Paddle ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 17:23

Lijkt op 1 van de protypes die buitenzinnig heeft laten maken en later verkocht heeft :)

Horsie84

Re: Paddle ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 20:12

Ik en Lol ziin super blij met de signum paddle :-)

Afbeelding

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 20:18

Wij zijn heel erg blij met de paddle. :-)

Volgend jaar nog een keer de passer laten komen om toch nog een keer een zadel te testen.

Afbeelding

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:35

Horsie84 schreef:
Wij zijn heel erg blij met de paddle. :-)

Volgend jaar nog een keer de passer laten komen om toch nog een keer een zadel te testen.

[ Afbeelding ]

Heb jij de springuitvoering? Hoe lijkt veel korter engineer dan degene die ik heb getest

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 18:57

Iemand ervaring met de Edix Union die deze zelf op maat heeft gemaakt?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 19:57

Xandyandme schreef:
Iemand ervaring met de Edix Union die deze zelf op maat heeft gemaakt?

Ik heb dat gedaan ja, wat wil je weten?

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:02

Hoe je eraan begonnen bent... :)
Heb een filmpje van edix en op zich brengt dat al veel duidelijkheid.
Maar ik denk dat het een stuk "onzekerheid" van mezelf omdat het een heel ander soort zadel is dan het westernzadel dat ik tot nu had.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:14

Xandyandme schreef:
Maar ik denk dat het een stuk "onzekerheid" van mezelf omdat het een heel ander soort zadel is dan het westernzadel dat ik tot nu had.

Ik heb ook gewoon veel filmpjes gekeken inderdaad, er was er eentje die het helemaal uitlegde. Ik ga hem even voor je zoeken!
EDIT: https://youtu.be/8-vzlIkIfuY?si=kPEoA-cNpeFtVnBj
Ik geloof dat het deze was, en anders zeker van dit kanaal.

Verder idd gewoon proberen op de blote rug en kijken hoe het ligt links en rechts. De balans kan je met de inlages aanpassen

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:22

Waidida schreef:
Xandyandme schreef:

Ik heb ook gewoon veel filmpjes gekeken inderdaad, er was er eentje die het helemaal uitlegde. Ik ga hem even voor je zoeken!
EDIT: https://youtu.be/8-vzlIkIfuY?si=kPEoA-cNpeFtVnBj
Ik geloof dat het deze was, en anders zeker van dit kanaal.

Verder idd gewoon proberen op de blote rug en kijken hoe het ligt links en rechts. De balans kan je met de inlages aanpassen

Het is dat filmpje dat ik ook heb gezien/ doorgestuurd heb gekregen van Edix.
Heb je nog andere filmpjes?
Vooral het stuk van het voelen waar de laatste rib zit en dan zo omhoog naar de wervels/ spierlaag is me niet helemaal duidelijk.
Het kussen moet beginnen achter het schouderblad en stoppen ter hoogte van de laatste rib?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:28

Dat heb ik zelf een beetje geleerd. Ik voel van achter naar voor, tot ik een rib kan voelen en die volg ik dan naar boven.
Andere filmpjes heb ik niet echt nee

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:32

Ik heb de Signum Paddle destijds aangeschaft om even te gebruiken op een oudje die niet meer comfortabel was met een gewoon zadel.
De kussens zijn goed dik , soepel en toch stevig genoeg om te dragen, zakken niet door en zijn met klitteband goed te verstellen. Kopijzer is ook makkelijk aanpasbaar, traploos en van ukkie naar tank verstelbaar. Fijne suede achtige stof waardoor je goed stabiel zit. Stijgbeugelophanging trekt ook niet aan het zadel.
Inmiddels is het oudje er niet meer en heb ik met de paddle ook andere paarden gereden die even zonder zadel zaten of moesten wachten op de zadelpasser.

Ik heb getwijfeld om hem weg te doen omdat ik hem nu niet gebruik, alle paarden hebben goede eigen zadels. Maar aan de andere kant…..het kan zo goed van pas komen…..dus hangt hij nog in de schuur.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:22

Weet iemand een zadelpasser die in het noorden komt die verstand heeft van de signum paddle?
Ik denk dat dit een goed idee is voor mijn kort in de rug fjordenkruising.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:13

Emori schreef:
Weet iemand een zadelpasser die in het noorden komt die verstand heeft van de signum paddle?
Ik denk dat dit een goed idee is voor mijn kort in de rug fjordenkruising.

Volgens mij is Daniëlle van Pura Nobleza de enige Signum dealer en zij rijdt door het hele land.

Ik heb de mijne gisteren ontvangen en ga straks mijn eerste ritje maken. Ik ga vrijdag en zaterdag op een trainingsweekend en neem dan hopelijk mijn Paddle mee. Krijgt hij direct de vuurdoop!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:52

Ik ga mijn edix union toch weg doen denk ik. Vandaag paard gereden met zijn barokzadel en dat ging prima. Dus vrees is dat deze nog weinig uit de kast zal komen.

