha!
Ik heb ook witte bandages, die heb ik 1x gebruikt voor een ORUN examen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:56

*kuch kuch*
blaast het stof van het topic van dik twee jaar oud en TEMt.