Veiligheidsstijgbeugels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Veiligheidsstijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:52

Ook hier een tevreden equivalor-gebruiker.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:57

nnicolex schreef:
Iemand al ervaring met de nieuwe beugels van divoza, de pagony avella?

Even op opmerking over dit type beugel.
Ik heb een beugel die een zelfde idee volgt. Ben er heel blij mee.

Maar die hebben ook een puntje waar je op moet letten
Bij het afstappen moet je niet net met een broeklusje of jas aan die opstaande opening blijven hangen :+
Is goed te voorkomen hoor. Maar wel even opletten als je je er af laat glijden met een springzadel of op een groot paard.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:45

Ik heb de Acavallo Alupro, heel tevreden van maar ik check ze wel elke keer voor ik op stap.
Echter krijg ik tegenwoordig wel last van mijn knieën ermee dus ben zelf aan het twijfelen om over te stappen naar de Lemieux Vector Balance of de Sprenger Aero. Als iemand met deze ervaring heeft, zeker qua knieproblemen

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:47

Ik heb ervaring daarmee! Beste voor mij nu voor de knieproblemen zijn de flex on safe on. Die zijn fijner voor mij dan de lemieux en sprenger

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:49

SansaS schreef:
Ik heb ervaring daarmee! Beste voor mij nu voor de knieproblemen zijn de flex on safe on. Die zijn fijner voor mij dan de lemieux en sprenger

Ik vertrouw de flex on safe on helaas echt niet.. vorig jaar een stalgenootje een heel nare val mee gehad en de beugel is niet opengegaan waardoor ze onder het paard is terecht gekomen.
Welke van de 2 vond je fijner?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:04

Lemieux maar dat hielp echt niet genoeg tegen de knieproblemen helaas en niet anders dan de acavallo's. Flex on safe on wel heel verschil. Klapt hier ook keurig open.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:16

SansaS schreef:
Lemieux maar dat hielp echt niet genoeg tegen de knieproblemen helaas en niet anders dan de acavallo's. Flex on safe on wel heel verschil. Klapt hier ook keurig open.

Wat voor knieproblemen heb jij juist? Bij mij is het vooral de schokdemping in mijn knieën zelf die weg is, als in geen kraakbeen meer en grote kans op artrose

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:20

Mijn gewrichten zijn aangetast door chemotherapie dus stijf pijnlijk en geen schokdemping meer.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:34

ik ben ook op zoek naar veiligheidsbeugels voor het rijden van mn jonge paard als ze terugkomt van de beleerstal. en echt ik zie door de bomen het bos niet meer haha wil max 200 euro uitgeven maar t moet wel veilig zijn. ik zie veel beugels die aan e bovenkant open gaan die vallen al af want lijkt me echt niet logisch....

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 20:39

SansaS schreef:
Mijn gewrichten zijn aangetast door chemotherapie dus stijf pijnlijk en geen schokdemping meer.

Die stijfheid mis is gelukkig (nog) wel, maar dan snap ik dat je blijft zoejen naar welke beugels echt hielpen voor jou

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 22:27

Hier tevreden gebruikers van de Tech Stirrups

ronelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 08:00

Ik heb inmiddels de EZ Ride beugels met korf, ik ben hier heel tevreden over. Lekker brede stijgbeugels met iets vering zodat ik geen last van knieën ed heb op langere ritten. Helaas worden ze nu niet meer gemaakt......

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:09

evilginger schreef:
SansaS schreef:

Ik vertrouw de flex on safe on helaas echt niet.. vorig jaar een stalgenootje een heel nare val mee gehad en de beugel is niet opengegaan waardoor ze onder het paard is terecht gekomen.
Welke van de 2 vond je fijner?

Was het wel echt de safe on? Want de gewone flex on zien er precies hetzelfde uit. Had toen bijna de verkeerde besteld.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:35

Het waren zeker de safe-ons, we hebben erna nog getest of het beentje niet misschien vast stak ofzo en daarom niet opende maar dit was niet het geval

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 21:56

Woog zij wel genoeg? Je hebt 2 versies en je moet een bepaald gewicht zijn wil die openklappen als je er aan hangt.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:09

SansaS schreef:
Woog zij wel genoeg? Je hebt 2 versies en je moet een bepaald gewicht zijn wil die openklappen als je er aan hangt.

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, ze had sowieso de kinderversie

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:29

Die mag je tot 40kg gebruiken daarboven zijn ze dus niet veilig.

Als zij dus meer woog kan dat ontzettend goed de oorzaak geweest zijn.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:32

SansaS schreef:
Die mag je tot 40kg gebruiken daarboven zijn ze dus niet veilig.

Als zij dus meer woog kan dat ontzettend goed de oorzaak geweest zijn.

Goh ja ik denk dat ze eerder rond de 30 woog toen, maar er kan vanalles aan de oorzaak liggen en geen enkele beugel is 100% veilig natuurlijk

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:05

Ik had het met de kwik-outs. Daar kwam de hele tijd zand tussen en dan scharnierde ze niet meer open. Dus elke dag voor het rijden checken of ze wel open gingen maar uiteindelijk toch toen ik het een keer nodig had, ging ie toch niet open en ben ik meegesleurd. Voor mij nooit meer kwik-outs of veiligheidsbeugels waar het schanierpunt onder zit, zodat alle zand van je laars daarin kan komen en de boel vast kan zetten.