GPS tracker paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:13

daantjuhhh schreef:
[ Afbeelding ]
Ik heb niet de XL. Maar die blijft prima hoor, ondanks zwemmen, modder, stoeien met andere honden. Zandverstuiving.

Heb jij de normale voor honden?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:18

Zertab schreef:
De XL variant werd aangeraden omdat die robuuster zou zijn. Je weet natuurlijk nooit waar ze terecht komen in het bos als ze er vandoor gaan...

Singelstoot zou kunnen, betwijfel of deze dan niet voor mij in de weg zit? Dan zou ik heel goed moeten kijken dat ik hem hoog genoeg op hang zodat die niet in de weg komt met mijn been. Ik ben geen topruiter dus dat mijn benen constant er stil bij hangen dat denk ik niet :p

Ik heb de normale tractive en ben er één verloren in de afgelopen 7 jaar. Maar er zijn wel ontelbare keren geweest dat mijn Duitse Staande Rauwdouwer met tractive en al door dichte bebossing is geraced en al had de tractive niet leeg geweest, dan had ik hem waarschijnlijk gemakkelijk weer gevonden die keer dat Skip hem verloor. Maar hij was leeg en dus uit.

Ik heb er 1 omdat mijn hond dus erg graag zelfstandig op pad gaat in het bos en daarbij dus niet op de paden blijft (daarom dus bijna nooit meer los)

Voor die ene keer dat je onvrijwillig afstapt én je paard de kuierlatten neemt, zou ik niet zo bang zijn dat hij/zij die tractive verliest.

Daarnaast kan je Tractive care afsluiten,kost €36, maar geeft je tegen 2x €6 verzendkosten 2 nieuwe trackers in 2 jaar. Dus eigenlijk betaal je er één en krijg je er 1 "gratis"

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Gewoon een airtag?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:22

Soepblik schreef:
Gewoon een airtag?

Ik heb geen apple en met airtag ben je afhankelijk van andere telefoons in de buurt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Zertab schreef:
daantjuhhh schreef:
[ Afbeelding ]
Ik heb niet de XL. Maar die blijft prima hoor, ondanks zwemmen, modder, stoeien met andere honden. Zandverstuiving.

Heb jij de normale voor honden?

Ja. Ik heb de normale

daantjuhhh

Re: GPS tracker paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb er even een duidelijke foto van gemaakt voor je, naast mijn sleutel zodat je een idee hebt hoe groot die is.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Zertab schreef:
Soepblik schreef:
Gewoon een airtag?

Ik heb geen apple en met airtag ben je afhankelijk van andere telefoons in de buurt.

Ik heb een airtag aan het halster van mijn paard gehad. Was een halster voor in de wei met vliegenmasker, maar zij gooide dat ding altijd richting het einde van de dag van haar hoofd. Moest ik altijd eerst een rondje door het weiland voordat die airtag zichtbaar werd in mijn app. In een weiland zijn er geen telefoons haha. Dit was een goede oplossing om aan je stappen te komen zeg maar.

Je kan overigens wel met een Android telefoon een airtag gebruiken. Maar hoe dit werkt, durf ik je niet te zeggen.

Die tractive voor honden klinkt wel als een goed idee! Ga ik ook even naar kijken voor een buitenrit.
Vastmaken is het enige "obstakel" dan. Sowieso aan het zadel. Maar in een zadeltasje of een "zakje" aan je dekje vastmaken misschien? Dat laat misschien toch los (of hij valt eruit).

Afbeelding

Foto heb ik van Google geplukt.

Edit:
Dit kwam ik nog tegen. Voor in de staart (ook via Google images). Zou dat wat zijn?

Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Dat ding kan prima aan een beugelriem ofzo (als je geen voortuig hebt) die je om de hals doet, dat is ongeveer even breed als een halsband. En als je bang bent dat die over het hoofd heen af schuift maak je er een touwtje of iets aan naar het oogje van je zadel. Eventueel met een extra tie-wrap of elastiek. Kom zeg, het is een paard, die paar gram maakt echt niet uit.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:17

Tip is sowieso om een extra elastiekje of stukje klittenband om het geheel te doen.

Minder risico dat het uit zijn houder komt.
De meeste mensen die ik ken met honden doen dat ook.

Zo zit het bij Percy;

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:29

Of om een vlechtje in z'n manen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:50

Zertab schreef:
Ja maar dan snap ik nog niet hoe je zoiets aan je zadel bevestigt?

Kan je hem niet gewoon aan een (katten)bandje doen en die door het lusje van je zadel?

Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:38

Inderdaad, gewoon aan een bokriempje :j