Moest er iemand graag een wei ig gebruikte bruine union hebben in maat S, hit me up :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 18:57

Ik heb mijn Paddle vandaag terug gegeven aan Danielle. Hij zat voor mij helaas dusdanig breed dat ik er rugpijn van kreeg. Ik ga voor een Baloun. Daarheen ik het weekend mee gereden en dat geeft het hele van de Paddle, maar dan met smalle twist. Ik vond het een verademing!!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:21

Oeh wat interessant Mrijn. Ik zag dit merk toevallig laatst voorbij komen. Hoe heb jij dat zadel van Baloun kunnen testen?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:25

@mrijn Mocht je nog zoeken, mijn Baloun g3 staat te koop :')

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 21:34

Melzazu schreef:
Oeh wat interessant Mrijn. Ik zag dit merk toevallig laatst voorbij komen. Hoe heb jij dat zadel van Baloun kunnen testen?

Ik was de afgelopen dagen op trainingsweekend waar toevallig de importeur van Baloun ook was. Zij had zadels mee en zodoende heb ik er les mee gereden. Ik heb zelden zo fijn gereden en mijn paard was het volledig met me eens! Ik heb er voor nu 1 mee naar huis gekregen om te proberen tot we een passessie kunnen plannen. Een mooie combie van mazzel en belachelijk fijne service dus!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 07:09

Baloun maakt gewoon super mooie zadels :j

Het is al jaren geleden dat ik er 1 in handen had, leek toen zo'n beetje de eerste te zijn in Nederland.
Hij was zover ik me herinner niet erg flexibel en het was erg jammer dat je de stiksels los moest halen om een kopijzer te kunnen veranderen.... maar oh my wat zat hij verder mooi in elkaar dat zadel :+:

Super mooie vormgeving, materialen en de verwerking van de materialen was ook echt A+ zeg maar :j
En Mareentje en ik vonden hem ook allebei erg fijn zitten, ondanks dat hij eigenlijk een maatje te krap was.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 07:42

Interessant. Ik ga eens kijken of ik eens op zo’n zadel rijden kan ooit, ben wel benieuwd hoe dat is.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 16:43

pmarena schreef:
Baloun maakt gewoon super mooie zadels :j

Het is al jaren geleden dat ik er 1 in handen had, leek toen zo'n beetje de eerste te zijn in Nederland.
Hij was zover ik me herinner niet erg flexibel en het was erg jammer dat je de stiksels los moest halen om een kopijzer te kunnen veranderen.... maar oh my wat zat hij verder mooi in elkaar dat zadel :+:

Super mooie vormgeving, materialen en de verwerking van de materialen was ook echt A+ zeg maar :j
En Mareentje en ik vonden hem ook allebei erg fijn zitten, ondanks dat hij eigenlijk een maatje te krap was.

De nadelen die je noemt zijn er volgens mij niet meer. Het kopijzer kun je eenvoudig wijzigen en ik vind het zadel niet stugger dan de Paddle. Hij is soepeler dan een edix.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 19:32

Ik kan het me helemaal voorstellen dat ze dat aangepast hebben, ze kwamen voortvarend over :j
Als het voor de rest nog steeds zo'n mooie kwaliteit is dan hebben ze echt iets goeds in handen.

Ik vond het destijds zonde om hem weg te doen maar tot nu toe heeft Barefoot het voor mij altijd gewonnen.
Maar zo'n mooi monoblad dressuurzadeltje met mooi meegevormde dijwrongen blijft een zwak voor me hoor :Y)

Het was ook echt een fijn lichtgewicht 'less is more' zadeltje.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 20:13

PaulSimonFan schreef:
[ Afbeelding ]

Ik wil graag meelezen in dit topic. En tevens een vraag stellen. Ik heb dit paddle zadel gekocht. Tweedehands. Er staat nergens een merk op. Ik ben erg benieuwd of jullie deze herkennen, en kunnen vertellen waar hij oorspronkelijk vandaag komt?

Deze heeft een reparatie gehad in het kopstuk. En ik ben erg benieuwd of er meer ervaringen zijn waarbij het kopstuk gebroken was.

Ik denk dat dit er 1tje is van Buitenzinnig, een prototype (durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen)
Ik heb er ook 1tje van buitenzinning, maar daar past mij kont niet in helaas -O- dit is de mijne:
Afbeelding
(ook te koop)

Hier zeer tevreden met de edix union leren variant! Ik vind het juist prettig dat de beugelophanging wat verder naar achteren ligt, inmiddels op 3 verschillende paarden geprobeerd en allemaal liepen er fijn onder 8-)
En niet geheel onbelangrijk, ik zit er zelf ook erg lekker in, moest er wel heel even aan wennen *\o/*

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 06:42

Allebei mooi en gaaf dekje ook +:)+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 10:54

ricojoreen schreef:
Ik heb er ook 1tje van buitenzinning, maar daar past mij kont niet in helaas -O- dit is de mijne:
[ Afbeelding ]
(ook te koop)

Wat een gaaf zadel! Wat vraag je ervoor? Die kan er natuurlijk best bij voor de heb O:)