Edit: pmarena, ik ben echt heel erg nieuwsgierig naar je nieuwe shop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:de inwerking is en blijft toch nog altijd even vriendelijk als de hand van de ruiter!
merrieveulen schreef:@ allegra, ik had het inderdaad over een mechanische. ik bedoel dat de neusriem niet doorglijdt zoals bij deze. deze wordt ruimer als je hem loslaat. een hackamore ook, maar toch, op een andere manier. (kan het niet zo goed uitleggen) en aangezien Faram met een halster al prima te rijden is, denk ik dat dit voldoende zal zijn.
mooi Opala, ik denk dan dat ik het toch maar doe... ik begreep dat ze vrij klein vallen (omdat het op de foto door een shet wordt gedragen) maar dat valt dus wel mee. jammer eigenlijk, anders had ik er voor mijn shet ook eentje besteld (ook al wordt daar nog niet mee gereden). ik ga er maar eentje bestellen denk ik!
hier nog een duidelijkere foto, van de bruine (heb ik aangevraagd, ik heb nl een bruin westernzadel...) persoonlijk vind ik het er mooi uitzien, ook al is het geen merk ofzo. en voor 48 Euro zonder teugels lijkt het me dat je van de kwaliteit best wat mag verwachten.
Jovarna schreef:Quote:
de inwerking is en blijft toch nog altijd even vriendelijk als de hand van de ruiter!
Hier heb je natuurlijk hartstikke gelijk in. Dit wordt ook telkens weer aangehaald bij discussies over bitten en hoofdstellen.
Maar dan denk ik bij mezelf, waarom een hoofdstel (of bit ) gebruiken die scherp kàn inwerken? Als je het toch niet gebruikt?
Dat begrijp ik dan niet. Als iemand zo zacht is, gebruik dan ook zachte middelen. Dan ben je tenminste altijd zacht. Eens?
(Heb je het hoofdstel nog steeds niet binnen??)
merrieveulen schreef:ik heb hem binnen hoor! ook gelijk maar even geprobeerd, en zoals eigenlijk wel verwacht loopt Faram er heerlijk op! ik heb het idee dat de signalen met dit hoofdstel duidelijker doorkomen voor hem,
merrieveulen schreef:Precies, een meisje dat ik ken (die meent dat ze een topruiter is, maar dat is ze absoluut niet!) rijdt op ELK paard met een Pelham. onder het mom van: het bit is zo zacht als de hand van de ruiter.
merrieveulen schreef:het bit is iets dat mensen hebben bedacht, net als het paardrijden en dus ook het bitloos rijden. het is maar net wat je een paard leert, met of zonder bit. voor de veiligheid, of zekerheid van de hulpen maakt dus niet het hulpmiddel, maar de training het verschil.
Soxje schreef:Ik hoop echt dat ze goed bitloos te rijden is maar ik heb er veel vertrouwen in.