Dressuurzadel vlakke zit en weinig wrong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Dressuurzadel vlakke zit en weinig wrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 13:30

Flexibele boom is wel een optie aldus passer, wij zaten ook al naar edix te kijken namelijk. Ik gooi de startrekk er straks ook even in

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:49

Of kijk eens naar dressuurzadels van 40 jaar oud. Die worden vaak voor rond de 100-150 euro aangeboden, hebben weinig wrong, geen dwingende zit en zijn kwalitatief nog perfect in orde. Eventueel een nieuwe vulling er in en je hebt het zadel wat je zoekt als het op je paard past natuurlijk. En als de zit bij jou past, dan voelt een zadel ook niet snel te hard aan.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:58

Bij je verhaal denk ik meteen aan de EDIX Tudor, eventueel de Tudor Icelandic versie. Die is te bestellen met verplaatsbare beugelophanging en voldoet verder aan al je eisen :)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 14:50

germie schreef:
Of kijk eens naar dressuurzadels van 40 jaar oud. Die worden vaak voor rond de 100-150 euro aangeboden, hebben weinig wrong, geen dwingende zit en zijn kwalitatief nog perfect in orde. Eventueel een nieuwe vulling er in en je hebt het zadel wat je zoekt als het op je paard past natuurlijk. En als de zit bij jou past, dan voelt een zadel ook niet snel te hard aan.

Wel goed kijken naar het tussenkanaal. Die zijn, zeker voor de bredere/rondere paarden, vaak veel te smal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 15:36

NorwayFjord schreef:
Bij je verhaal denk ik meteen aan de EDIX Tudor, eventueel de Tudor Icelandic versie. Die is te bestellen met verplaatsbare beugelophanging en voldoet verder aan al je eisen :)

Staat op de lijst idd! Ik ga proberen binnenkort ergens op een houten paard op deze te zitten.

En oud zadel gaan we niet doen. Paard heeft ook specifieke wensen :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:51

Passier Grand Gilbert voldoet volgens mij aan je wensen.