Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elisa2 schreef:Ik ben op zich niet tegen een scherper bitje, maar wel als het een rijtechnisch probleem verdoezeld. Kind leert veel meer als ze dit nu op een goede manier leert op te lossen (voor zover mogelijk) en dat kan ze meenemen naar volgende pony's. Mocht het nu niet helemaal op te lossen zijn dan kan zo'n scherper bitje altijd nog. Maar dan wel met eerst een goede dressuurbasis er in in het parcours, op wedstrijd etc...daar heeft ze echt veel meer aan voor de rest van haar leven.
Elisa2 schreef:Ligt denk ik een beetje aan haar gevoel en talent, ik zou het in ieder geval eerst proberen op te lossen met les en eventueel een martingaaltje en als dat niet lukt vanwege leeftijd inderdaad dan eens een ander bitje proberen maar dan wel weer zonder martingaal.
Eigenlijk komt het er op neer dat ze gewoon een goede instructeur nodig heeft die zowel geschikt is om kinderen les te geven als om de pony rij/ gedragtechnisch te verbeteren.
Kinke schreef:996981 schreef:Eens, maar het meisje is 10. Wat mag je van een meisje van die leeftijd verwachten?
Een andere pony? Die wel geschikt is voor haar?
Kinke schreef:996981 schreef:Eens, maar het meisje is 10. Wat mag je van een meisje van die leeftijd verwachten?
Lithya schreef:Een oude trouwe gediende is zijn geld in gewicht waard. Helaas zijn ze bij eerdere (grotere) ruiters vaak op een hoog tempo gereden. Zegt niet dat deze pony ongeschikt is. Pony weet alleen even niet beter. Die weet parcours is gas.
Citaat:Wat mijn dochter en pony heel veel heeft geholpen is dressuurles in het parcours. En af en toe een sprongetje erbij pakken later.
Pony heeft echt moeten leren wachten en beheersen.
=================
Misschien is het verstandig om het wedstrijdspringen even te laten voor wat het is tot het ruitertje fysiek wat sterker en handiger is. En tot die tijd vooral dressuur en springen trainen en regelmatig lekker oefenparcoursen meepakken.
996981 schreef:Omdat de pony evt op een ander bitje in 1 van de vele situaties waarin het kind ermee werkt(wat niet per definitie scherper is) beter functioneert moet er een andere pony komen. Ok…
Kinke schreef:996981 schreef:Omdat de pony evt op een ander bitje in 1 van de vele situaties waarin het kind ermee werkt(wat niet per definitie scherper is) beter functioneert moet er een andere pony komen. Ok…
Ik heb er niet voor niets een vraagteken achter gezet?
Maar ik zal hem even op jouw manier terugkaatsen:
Dus omdat het kind niet goed genoeg kan rijden voor deze pony moet het dier maar een scherper bit doorstaan….Ok….